Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Efektywne ładowanie bezprzewodowe

Rekomendowane odpowiedzi

Na kanadyjskim University of British Columbia opracowano bezpieczną efektywną metodę bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Kanadyjczycy proponują wykorzystanie specjalnego zestawu magnetycznego.

Bezprzewodowe ładowanie różnych urządzeń - od telefonów komórkowych po samochody - to bardzo kusząca wizja. Jednak w przypadku samochodów poważnym problemem jest konieczność wygenerowania silnego pola elektromagnetycznego, które może mieć negatywny wpływ na ludzkie zdrowie.

Profesor Lorne Whitehead i jego zespół wpadli na pomysł, który pozwala na bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych, podczas którego częstotliwość pola elektromagnetycznego jest 100-kronie mniejsza niż innych metod. Kanadyjczycy proponują zastosowanie w zewnętrznym urządzeniu ładującym obracającego się magnesu, napędzanego z sieci elektrycznej. Drugi ruchomy magnes miałby znajdować się w pojeździe i kręciłby się on w odpowiedzi na ruch zewnętrznego magnesu, ładując akumulator.

Przeprowadzone testy wykazały, że efektywność takiego systemu, w porównaniu do ładowania samochodu za pomocą kabla, wynosi 90%. Pełne ładowanie uniwersyteckiego busa trwało 4 godziny i pozwalało mu na 8 godzin jazdy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... tego chyba nie da rady zastosować na skrzyżowaniach aby się ładowało podczas stania na światłach.

osobiście uważam, ze to niewielkie udogodnienie w stosunku do zwykłego wpięcia kabla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bardzo duże. Na wszelkich parkingach świetnie się sprawdzi. Trudniej to uszkodzić niż kabel. nie zajmuje dodatkowego miejsca, zostawiasz samochód i idziesz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę zbyt skomplikowany ten system żeby mógł odnieść jakiś większy sukces. Trzeba się mieścić praktycznie co do centymetra między tymi tyczkami. A co z szerszymi lub węższymi autami? Według mnie w upowszechnianiu elektrycznych aut największą rolę odegra rozwój baterii a co za tym idzie możliwość szybkiego ładowania na stacji (maksymalnie kilka minut). Gdy takie stacje powstaną ładowarki na publicznych parkingach będą raczej nie potrzebne. A przynajmniej nie w takiej formie jak w filmie powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowane to. Wystarczyłyby chyba dwa styki w formie słupków, które wyskakiwałyby trafiając w dwie duże miedziane blachy w podwoziu. Lepiej skupiliby się na systemie automatycznego parkowania (ew. asystenta parkowania) w odpowiednim miejscu i komunikacji miedzy samochodem a systemem ładującym (podnoszącym i chowającym słupki, czyszczącym styki, podającym napiecie, identyfikującym pojazd, itp.) zamiast wymyślać "stacjonarne, bezprzewodowe ładowanie na małe odległości ze sprawnością 90%".

Z jednej strony moda na wyłączanie stand-by'jów na noc i byciu "eko", mówienie o szkodliwości pola, itp., a z drugiej pęd i moda na bezprzewodowe ładowanie wszystkich urządzeń, nawet za cenę sprawności w granicach 80%...

No po prostu włosy wypadają. ;)

  • Pozytyw (+1) 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak właśnie sobie myślałem, że jedyny sposób w jaki ten system mógłby działać to w połączeniu z systemem automatycznego parkowania, ale mając już taki system w samochodzie po co się bawić w bezprzewodowe ładowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następny śmieć. Pokazuje się czarne magiczne pudełko i opowiada jakie to przyniesie cudne korzyści (a w tle rączka wyciąga się po kasę). Z tekstu rozumiem, że to jakiś rodzaj sprzęgła magnetycznego. Czyli mamy dwa mechanizmy (silnik + generator) które oczywiście trzeba będzie serwisować, bo są ruchome części. W kablu coś się serwisuje? Wtyczkę?

 

Kolejna bzdura, którejś jakoś się nie zauważa jest taka, że te wszystkie systemy ładowania są testowane w krainie bezpłatnej energii. Kable się walają po parkingach, wszędzie stoją jakieś bramki, gdzie można się naładować i po prostu odjechać...

  • Pozytyw (+1) 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...