Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

Przemek Kobel

Users
  • Content Count

    1763
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

Przemek Kobel last won the day on November 1 2019

Przemek Kobel had the most liked content!

Community Reputation

65 Excellent

About Przemek Kobel

  • Rank
    Lis Major

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ciekawe jak obeszli takie dylematy https://semiengineering.com/criticality-of-wafer-edge-inspection-and-metrology-data-to-all-surface-defectivity-root-cause-and-yield-analysis/
  2. Teraz tego pokazywania klasy to już wystarczy na cały tydzień... N2O - śmiercionośny gaz rozweselający NO3 - serio? W spalinach są jony azotanowe? N2O3 - na zimno jest to ciecz, a rozpada się przy trzech stopniach Celsjusa. I jak rozumiem, wylatuje z rury wydechowej? N2O5 - to z kolei są niestabilne białe kryształki. Niestabilne, bo szybko się zmieniają w tlen i NO2 N2O6 - a o tym to chętnie posłucham, bo jakoś cicho na jego temat. Pewnie znowu jakieś wybuchowe...
  3. W czasie kampanii przeciwko tytoniowcom było 'tak' i 'tak'... Znalazłem takie coś: http://www.plan-rozwoju.pcz.pl/wyklady/ener_srod/ener_mus.pdf Co prawda nie piszą tam, że NO jest naturalnie wytwarzany przez organizm ludzki (a jest), ale piszą że te 'zabójcze trucizny' głównie przeszkadzają hemoglobinie, a poza tym to właściwie nie wiadomo co jeszcze strasznego robią. Aha, i jeszcze szkodzą roślinkom. O ile wcześniej nie przereagują do jakiejś soli (to zdaje się pełni rolę nawozu). Co do silników, zawsze wydawało mi się, że tlenki azotu do powstania potrzebują temperatury i ciśnienia, czyli dokładnie tego, na czym bazują silniki diesla. Problem w tym, że ostatnio dąży się, żeby podnosić stopień sprężania benzyniaków, a obniżać diesli no i zdarzają się przypadki, gdzie lepsze warunki do powstawania NOX stwarzają właśnie te pierwsze. Czuję się zdezorientowany (czyli zapala się czerwona lampka). Bo na przykład gdzieś słyszałem, że w miastach, które zbanowały diesle, zanieczyszczenie powietrza wzrosło.
  4. https://images.app.goo.gl/HzKnsuAYhXRqhA8S7 https://images.app.goo.gl/bBzSzEy7Z3hhPFTX6 Ciekawe, kto sponsorował pracę doktor Rebeki?
  5. Phi, tutaj wystarczy znaleźć kogoś rozgarniętego (bo zapewne autorom większości tych stron już dawno podziękowano) i zaktualizować wtyczki. Pomyślcie o takich przypadkach, w których ktoś zrobił stronę na podobnych protezach, tradycyjnie dostał kopa, a potem się okazało, że konieczna jest aktualizacja całego systemu zarządzania (bo dziury i wirusy), ale on wykorzystuje wtyczki, których się już nie da odświeżyć (porzucone projekty), a te stare już nie działają w nowym środowisku... Dodam, że jest to sytuacja zupełnie nie hipotetyczna.
  6. Mam jeszcze lepszą wiadomość (o ile dane bardziej aktualne) - w internetach piszą, że to raczej 640.
  7. Dziwne. Tam jako ciekłego kryształu często używa się MBBA, który to związek może dać efekt podobny do cyjanku potasu. Raz udało mi się dziabnąć tym diabelstwem w nogę (http://www.chemcas.com/material/cas/archive/26227-73-6.asp)
  8. Dość krwawą. Już teraz w kategorii małych samolotów Amerykanie mają średnio 5 wypadków dziennie (w tym jeden śmiertelny).
  9. Problem czystości odpadów w całej okazałości - zamiast pojechać po surowiec na jakieś wysypisko (albo wziąć trochę tej oceanicznej wyspy śmieci), wolą użyć czegoś, co samo się utylizuje jako kompost. Powód pewnie jest taki, że to jest wypełniacz o wysokiej jednorodności. A że dla równowagi wzrośnie sprzedaż nawozów sztucznych?
  10. Sądząc po obrazku, to jeszcze kapkę powiększyć odchylenie i nowe modele w ogóle nie będą potrzebne - wszystkie odczyty i tak się zmieszczą w "marginesie" błędu.
  11. Podejrzewam, że nie tylko w Brazylii. Mleko sojowe (chociaż w EU chyba nie wolno tego nazywać 'mlekiem') to bardziej siła napędowa memów, niż gospodarki (jednemu dolarowi tego rynku odpowiada niemal tona klasycznego mleka).
×
×
  • Create New...