Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Internauci skłonni do płacenia za treści

Recommended Posts

Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.

Najpopularniejszymi kupowanymi treściami były muzyka i oprogramowanie dla pecetów oraz aplikacje dla telefonów lub tabletów. Aż 33% badanych kupowało muzykę i programy, a 21% - aplikacje dla smartfonów oraz tabletów.

Ponadto 18% przyznało, że płaci za dostęp do cyfrowych gazet i magazynów.

Pew Institute pytał badaną grupę o 15 różnych rodzajów zawartości spotykanych w sieci.

Ciekawostką jest fakt, że 23% badanych płaci regularnie abonament za dostęp do treści, 16% płaciło za pobranie plików, a 8% za dostęp do strumieniowego przekazu wideo.

Szczegółowe zestawienie również jest bardzo ciekawe. Poza cieszącymi się największą popularnością muzyką, oprogramowaniem i aplikacjami, aż 19% płaci za dostęp do gier online, 18% za gazety, magazyny czy raporty, 16% za wideo, filmy i programy telewizyjne. Kolejne 15% kupuje lub kupowało dzwonki do telefonów, 12% za cyfrowe zdjęcia, 11% za członkostwo na bezpłatnych witrynach (co jest związane z dostępem do dodatkowej zawartości). Cyfrowe książki kupowało 10% badanych, 7% płaciło za podcasty, 5% za wirtualne przedmioty w grach, a tyle samo za kody i inne dane pozwalające w grach oszukiwać. Kolejne 5% wydaje pieniądze na dostęp do serwisów randkowych, a 2% - na serwisy pornograficzne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich badań wynika, że 99% internautów regularnie płaci za dostęp do Internetu oraz opłaca rachunek za prąd. Po prostu tak świat jest skonstruowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe że zapłacenie za program, muzykę czy film jest uważane za płacenie za treści. Czy te "zamówione" jak przypuszczam badania mają uzasadnić konieczność wprowadzenia opłat za artykuły prasowe? W końcu nie od dziś ciężko się pogodzić producentom(celowo tego słowa używam) gazet ze stratą dochodów z powodu internetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem Twojego wywodu... co znaczy "zamówione" (sfałszowane?) i co oznacza "uzasadnić"? Czy właściciel jakiegokolwiek towaru potrzebuje jakiegokolwiek uzasadnienia by zażądać opłaty zań? O tym, czy i ile ludzie są skłonni za coś zapłacić decyduje rynek, a nie badania. Takie badania pokazują jedynie, jakie są obecnie szanse, nic więcej. I nie zmienią tego, za co użytkownicy są, a za co nie są skłonni płacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzmy ze mało oddające realia świata bo ja poproszę o takie badania dla Kambodży albo nawet dla Polski.

Ludzie płaca za treść ale w modelu potrzebuje to płace. A chodzi o to żeby przekonać do formy płać czy potrzebujesz czy nie. Problem jest szerszy bo za chwile providerzy będą chcieli mieć swoją dole od operatorów VoIP albo od użytkownika jak się nie uda u pierwszych drugim wprowadzą "pakiety internetowe" i będzie dola za duże pieniądze koło nosa im przebiegają żeby nie chcieć na nich łapy położyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...