Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Przetestowali autonomicznego Leafa

Rekomendowane odpowiedzi

Przed dwoma dniami Nissan przeprowadził pierwszy test autonomicznego pojazdu Nissan Leaf na drodze publicznej. To krok milowy dla firmy, która chce do 2020 roku rozpocząć sprzedaż autonomicznych samochodów. Test przeprowadzono we współpracy z rządem prefektury Kanagawa.

W kabinie samochodu, który jechał autostradą Sagami, siedzieli wiceprzewodniczący Nissana Toshiyuki Shiga oraz gubernator Kanagawy Yuji Kuroiwa. Myślę, że jesteśmy bardzo blisko wyprodukowania w pełni autonomicznego samochodu. Wjechaliśmy na autostradę, wyprzedzaliśmy wolniejsze samochody i zjechaliśmy z autostrady. Wszystko w trybie autonomicznym - mówi Shiga. Samochód wjechał na autostradę z prędkością 40 km/h i poruszał się po niej z prędkością 80 km/h.



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yyy... autostrada... 80 km/h... wyprzedza... o_O

rozumiem, że Japonia to ciasny kraj, wiadomo miniaturyzacja, ale żeby nie było się nawet gdzie rozpędzić? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tu chodzi o test autonomicznego pojazdu, w dodatku był to pierwszy taki test (Nissana) w ruchu publicznym. Poza tym w Japonii na autostradach limit prędkości, to 100 km/h (lub właśnie 80 km/h w przypadku jednojezdniowych) [za Wiki].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to testy i pojazd autonomiczny, i nie chodzi mi o samą prędkość - powiedziałbym, że jest zadziwiająco wysoka. Bardziej mnie zdziwiło to, że jadąc z taką prędkością wyprzedzali innych uczestników ruchu. Cóż, nasz europejski zakątek świata przyzwyczaja do raczej trochę innych standardów. I choć zajrzałem do źródła, to nawet nie przyszyło mi do głowy sprawdzić limitów prędkości w Japonii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, może jeszcze dożyję czasów, kiedy będzie można powiedzieć samochodowi dokąd chce się dotrzeć, a nastęnie odwrócić siedzenie o 180 stopni i spędzić podróż nad szachownicą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie parę rzeczy:

Pomijając cenę, czy takie auta nadadzą się na naszą infrastrukturę drogową (choćby czy omija dziury i czy potrafi wyprzedzać na trzeciego? :) )

Jadąc 100% przepisowo podróż Wrocław-Warszawa trwałaby "2 miesiące", jeśli natrafisz na TIRa przed sobą. Trochę takich aut i mamy niezły koreczek. Ciekawe też co z sytuacjami niestandardowymi, roboty drogowe etc, albo nieprzepisowe zachowanie innych uczestników ruchu (będzie potrafił się wcisnąć na prawy pas z lewego?) :)

A wracając do wyprzedzania na trzeciego to ciekawe kiedy pojawią się pierwsze "mody" software'u?

"W tej sytuacji kierujący pojazdem powinien:"

 

IF (baza_za_kierownica==TRUE) FULL_REVERSE=TRUE;

 

:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...