Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Rekordowe przyspieszenie elektrycznego samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Studencki zespół DUT Racing z Uniwersytetu Technologicznego w Delft w Holandii pobił rekord przyspieszenia od 0 do 100 km/h dla pojazdu elektrycznego. Poprzedni rekord wynosił imponujące 2,68 sekundy. Teraz został poprawiony do 2,15 s. Uważaliśmy, że jeśli uda nam się przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 2,30 sekundy, to będziemy szczęśliwi. Naprawdę nie spodziewaliśmy się wyniku 2,15 - mówi Tim de Moree.

Pojazd został od podstaw zbudowany przez studentów. Ten ważący zaledwie 145 kilogramów samochód ma napęd na cztery koła i został wyposażony w cztery silniki elektryczne o mocy około 34 koni mechanicznych każdy. Pojazdem kierował najlżejszy z członków ekipy, 24-letnia Marly Kuijpers.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten samochodzik nie wygląda na cywilny, a skoro napinamy się na wyczyn, to raczej należałoby popatrzeć na przyspieszenie od 0 do 200. O ile toto w ogóle ma coś w akumulatorze po przekroczeniu 101 km/h.

 

edit:

A tu ciekawostka sprzed 4 lat:

 

The absolute fastest EV s in the world are Killacycle, a purpose built electric drag bike with 500 hp which current holds the record at 7.89 @ 168 mph for the quarter mile and Current Eliminator, a rail type dragster with a best time of 7.956 @ 160 mph. Both vehicles can do 0-60 mph in less than 1 second(...)

 

(http://www.gizmag.com/top-5-worlds-fastest-street-legal-electric-car/11414/)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KopalniaWiedzy pomieszała

On Friday, September 20th, 2013, the DUT 12 will attempt to break the world record for acceleration 0-100 km/h, in the category of electric cars. The time to beat? 2.68 seconds, sharp.
[Źródło]

To oficjalny rekord Guinnessa w kategorii 0-100km/h dla samochodów elektrycznych. Rekord prędkości ustalało się jadąc tą samą trasą w jedną i drugą stronę, pewnie od 0-100km/h mierzą podobnie. Dragstery mają osobną kategorie, więc trochę chybione porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się że wyczyn samochodziku zbudowanego wyłącznie w celu pobicia rekordu jest co najwyżej średnio imponujący. Ale cywilne auta również radzą sobie nie najgorzej.

 

5 osobowa limuzyna Tesla Model S w wersji Sport.

 

Czas do setki: 4,4s.

Zasięg: 483km.

Max prędkość 209km/h.

 

I nie jest to żaden "roadster" a pełnowymiarowa 5 osobowa limuzyna.

 

2012-tesla-model-s-fd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas do setki: 4,4s.

Zasięg: 483km.

Max prędkość 209km/h.

 

Słynna sytuacja trzech punktów, z których można sobie wybrać dwa. (:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to jest charakterystyczne dla EV?

 

Np Buggati Veyron pojedzie z maksymalną prędkością 400km/h ale jego bak zostanie opróżniony w 12 minut po przejechaniu 90 kilometrów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek Kobel

Samochody produkowane typowo na rynek USA mają najczęściej "niskie" prędkości maksymalne w porównaniu do tego co mamy w Europie. Dla przykładu Dodge Charge 6,1 ma podaną prędkość maksymalną 174km/h czyli zgodnie z twoim tokiem myślenia naprawdę słabe autko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90 kilometrów w 12 minut to 450 km/h. Poza tym pojemność baku wejrona jest o połowę za duża na tę prędkość, bo opony się skończą po 60 kilometrach. http://www.tyrepress.com/news/20106.html

 

A bez żartów, to od dłuższego czasu można kupić nieekologiczne duże samochody, które palą np. 4l przy 100/h, 5 przy 120... i tak do 160 (75% wzrostu zużycia przy 60% wzrostu prędkości). Dla porównania Roadster ma w tym samym zakresie wzrost zużycia o 100%. http://www.solarjourneyusa.com/EVdistanceAnalysis5.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...