Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Najdłuższy i ekologiczny

Rekomendowane odpowiedzi

AutoTram Extra Grand jest najdłuższym autobusem świata. Mierzy ponad 30 metrów i mieści 256 pasażerów. Dwuprzegubowiec powstał m.in. dzięki inżynierom z Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure Systems IVI. Podobno manewruje się nim równie łatwo jak zwykłym autobusem, dlatego kierowcy z miejskiego taboru, który już wkrótce, bo w październiku, wzbogaci się o takie cacko, nie będą musieli przechodzić dodatkowego szkolenia.

Premiera pociągu na gumowych kołach miała miejsce 22 sierpnia. Publiczność mogła go podziwiać na tle historycznego centrum Drezna.

Przy 3 osiach zainstalowano system siłowników elektrohydraulicznych. Przy skręcaniu kierowcę wspomaga komputer. Głównym jego zadaniem jest upewnianie, że tylna część pojazdu przez cały czas podąża za sekcjami przednią i środkową. Autobus wyposażono w napęd hybrydowy. Ponoć bazując wyłącznie na silniku elektrycznym, można pokonać dystans 8 km.

Najpierw AutoTram Extra Grand przejdzie testy na terenach poza Dreznem i jeśli pierwotne plany pozostaną nadal w mocy, od jesieni będzie go można regularnie spotkać na ulicach miasta. Twórcy superautobusu przyznają, że już docierają do nich wnioski z metropolii z całego świata, by stworzyć pojazdy skrojone na ich miarę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejny tak ekologiczny, że środowiskowy koszt jego produkcji przekracza jego oszczędność przez cały okres eksploatacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejny tak ekologiczny, że środowiskowy koszt jego produkcji przekracza jego oszczędność przez cały okres eksploatacji?

 

Często tak bywa. Ale trzeba pamiętać że przy tego wyliczeniach przyjmuje się stałe ceny energii. I coś co ma żywotność np. 15 lat i wynika że zwróci się po 20 latach wydaje się bez sensu, tymczasem za 3 lata ceny energii rosną dwukrotnie i projekt zwraca się wg takich wyliczeń już po 12 latach, a przez te lata ceny energii nadal rosną bo wzrasta wartość surowca i bo państw/ue manipuluje w opłatach za zatruwanie więc zysk finansowy jest dużo większy.

Poza tym jak trzeba doliczyć zysk w postaci czystego powietrza i zdrowia ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym jak trzeba doliczyć zysk w postaci czystego powietrza i zdrowia ludzi.

 

Romero mówił o obciążeniu środowiska nie pieniądzach. Sugeruje on, że ten autobus może być sumarycznie gorszy zwykłego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jajcenty, dzięki dokładnie o to mi chodziło :)

Wiem, ze pierwsze hybrydy miały właśnie taka wadę w swojej "ekologiczności"... nie wiem jak jest teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...