Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
Sign in to follow this  
KopalniaWiedzy.pl

Gry pomagają, Facebook szkodzi

Recommended Posts

Nastolatkowie, którzy regularnie grają w gry online zwykle osiągają lepsze wyniki w szkole, twierdzą naukowcy z RMIT University w Melbourne. Jednak ci, którzy codziennie korzystają z Facebooka czy czatów mają gorsze wyniki. Do takich wniosków doszedł profesor Alberto Posso, który przeanalizował wyniki testów PISA. Testy rozwiązywało ponad 12 000 uczniów w wieku 15 lat. Zebrano też dane dotyczące ich aktywności online.

Uczniowie, którzy niemal codziennie grali w gry online otrzymali średnio o 15 punktów ponad średnią w teście matematycznym i 17 punktów ponad średnią w testach wiedzy ogólnej. Gdy grasz w takie gry musisz rozwiązać różne problemy, by dostać się na kolejny poziom. A problemy te zawierają w sobie niektóre z ogólnych wiadomości i umiejętności, jakie nabywa się w szkole - mówi uczony. Nauczyciele powinni uwzględnić włączenie do programów popularnych gier wideo, o ile nie zawierają one scen przemocy - dodaje.

Okazało się też, że uczniowie, którzy codziennie korzystali z Facebooka lub czata uzyskiwali średnio o 20 punktów mniej od tych, którzy nigdy z mediów społecznościowych nie korzystali. Regularne używanie mediów społecznościowych to - oczywiście - strata czasu, który mógłby zostać przeznaczony na naukę. To może też wskazywać, że osoby, które mają problemy z matematyką czy czytaniem wolą się socjalizować niż zajmować nauką - stwierdza Posso.


« powrót do artykułu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Regularne używanie mediów społecznościowych to - oczywiście - strata czasu, który mógłby zostać przeznaczony na naukę

Pytanie czy chodzi tylko o czas czy też jest za to odpowiedzialny poziom takowych mediów?

No proszę mam mądrego dzieciaka - wolałby grać :D a żonę muszę ostrzec bo woli media niż granie :D

Edited by thikim

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie FB szkodzi, a gry pomagają, tylko mamy efekt selekcji osób z większą, bądź mniejsza energią niezbędną do aktywności umysłowej. Osoby zaangażowane w media społecznościowe mają typ umysłowości bardziej skupiony na relacjach z ludźmi, podczas gdy gracze mają bardziej skupiony (na zadaniu) typ pracy umysłu. Ci skupieni będą wykazywać lepsze wyniki w szkole, bo potrafią się właśnie skupić, zainteresować tym, co stanowi cel nauki szkolnej - poznanie nowych rzeczy, budowanie modeli itp. Ludzie o mocniej rozbudowanych emocjach społecznych łatwiej nudzą się tym, co owych społecznych bodźców nie dostarcza - np. nudzą się szybciej nauką. Ot i główny powód obserwowanej zależności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kocham wszelkiego typu "cośtam wpływa na długość życia", "cośtam szkodzi"...

Hmmm... Wchodzę na facebooka codziennie i często gram. I jestem dobry w szkole. Jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po to są badania żeby uściślić: "I jestem dobry w łóżku" :D = nikt tyle nie śpi co ja :D

Badania są oczywiście różne jakościowo. A wzmianka prasowa o badaniach to zupełnie co innego.

Dobre badanie może mieć słabą wzmiankę a złe dobrą.


Albo badanie: "Jestem dobra w łóżku" = mało miejsca zajmuję :D

Edited by thikim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...