KopalniaWiedzy.pl 282 Posted April 8, 2014 Analiza 280 milionów wpisów na Twitterze ujawnia, że z systemu Android korzystają przede wszystkim ubożsi mieszkańcy krajów rozwiniętych. Zjawisko takie jest szczególnie dobrze widoczne w USA. Wpisy pochodzące z Manhattanu, gdzie mediana dochodów wynosi 67 000 USD, są wykonywane przede wszystkim z iPhone'a. Tymczasem wpisy z należącego do nowojorskiego obszaru metropolitalnego Newark (mediana dochodów 17 000 USD) powstają głównie za pomocą telefonów z Androidem. Różnice widać nawet na bogatym Manhattanie, gdzie mieszkańcy West Village i East Village korzystają z Twittera używając iPhone'ów, a mieszkańcy Chinatown i Lower East Side – urządzeń z Androidem. Podobny podział widoczny jest w innych amerykańskich wielkich miastach. Do podobnych konkluzji prowadzi analiza zachowań użytkowników. Wśród tych, którzy za pomocą tabletów odwiedzają sklepy internetowe użytkownicy iPada stanowią 87%, a Androida – 11%. Średnia wartość składanego zamówienia wynosi 155 USD dla iPada oraz 110 USD dla Androida. Wśród użytkowników odwiedzających sklepy za pomocą smartfonu właściciele iPhone'ów stanowią 60%, a urządzeń z Androidem – 39%. Tutaj jednak to użytkownicy Androida wydają więcej, bo 136 USD wobec 126 USD w przypadku posiadaczy iPhone'ów. Użytkownicy urządzeń Apple'a znacznie częściej dokonują zakupów niż posiadacze innego sprzętu. Specjaliści od marketingu dobrze wiedzą, jak wygląda sytuacja. Dla nich użytkownik Androida jest 2-4 razy mniej warty niż użytkownik iOS-a. Właściciel urządzeń Apple'a wydaje 4-krotnie więcej na dobra wirtualne (głównie gry) oraz 2-krotnie więcej na towary fizyczne niż posiadacz urządzeń z Androidem. Jeśli wyjrzymy poza USA przekonamy się, że podobne trendy widać w innych częściach świata. We Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii czy Rosji posiadacze iOS-a wydają znacznie więcej niż właściciele Androida. Inaczej jest w bogatych krajach azjatyckich oraz w Chinach. Wśród bogatych azjatyckich krajów jedynie w Hongkongu i Singapurze widać przewagę przychodów z urządzeń z iOS-em. Tajwańczycy i Japończycy wydają więcej pieniędzy za pośrednictwem urządzeń a Androidem, a system ten niemal całkowicie dominuje w przychodach w Korei Południowej. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że Apple stosunkowo niedawno zainteresował się rynkami azjatyckimi, zatem sytuacja może ulec znaczącej zmianie. « powrót do artykułu Share this post Link to post Share on other sites
Sławko 95 Posted April 8, 2014 Ależ to wszystko odkrywcze, że aż trzeba było do tego robić jakieś analizy. Zdziwiłbym się, gdyby było odwrotnie. Tylko o czym to ma niby świadczyć? Z mojej analizy wynika, że właściciele samochodów częściej wymieniają opony na zimę i wiosnę niż osoby, które nie mają samochodu. Z innej analizy wykonanej w aż 146 europejskich miast wynika, że bezdomni nie płacą czynszów za mieszkanie. A ptaki zwykle nie latają ogonem do przodu. Share this post Link to post Share on other sites
wilk 104 Posted April 8, 2014 Tylko chwila... Użytkownik klamotów z iOS wydaje 2-4 razy więcej, bo jego klamoty i dodatki są zwykle zwyczajnie droższe niż klamoty z Androidem. Mam nadzieję, że wpadli na to, by wziąć to pod uwagę. Z drugiej strony są też "geniusze" pokroju rodzimego blogera, który postanowił kupić nowego MacBooka Pro, bo jego roczny MacBook Pro zaczął zamulać. Share this post Link to post Share on other sites
merliner 0 Posted April 9, 2014 Z mojej analizy wynika, że właściciele samochodów częściej wymieniają opony na zimę i wiosnę niż osoby, które nie mają samochodu. hahaha Share this post Link to post Share on other sites