Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

WiiBot - połączenie konsoli z robotem

Rekomendowane odpowiedzi

Dwóch inżynierów postanowiło wykorzystać bezprzewodowy kontroler konsoli Wii do... sterowania robotem. Kontroler ten umożliwia prowadzenie rozgrywki np. w ten sposób, że grając na ekranie w tenisa wykonujemy ręką takie ruchy, jakbyśmy rzeczywiście odbijali piłkę rakietą.

Inżynierowie połączyli więc możliwości kontrolera z możliwościami robota przemysłowego Kuka KR16.

Najpierw zaprogramowali robota tak, by był w stanie wykonywać podstawowe ruchy, jakie wykonuje się podczas szermierki i gry w tenisa. Następnie, dzięki złamaniu oprogramowania kontrolera, zaprogramowali komputer sterujący robotem tak, by był w stanie rozpoznawać komendy wydawane przez sam kontroler.

Polecenia trafiają więc najpierw do komputera, a stamtąd do ramienia robota. Efekty pracy obu panów widać na udostępnionym filmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Niewykluczone, że podczas Electronic Entertainment Expo, które odbędzie się w połowie bieżącego roku, Nintendo ujawni pierwsze informacje na temat swojej przyszłej konsoli. Plotka głosi, że zostanie ona wyposażona w napęd Blu-ray oraz czterordzeniowy układ system-on-chip Marvell Armada wykonany w architekturze ARM. Podobno nowa konsola Nintendo ma trafić na rynek w przyszłym roku.
      Nie wiadomo, na ile pogłoski te są prawdziwe. Warto zwrócić uwagę, że Wii korzysta z IBM-owskiej architektury Power i nie ma powodu, by z niej rezygnowała.
      Z drugiej jednak strony, zapowiadany termin debiutu konsoli, czyli rok 2012 wydaje się prawdopodobny. Już pod koniec 2008 roku na blogu What They Play ukazała się informacja, jakoby następca Wii - Wii HD - miała zadebiutować w roku 2011. Przypomnijmy, że Wii liczy sobie już 5 lat, ciągle odnosi sukcesy, jednak jest mniej zaawansowana technologicznie niż PlayStation 3 i Xbox 360. Nintendo musi brać pod uwagę, że konkurencja z pewnością pracuje nad nowymi konsolami. O ile jeszcze do niedawna zastanawiano się, czy przewidywania ekspertów mówiących o mniej więcej 10-letnim cyklu życia PS3 i Xboksa są prawdziwe, to teraz nie ma już raczej wątpliwości, iż kolejne generacje konsol Sony i Microsoftu trafią na rynek nie później niż w roku 2016. Sukces Kinecta spowodował, że w ubiegłym roku przedstawiciele koncernu z Redmond zapowiadali, iż Xbox 360 ma przed sobą jeszcze co najmniej 5 lat życia. Co do konsoli Sony, to tutaj informacji jest jeszcze mniej i w ubiegłym roku pojawiły się głosy, że PlayStation 4 nigdy nie powstanie. Trudno jednak wyobrazić sobie, by Sony dobrowolnie zrezygnowało z rynku konsoli.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Użytkownicy interaktywnych gier na konsole są narażeni na określony typ kontuzji. Prelegenci konferencji Amerykańskiej Akademii Pediatrii w San Francisco porównali to hobby do uprawiania sportu i wspominali o szczególnym obciążeniu stóp, ramion i kostek, a także o związanych z tym skręceniach.
      Urazy związane z używaniem konsoli nie są niczym nowym, ale wcześniej w tym kontekście wspominano o obtarciach i nadmiernym obciążeniu dłoni oraz palców podczas naciskania guzików. Po pojawieniu się w 2006 roku Wii rozpoczęła się jednak era nowych gier, których użytkownik naśladuje ruchy typowe dla jakiejś dziedziny sportu z kontrolerem w ręku.
      Naukowcy ze Szpitala Dziecięcego w Filadelfii przeanalizowali dane zgromadzone w National Electronic Injury Surveillance System, gdzie trafiają informacje dotyczące przyjęć na tzw. urazówkach. Okazało się, że w ciągu 5 lat (od 1 stycznia 2004 do 1 stycznia 2009 r.) odnotowano 696 przypadków związanych z grami wideo. Średni wiek kontuzjowanych wynosił 16,5 roku, lecz na izbie przyjęć znaleźli się ludzie w bardzo zróżnicowanym wieku: od 1 miesiąca do 86 lat. Gros urazów odnoszono podczas używania tradycyjnych konsoli, ale natrafiono też na 92 związane z grami interaktywnymi, głównie na Wii. Ci pacjenci - 49 mężczyzn i 43 kobiety - częściej doznawali kontuzji obręczy barkowej, kostki lub stopy, poza tym widywano u nich rozcięcia i posiniaczenia. Ofiarami gier interaktywnych byli też postronni obserwatorzy, przeważnie dzieci poniżej 10. roku życia.
      W literaturze przedmiotu wspominano również o urazach głowy po uderzeniu kontrolerem w głowę przez innego gracza oraz o złamaniu stopy po utracie równowagi na Wii Balance Board.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Naukowcy z Wydziału Nauk Komputerowych oraz Inżynierii University of Nevada opracowali w ramach projektu VI Fit gry komputerowe, które pomagają niewidomym dzieciom w zwiększeniu aktywności fizycznej. Można je ściągnąć za darmo z witryny internetowej uczelni. Dzięki technologii wykorzystującej detekcję ruchu ociemniałe maluchy mogą zagrać w tenisa i kręgle.
      Niemożność widzenia stwarza poważne bariery dla uczestnictwa w aktywności fizycznej, a w konsekwencji w grupie dzieci z niepełnosprawnością wzrokową wskaźnik otyłości i chorób z nią związanych, np. cukrzycy, jest dużo wyższy. Nasze gry są adaptacją popularnej Wii Sports japońskiej firmy Nintendo. Zmodyfikowano je w taki sposób, by umożliwić zabawę bez wzrokowej informacji zwrotnej – wyjaśnia dr Eelke Folmer.
      VI Tennis i VI Bowling to pierwsze z planowanych gier sportowych dla niewidomych. W tenisa mogą oni zagrać dzięki wskazówkom głosowym i wibracjom, które informują, kiedy serwować i odbijać piłkę. W meczu uczestniczą dwie osoby albo jedną zastępuje komputer. "[użyteczność] VI Tennis oceniano na grupie 13 niewidomych dzieci, przebywających na Obozie Umiejętności w Nowym Jorku. Stwierdziliśmy, że gra wymagała od nich takiego stopnia wydatkowania energii, że można go było uznać za wystarczający dla prowadzenia zdrowego trybu życia".
      W VI Bowling wskazówki dotykowe pozwalają na określenie pożądanego kierunku rzutu kulą. O wyniku każdego z nich informuje komunikat oraz dźwięk. Kręgle przetestowano na 6 dorosłych. Okazało się, że podczas gry wydatkowali tyle energii, co w ramach marszu.
      Z VI Fit skorzystać mogą posiadacze bezprzewodowych manipulatorów od konsoli Wii oraz komputera z łączem Bluetooth.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Cztery lata po debiucie konsoli Wii okazuje się, że to rynkowi giganci - Sony i Microsoft - muszą nadrabiać zaległości dzielące ich do produktu Nintendo. W ubiegłym roku aż 43% wszystkich sprzedanych konsoli zostało wyprodukowanych przez mniejszą z japońskich firm. Te sukcesy skłoniły Sony i Microsoft do przemyślenia swojej strategii i wypuszczenia na rynek produktów, które mają zainteresować osoby, które używają gier wideo od czasu do czasu.
      Takimi produktami będą microsoftowy Natal oraz przygotowany przez Sony kontroler Move - zdaniem firmy iSuppli w znaczący sposób zmienią one rynek konsoli. Oba urządzenia powinny trafić do klientów w ciągu najbliższych miesięcy i będą kompatybilne z obecnie dostępnymi konsolami.
      iSuppli nie spodziewa się, by przyczyniły się one do dużego wzrostu sprzedaży Xboksa 360 i PlayStation 3 w bieżącym roku. Wywrą jednak duży długoterminowy wpływ na rynek konsoli. Należy tutaj bowiem zauważyć, że dotychczas spodziewano się, iż w latach 2011-2012 zadebiutuje kolejna generacja konsoli. Tymczasem użytkownicy dostaną nowe urządzenia, rozszerzające funkcjonalność już obecnych konsoli.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Australijczyk, który nielagalnie skopiował i udostępnił w Sieci grę New Super Mario Bros. na konsolę Wii, zgodził się zapłacić Nintendo 1,5 miliona dolarów australijskich w ramach odszkodowania za utracone korzyści. Mężczyzna udostępnił grę jeszcze przed jej oficjalną premierą w Australii.
      Nintendo uzyskało od sądu prawo do przeszukania dysków twardych, kont e-mailowych oraz wszelkich witryn, w których konto miał James Burt. Dwudziestoczterolatek wolał uniknąć konfrontacji w sądzie i zawarł z japońskim koncernem ugodę, w ramach której zobowiązał się do zapłaty ponad 1,3 miliona dolarów odszkodowania i pokrycia kosztów prawnych w wysokości 87 000 dolarów.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...