Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

3grosze

Users
  • Content Count

    2154
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

3grosze last won the day on October 9

3grosze had the most liked content!

Community Reputation

128 Outstanding

4 Followers

About 3grosze

  • Rank
    non significatio

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem

Recent Profile Visitors

10091 profile views
  1. Tłumaczyłem na przykładach, abys zrozumiał. Bezowocnie. Widzisz... dla każdego nie laika ( wytłuszczam, bo często to słowo nadużywasz) jest oczywiste, że wysokie, ale nisko skalowe przeciążenia są w każdej trzęsącej się maszynce, taka oczywista oczywistosć, więc Twoje entuzjastyczne objawienie: "Chociaż faktycznie przeciążenia związane ze startem potrafią osiągać 80 G lub więcej" w kontekscie rakiety, sugerują, że tej oczywistosci nie brałes pod uwagę.
  2. A Astro doprecyzował Ciebie. ??? Jak już druga osoba Tobie mówi: czytaj ze zrozumieniem, to idż się z tym przespij.
  3. Subtelna aluzja, więc się poczuwam (z dwojga złego "nie profesor") do korekty: napisałem wczesniej o tłoku, silnika spalinowego na który działa przeciążenie 2000g w GMP. Tia ... przyspieszenie 2000 m/s2 czyli 200g.Tak samo jest z przeciążeniami innych drgan w maszynach: są trzycyfrowe. I teraz: "inżynier z NASA', który bez wyjasnienia "delikatnych" różnic rzuca , że 80g w rakiecie, to na laikach robi wrażenie, ale takie same przeciążenia są nawet w wiertarce (na dystansie w zakresie 0,001mm). Nie na ładunek, ale występujących w maszynach: ISO 4866:2010
  4. Naiwne tłumaczenie, bo przeciążenia wibracyjne przekraczają 1000g, co jest trochę ambitniejszą wartością od Twoich postulowanych, skromnych 80g Czy prócz tej złośliwości możesz merytorycznie Astro coś zarzucić?
  5. Laików? Coś mi się wydaje, że Twój ulubiony efekt Dunninga-Krugera wiecznie żywy. Kończąc i uściślając: przeciążenie działające na konstrukcję rakiety kosmicznej podczas startu, a wynikające z przyspieszenia prędkości postępowej, nie przekracza kilku (ale ścisłość, ale to celowo, bo nawet ten sam typ rakiety z różną masą startową ma różne przyspieszenie, a tym samym przeciążenie) g.
  6. Moje auto lepsze. Podczas jazdy * przeciążenia osiągają 2000g. *tłok w GMP. Taka analogia do "przeciążeń podczas startu rakiety."
  7. Nie chowaj dla siebie jego słów. Ok. Nie będę męczył. Owszem, przyspieszenie drgań (wibracji) może osiągać "kosmiczne" wartości, ale wtedy ich amplituda to nanometry i podawanie ich jako "przeciążenia podczas startu rakiety" to mieszanie parametrów.
  8. No, jakieś żródło to jest. Ale było wyrażnie: Czy kolega Winchester też potwierdzi, że drgania podczas startu potrafią osiągać80g lub więcej?
  9. Proponuję, aby do czasu ustalenia przeciążenia na 80g podczas startu tych Falconów. Protonów, Arian, Chang Zhengów pozostać przy nieprzekraczalnym 8g.
  10. Pocisk rakietowy to całkiem inna masa, ładunek i wymagana szybkość dotarcia do celu. Rakieta kosmiczna z cennym ładunkiem materialnym lub biologicznym, to troszkę coś odmiennego.
  11. Około 100g to ja osiągnę uderzając młotkiem w kamień. Mnie naprawdę interesuje jak można osiągnąć 80g podczas startu rakiety.
  12. Czy aby na pewno w tej kolejności? Jak piszesz, wytworzenie piwa jest dosyć skomplikowane technologicznie, przez co trudniej połączyć w jedno naturalnie procesy, natomiast wino po wyciśnięciu soku samo się robi, więc wystarczyło zauważyć i powtórzyć zjawisko.
  13. To 80g cały czas mnie nurtuje. Obliczyłeś jakie przyspieszenie (a tym samym prędkość) trzeba nadać ciału, aby uzyskać taki wynik? Z moich cirka szacunków, trza by rakietę zrzucić z 18m na beton.
×
×
  • Create New...