Valve bardziej dochodowe od Google'a i Apple'a
dodany przez
KopalniaWiedzy.pl, w Technologia
-
Podobna zawartość
-
przez KopalniaWiedzy.pl
Przed kilkoma miesiącami informowaliśmy, że Valve przygotowuje Steam dla Linuksa. Najnowsze informacje nie pozostawiają jednak złudzeń - użytkownicy opensource'owego systemu nie będą mogli korzystać ze Steam.
Serwis Digitizor.com relacjonuje wywiad, jakiego Gamesindustry.biz udzielił Doug Lombardi, wiceprezes Valve ds. marketingu.
Na pytanie o Steam dla Linuksa Lombardi mówi: Obecnie nie pracujemy nad linuksową wersją.
Trudno powiedzieć, co te słowa oznaczają. W maju ukazały się bardzo wiarygodne informacje o pracach nad linuksowym Steamem, które zostały ponoć potwierdzone przez Valve. Oświadczenie Lombardiego może wskazywać, że prace z jakichś przyczyn zostały zarzucone. Nie można jednak wykluczyć, iż przerwano je tymczasowo, gdyż Valve chce skupić się na dopracowaniu Steama dla systemu Mac OS X.
-
przez KopalniaWiedzy.pl
Valve Corporation udostępniła dzisiaj Steam dla systemu Mac OSX i potwierdziła krążące od dwóch lat pogłoski o trwających pracach nad Steam dla Linuksa. To jedna z najważniejszych wiadomości dla fanów opensource'owego systemu, którzy chcieliby wykorzystać go również do celów rozrywkowych.
Valve udostępni nie tylko system Steam ale również płatne gry działające na Linuksie. Redaktorzy serwisu Phoronix twierdzą, że Steam dla Linuksa już wspiera Unreal Tournament 2004, World of Goo, Enemy Territory: Quake Wars oraz Doom 3. Valve przygotowuje ponoć linuksowe wersje Half-Life 2, Counter Strike: Source oraz Team Fortress 2 Niewykluczone, że użytkownicy systemu spod znaku pingwina doczekają się np. Unreal Tournament 3.
Premiera linuksowego Steam'a jest spodziewana pod koniec lata. Może on spowodować prawdziwą rewolucję na rynku, gdyż dotychczas producenci gier traktowali Linuksa po macoszemu. Ostatnią grą wielkiego producenta udostępnioną dla systemu Linux było Enemy Territory: Quake Wars z 2007 roku.
Decyzja Valve to duża szansa dla producentów linuksowych systemów. Testy przeprowadzone przez Phoronix wykazały, że Ubuntu 10.04 jest równie wydajny co Windows 7 pod względem obsługi kart ATI i Nvidii oraz, że w obsłudze gier sprawuje się lepiej od Mac OS X.
-
przez KopalniaWiedzy.pl
Powstał najszybszy system obrazowania na świecie. Specjalna kamera jest w stanie zarejestrować obraz w czasie krótszym niż pół miliardowej części sekundy. Co więcej może w sekundę wykonać sześć milionów takich zdjęć.
Urządzenie wykorzystuje światło lasera, które jest najpierw rozpraszane w przestrzeni, a następnie ściskane i wykrywane. Jego olbrzymią zaletą jest fakt, iż współpracuje z pojedynczym detektorem, a nie z milionami, jak ma to miejsce w typowym aparacie cyfrowym.
Technika Steam (Serial Time-Encoded Amplified imaging) wykorzystuje efekt superkontinuum światła laserowego. Objawia sie on tym, że wyjątkowo krótkie impulsy lasera niosą ze sobą niezwykle szeroką gamę barw. Impulsy te są rozszczepiane przez dwa optyczne elementy, dzięki czemu powstaje dwuwymiarowa macierz kolorów. To ona oświetla badaną próbkę i umożliwi np. sprawdzenie płynącej krwi pod kątem występowania w niej nieprawidłowych komórek. Wszystko dzięki temu, że macierz kolorów jest bardzo precyzyjnie ułożona i przekaże bardzo szczegółową informację o rozmieszczeniu w przestrzeni poszczególnych elementów próbki.
Światło odbite od próbki tworzy obraz, który wraca przez elementy rozpraszające impuls, gdzie jest "ściskane" w impuls, w którym obraz zapisany jest w rozmieszczeniu barw. Impuls trafia do specjalnego światłowodu, w którym światło o różnej długości fali wędruje z różną prędkością. Na wyjściu tego światłowodu wystarczyło zamontować standardowe fotodiody, które rejestrują czas przybycia poszczególnych fali i na tej podstawie tworzy z nich obraz nadający się do analizy. Cały proces trwa zaledwie 440 bilionowych części sekundy. Podczas eksperymentów użyto lasera, który emitował 6 milionów impulsów na sekundę. Twórcy Steam zapewniają, że możliwe jest wykorzystanie jeszcze szybszego urządzenia, bo wysyłającego ponad 10 milionów impulsów.
Dotychczas istniały kamery zdolne do wykonywania zdjęć w bardzo krótkim czasie, jednak nie potrafiły zrobić więcej niż 8 ujęć na sekundę.
Steam będzie idealnym narzędziem do badania krwi. Zwykle od pacjenta pobiera się krew i bada ją pod mikroskopem. Ten sposób zawodzi jednak przy wykrywaniu bardzo wczesnych stadiów wielu chorób, gdy nieprawidłowych komórek w krwi jest bardzo mało. Przykładem niech będą komórki nowotworowe, których na początku choroby jest dosłownie kilka wśród miliarda zdrowych komórek. Szansa, że pod mikroskopem uda się te komórki znaleźć, jest znikoma. Steam będzie w stanie je wyłowić śledząc przepływającą krew.
Twórcy urządzenia pracują teraz nad stworzeniem takiej jego wersji, która będzie wykonywała zdjęcia 3D.
-
przez KopalniaWiedzy.pl
Firma id Software podpisała z Valve umowę, na podstawie której niektóre tytuły stworzone przez pierwszą z firm będą korzystały z sieci Steam. id Software to producent takich legendarnych tytułów jak Wolfenstein 3D czy Doom. Teraz te i inne gry będą rozpowszechniane za pomocą sieci Steam.
Sieć ta została uruchomiona przez Valve zaraz po ukazaniu się gry Half-life 2 i pierwotnie służyła wyłącznie jej dystrybucji. Później zaczęto podpisywać umowy z takimi firmami jak Eidos, THQ czy 2K Games i obecnie w sieci Steam można znaleźć liczne tytuły, z których korzysta już ponad 13 milionów osób. Ceny w Steam wahają się od 5 dolarów za starsze tytuły, to 62,95 USD za nowości zawarte w liczącym sobie 5 gigabajtów zestawie Superpack.
-
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.