Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

radar

Users
  • Content Count

    1593
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

radar last won the day on October 21

radar had the most liked content!

Community Reputation

69 Excellent

2 Followers

About radar

  • Rank
    Lis Major

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem

Recent Profile Visitors

12524 profile views
  1. Poniekąd kontynuacja tego wątku: Przeczytałem i polecam tę o to książkę, z krótką recenzją na nb: https://niebezpiecznik.pl/post/mindfck-wstrzasajaca-i-otwierajaca-oczy-ksiazka-juz-w-polsce/ Dla leniwych, wystarczy przeczytać tylko pierwszy rozdział, Geneza, ale czym dalej tym lepiej Na zachętę parę cytatów, wybiórczo: *nie mam nic z promocji i sprzedaży tej książki... jakby się ktoś zastanawiał
  2. Przecież napisałem " by 10 krotnie zwolnić" czyli mówiłem o wodzie (mniej lepkich), czyli "powierzchnia styku i tarcie jest w rzeczywistości większe" jak najbardziej się zgadza
  3. Może tak jak drzewiej bywało, czyli z pozycji gwiazd, w tym Słońca + teraz bardzo dokładny zegar? Tak, wiem, że to inżynieryjnie trudne, ale jakoś OSIRIX-REx potrafił wylądować (nie tylko zlokalizować się), odpowiednio obrócić, nawigować w drodze etc. także też bez przesady. Bo czym więcej sygnału wejściowego tym lepiej, ale u nas podobno wystarczy jeden foton per bit. Tak, przyznaję rację, że moc nadajnika też będzie miała znaczenie. Panie, nie takie rzeczy żeśmy ze śwagrem robyly. Czy ja wiem. Koszty tak, ale czy SF? Puszczasz sondę, za 2, 3, 5 czy ile tam potrzeba lat puszczasz jej śladem jakiś mały repeater, potem znowu... tak trochę jednorazowo, ale za to może nie za drogo w porównaniu do sieci przekaźników na orbitach okołosłonecznych.
  4. Dobre news. Ciekawe czy są w sprzedaży w PL. Jak na aledrogo wpisałem pasywny repeater to otrzymałem jedynie "pasywny wtryskiwacz mocy PoE" Nie wiem co to, ale chyba kupię, bo brzmi kozacko No tak, a wydawało by się, że ta wiązka jest "równoległa". Ciekawe czy będzie można poprawić te parametry? No i precyzja celowania. No chyba właśnie niekoniecznie Ale może precyzja danych lokalizacyjnych samego lusterka na Księżycu nie były wystarczająca i nie wiadomo tak na prawdę gdzie celować? Jak ta wiązka się tak rozjeżdża to detektory nie muszą być wielkie, a "jedynie" czułe, co w/w wynalazek "niby" rozwiązuje.
  5. O nie, powierzchnia styku i tarcie jest w rzeczywistości większe, ale nie na tyle, by 10 krotnie zwolnić. To ruch turbulentny wewnątrz strumienia (zauważony zresztą podczas eksperymentów) zaburza przepływ.
  6. Czyli w efekcie do tarcia. Generalnie należy zauważyć, że nie mówimy to o materiałach hydrofobowych i kroplach wody, które się na nich utrzymują (statycznie), ale o ruchu i to w wąskiej tubie. To pociąga za sobą pewne konsekwencje, jak np. obecność ciśnienia. Tylko jeśli nie jest zamknięta i nie pod ciśnieniem. Tak, i widać to też na grafikach zamieszczonych w artykule (chociaż nie wprost). Tłumaczy to też zauważone właściwości (mieszanie vs. nie mieszanie). Pozwoliłem je sobie przerobić na potrzeby dyskusji:
  7. Ja myślę, że to w dalszym ciągu "mechanika". Chodzi o napięcie powierzchniowe cieczy, czyli w tym przypadku jak bardzo ciesz "zapada się"/spływa pod własnym ciężarem na spód rurki (grawitacja) i jak bardzo "zahacza" o te guzki i ewentualnie o ściany ( ciśnienie vs. tarcie). Lepka ciecz po prostu wolniej sie odkształca więc lepiej ślizga się po poduszce powietrznej.
  8. Hmm, ileż to droźdżowych cywilizacji unicestwiliśmy? Kto wie na jakim poziomie cywilizacyjnym stały by dzisiaj dinozaury jakbyśmy w nie nie rzucali kamieniami?
  9. aaaa, czyli jesteś z tych, co powodują korki przez blokowanie ruchu? Razem z tymi co jeżdżą za szybko i też powodują korki? No sorry, ale dalej nie wiesz, co Ci ludzie robili wcześniej z tymi samochodami. Jakbyś mnie zobaczył w "drugim etapie" drogi do pracy to też byś powiedział, że jadę sam. Do tego ja tam jak najbardziej rozumiem tych co chcą, a często potrzebują. Komunikacja miejska jest słaba, bo zabiera dużo więcej czasu na dojazd, czasami nie przyjeżdża (we Wro nie "czasami" jeśli chodzi o tramwaj), nie dojeżdża tam gdzie potrzebujesz, do tego ścisk, smród, gorąco, czasami niebezpiecznie, ciężko wybrać się na większe zakupy (droga powrotna z torbami?). Słabo. Dodajmy "relatywnie", bo gotowych tanich, niezawodnych i sprawdzonych rozwiązań nie ma. Skąd np. wiesz, że wystarczą 2 miejsca skoro nie wiesz jakie będzie rozwiązanie, ile miejsca będzie potrzebować vs. przepustowość na przykład? Generalnie można stwierdzić, że marzysz (dobrze), ale się nie znasz (niedobrze). To zależy dla kogo. Nie każdy np. chce mieszkać w "kanalizacji". Mam na myśli wszędobylskie rozwiązanie z "rurami", bo same tory są drogie ponieważ w klimatach chłodnych i umiarkowanych zima znacznie utrudnia/podraża rozwiązania konstrukcyjne. Bezpieczeństwo, niezawodność, cena. To wszystko jest w miarę dobrze znane i te już dawno się tym zajmowały i część dalej zajmuje, a to tylko Ty Incepcja normalnie
  10. Jak czytam takie statystyki to od razu "staje mi przed oczami" nowa duma wrocławskiego magistratu, buspas na Grabiszyńskiej! Ileż to oni nie przewożą tam pasażerów, że ho ho, a do tego, dzięki zakorkowaniu około 1,5km drogi w centrum miasta (teraz to tam są czasami korki nawet w niedzielę), czas przejazdu tramwaju na tym odcinku skrócił się o... werble... 1 minutę. z 5,5 do 4,5 minuty (albo z 4,5 do 3,5). No, ale potem nawet gazetawrocławska zrewidowała te ich liczby ileż to ludzi jeździ tymi tramwajami Ściema. Moje auto na przykład przewozi tylko kierowcę, tak by można powiedzieć w punkcie pomiaru jakby taki był, ale co z tego, że wcześniej wiezie też 3 pasażerów, a dopiero potem tylko kierowcę? Ehh, i jeszcze to zabieranie cykli na światłach (%#@%&#%!!!).
×
×
  • Create New...