Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy

Rekomendowane odpowiedzi

Dziesiątego sierpnia na należącej do Grupy Japońskich Kolei (JR od ang. Japan Railways) stacji Shinagawa w Tokio postawiono dwa "inteligentne" automaty z napojami, które oceniają wygląd kupującego i na tej podstawie wskazują odpowiednie, wg autorów oprogramowania, dla niego produkty.

Każdą z maszyn wyposażono w 47-calowy panel dotykowy. Dzięki zawieszonej nad ekranem kamerze udaje się z 75% trafnością określić wiek i płeć klienta. Napoje uznane za szczególnie dobre dla danej osoby zostają oznaczone czerwonym słoneczkiem. I tak młodym mężczyznom automat poleca napoje sportowe (ewentualnie wodę), kobietom wodę lub herbatę, a biznesmenom kawę. Poza sprzedażą picia i rzucaniem "taksujących spojrzeń" w wolnej chwili aparat zajmuje się też wyświetlaniem reklam dostosowanych do godziny, temperatury czy pory roku. Sam zestaw oferowanych napojów także pozostaje w zgodzie z miejscem ustawienia maszynerii i wskazaniami zegara. Wszystko to jest możliwe dzięki wdrożeniu technologii DOOH (od ang. digital out of home) i modułu łączności bezprzewodowej WiMax. Produkty wyprzedane znikają z listy. Jak zapłacić? Na przykład gotówką albo za pomocą komórki czy bezdotykowej karty kolejowej Suica. W razie katastrofy picie ma być wydawane za darmo. Na wybraną butelkę/puszkę trzeba poczekać ok. 4 sekund.

Zarządzanie automatami odbywa się za pomocą centralnego serwera. W następnych 2 latach w aglomeracji tokijskiej ma stanąć jeszcze 500 takich cudeniek. Gdy reporterzy Mezamashi TV odwiedzili stację Shinagawa, by obserwować automat w akcji, okazało się, że najbardziej przypadł do gustu dziewczętom z liceum. Zinterpretowanie twarzy nastręczało zaś sporo trudności, gdy klient nosił ciemne okulary.

Ponieważ tegoroczne lato jest w Japonii wyjątkowo gorące, sprzedaż napojów z automatu wzrosła niemal o 50%. Za stworzenie sprzętu odpowiada spółka-córka JR - JR East Water Business. Nowe aparaty są 5-krotnie droższe od zwykłych.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6ZiGt9Fshz0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ tegoroczne lato jest w Japonii wyjątkowo gorące, sprzedaż napojów z automatu wzrosła niemal o 50%. Za stworzenie sprzętu odpowiada spółka-córka JR - JR East Water Business. Nowe aparaty są 5-krotnie droższe od zwykłych.

 

Ot i cały sens urządzenia - bycie droższym...

Jeżeli wszystkie wyżej wymienione napoje tak czy inaczej znajdują się w maszynie, to już samo założenie jest głupie. Po co specjalnie się dostosowywać, jeżeli użytkownicy maszyny aż za dobrze sami wiedzą co chcą kupić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd maszyna się dowie, że mam kaca i chcę alkoholu na klina z niej - nie napoju, a tam go nie ma dostępnego? Bez sensu wtedy ta opcja jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak maszyna zobaczy i rozpozna dwadzieściatrzy, to się zdezorientuje i zawiesi i w kacu mu nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co specjalnie się dostosowywać, jeżeli użytkownicy maszyny aż za dobrze sami wiedzą co chcą kupić...

Bo życie w Matrixie jest wygodne.Ta "mądra" maszynka wie lepiej co bierny pionek chce wypić.Staje taki przed maszyną,nie myśli,nie podejmuje decyzji,nie wie nawet co chce wypić a dostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie takie wózki (saturatory) z wodą sodową i sokiem  :):D  to był sprzęt, a z obsługą można było porozmawiać (problemem były szklanki wielokrotnego użytku model "musztardówka" , a konkretnie ich niedomycie :D  ). 

http://agencjagazeta.pl/foto/5,103178,7481000,Kolekcja_fotografii_z_1989_roku.html?i=20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myte były,w sensie ekologicznego opłukania  czystą wodą z kranu bez detergentów.Tłusto-ubrudzona była strefa chwytowa.Tam gdzie usta dotykały bywało czerwono (szminki były jeszcze niedoskonałe).Jakoś przeżyliśmy  ???.

Teraz mamy czyste plastiki,ale czy ten bisfenol przeżyjemy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może już niedługo zrobią automaty z którymi będzie można sobie mile pokonwersować..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzenia z ogromnym potencjałem. Np połączenie tego z jakimś systemem identyfikacji twarzy w celu odnalezienia określonych osób. Dodajmy do tego taki skaner zastosowany min tu i mamy ciekawy filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×