Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

FTC chce ukarać Google'a

Rekomendowane odpowiedzi

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) nałoży na Google’a grzywnę w wysokości 22,5 miliona dolarów za to, że firmowe usługi obeszły ustawienia prywatności przeglądarki Safari i śledziły jej użytkowników. Jednocześnie FTC dała Google’owi możliwość zawarcia ugody bez przyznawania się do winy. Jeśli do niej dojdzie będzie to największa ugoda w historii FTC. Google twierdzi, że użytkowników Safari śledzono przypadkiem i nie zbierano żadnych danych osobowych.

Koncern Page’a i Brina ma też problemy w Europie. Instytucje UE sprawdzają, czy firma przestrzega praw dotyczących prywatności oraz czy nie manipulowała wynikami wyszukiwania, by jej usługi były lepiej widoczne.

FTC rozpoczęła swoje śledztwo po doniesieniach prasowych. Dziennikarze Wall Street Journal odkryli, że Google i inne sieci reklamowe omijały ustawienia prywatności Safari i wgrywały kod, który przedstawiał przeglądarce reklamy jako treści użytkownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to aby nie jest związane z jakimś bugiem w Safari? I ostatni fragment jest niejasny - czy gugl pokazywał reklamy udające treść strony, czy może tylko "te inne sieci", bo zostało to dziwnie doklejone do sprawy "omijania ustawień"? (to tak jakby ktoś zrobił referendum, czy chcemy taniego chleba oraz wprowadzenia pozwoleń na podróże po kraju)

 

No i na czym polegało to udawanie? Nie było napisu "ads by..."?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia. A co do udawania. Raczej widzę to jako przedstawianie się mechanizmom blokującym jako zawartośc usera, a nie treści zewnętrzne/reklama.

 

Myślę, że gdyby to był bug w Safari to Google by się tym bronił przed FTC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W USA trzeba się bronić przed niemożnością latania w sprzedawanym stroju Supermana, więc nie byłbym taki pewien...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że Safari blokuje skrypty +1 i mimo wyświetlenia reklamy nie była zaliczana dla DoubleClicka. Dopiero indywidualna interakcja z reklamą ją odblokowywała i zliczała. Google wykorzystało trick (nie była to typowa dziura, a pomysłowy exploit innej techniki) do tego, by symulować taką interakcję z poziomu strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...