Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

W Dubaju już w lipcu zacznie kursować dron transportujący ludzi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak poinformował na konferencji World Government Summit Matt al-Tayer, szef Agencji ds. Dróg i Transportu, dron przewożący ludzi ma zacząć regularnie latać w Dubaju już od lipca br.

Chiński eHang 184 zadebiutował na ubiegłorocznych targach CES. Może unieść osobę ważącą do 100 kg. Maksymalny czas jego lotu wynosi 30 min. Pasażer wybiera cel podróży za pomocą ekranu dotykowego. Statek ma być monitorowany przez Centrum Zarządzania. Dron rozwija ponoć prędkość do 160 km/h, a na pojedynczym ładowaniu baterii przeleci do 50 km.

To nie tylko model. Naprawdę eksperymentowaliśmy na dubajskim niebie - opowiada al-Tayer.

Dr Steve Wright, zajmujący się awiacją i systemami lotniczymi wykładowca z Uniwersytetu Zachodniej Anglii, twierdzi, że nie zgłosiłby się na ochotnika na taki lot. Wg niego, nim do bezzałogowego statku powietrznego wsadzi się człowieka, należałoby jeszcze popracować nad bezpieczeństwem i niezawodnością.

Dla porównania warto przypomnieć, że w styczniu izraelska firma Urban Aeronautics poinformowała, że jej pasażerski dron wojskowo-ratowniczy Cormorant (wcześniej AirMule) rozpocznie służbę dopiero w 2020 r. Prace nad nim rozpoczęły się w 2001 r. Warta 14 mln dol. maszyna może przetransportować do 500 kg z prędkością nawet 185 km/h.

 

 


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i to jest przyszłość transportu, przynajmniej miejskiego. chociaż w dziczy gdzie nie ma dróg to też wspaniała rzecz, jeśli ma się ładowarkę gdzie wpiąć. nie przekonuje mnie jedynie konstrukcja z 4 ramionami. jeśli te śmigła góra/dół są osadzone na jednym silniku to bym nie wsiadł bo jakikolwiek problem z silnikiem to natychmiastowy fikołek i gleba. jeśli są na 2 niezależnych silnikach to już lepiej z redundancją. ale na 5 ramionach byłoby jeszcze bezpieczniej bo dałoby się wylądować nawet po wyrwaniu/uszkodzeniu jednego ramienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie może być tak, że każde śmigło to silnik?(skoro elekrtyczny) aż takie były by straty na wadze/mocy?

 

Pomijając kwestie bezpieczeństwa to kluczem i tak ostatecznie (może nie w Dubaju) jest cena i koszt transportu.

Edytowane przez Afordancja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...