Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Powolne zmiany na rynku konsoli

Rekomendowane odpowiedzi

Z zapowiedzi przedstawiciela Microsoftu wynika, że nie sprawdzą się wcześniejsze przewidywania niektórych ekspertów, którzy zapowiadali, że konsole następnej generacji trafią na rynek najpóźniej w roku 2012. Chris Lewis stwierdził, że Xbox 360 ma przed sobą co najmniej jeszcze pięć lat. Na wydłużenie czasu życia konsoli ma wpływ kontroler Kinect (znany dotychczas jako Projekt Natal).

Kinect został wyceniony w USA na 149,99 USD.

Rok 2010 będzie dla nas świetnym rokiem. Znajdujemy się w połowie cyklu życia konsoli. Właśnie zaprezentowaliśmy nowy, bardziej nowoczesny design oraz Kinect dla Xboksa 360, co oznacza, że jeszcze przez co najmniej pięć lat ta generacja będzie oferowała klientom świetne doznania - napisał Lewis. Ustosunkował się jednocześnie do planów Sony i Nintendo, które już rozpoczęły prace nad urządzeniami 3D dla swoich konsoli. Zdaniem Lewisa technologia taka jeszcze przez kolejne dwa lata nie będzie miała znaczenia dla użytkownika domowego. Myślę, że zacznie być ona ważna dopiero za 12-18 miesięcy - dodał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci eksperci to naprawdę debile w 2012 nową generację konsol?.Przecież wystarczy popatrzeć na ps2 wciąż jeszcze jest wspierana a ma 10 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego debile? Między PS a PS2 upłynęło 6 lat, między PS2 a PS3 - 6 lat.

Między Xboksem a Xboksem 360 - 4 lata.

 

Nie chodzi o czas, w jakim powstają nowe gry, a o czas, w jakim pojawia się kolejna generacja sprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zauważyć ze po tym jak Sony wprowadziło PS3 to wycofali z niego kompatybilność wsteczną, która była tylko w pierwszej serii tej konsoli... powód?? PS2 leżały w magazynach i popyt na nie spadał.

Do tego Wiele tytułów jeszcze czeka na publikacje, na obecnych konsolach jeszcze można sporo wyciągnąć.

 

Ale przede wszystkim powodem dla którego jeszcze prędko nie zobaczymy kolejnej generacji jest ekonomia. Przypomnijcie sobie przedwczesne wydanie saturna a potem dreamcasta przez sege... firma musiała wycofać się z rynku konsolowego i ograniczyc się do produkcji gier.

 

Microsoft ze względu na wadliwość swoich konsol jest w plecy z kasą.

 

A prawda jest taka ze prawdziwe kokosy zbija nintendo które w swoje wii wpakowało technologie z przed stu lat. ich konsola dzięki temu jest bezawaryjna i znalazła niszę na rynku, do której chcą się teraz dobrać Microsoft i Sony...

 

Nawet jeżeli istnieją jakieś przesłanki technologiczne do budowy nowego sprzętu... to przesłanki ekonomiczne nakazują się wstrzymać z tego typu decyzjami...

 

Jeżeli wyjdzie cokolwiek w najbliższym czasie to Sony będzie chciało zrobić konkurencje dla zapowiedzianego przez Nintendo 3DS'a i wydadzą PSP2

 

Tak sądzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość shadowmajk

Chciałbym zauważyć ze po tym jak Sony wprowadziło PS3 to wycofali z niego kompatybilność wsteczną, która była tylko w pierwszej serii tej konsoli... powód?? PS2 leżały w magazynach i popyt na nie spadał.

Do tego Wiele tytułów jeszcze czeka na publikacje, na obecnych konsolach jeszcze można sporo wyciągnąć.

 

Ale przede wszystkim powodem dla którego jeszcze prędko nie zobaczymy kolejnej generacji jest ekonomia. Przypomnijcie sobie przedwczesne wydanie saturna a potem dreamcasta przez sege... firma musiała wycofać się z rynku konsolowego i ograniczyc się do produkcji gier.

 

Microsoft ze względu na wadliwość swoich konsol jest w plecy z kasą.

 

A prawda jest taka ze prawdziwe kokosy zbija nintendo które w swoje wii wpakowało technologie z przed stu lat. ich konsola dzięki temu jest bezawaryjna i znalazła niszę na rynku, do której chcą się teraz dobrać Microsoft i Sony...

 

Nawet jeżeli istnieją jakieś przesłanki technologiczne do budowy nowego sprzętu... to przesłanki ekonomiczne nakazują się wstrzymać z tego typu decyzjami...

 

Jeżeli wyjdzie cokolwiek w najbliższym czasie to Sony będzie chciało zrobić konkurencje dla zapowiedzianego przez Nintendo 3DS'a i wydadzą PSP2

 

Tak sądzę

 

A ja mysle ze sony nie bedzie sobie strzelalo w kolano kolejna popierdulka w stylu kieszonkonsoli bo raz nie sraja kasa dwa duzo deweloperow stracilo zaufanie wobec sony w kwestii PSP i niechetnie juz teraz robi sie na owa platforme gry.

 

A co do newsa to mysle ze to to takie troche gadanie glupot... konsole obecnej generacji juz pokazaly na co je stac i raczej nie oczekujmy np po X360 ze wyciagna z niego wiecej a panuje moda na super miodna grafike gdzie np taki ostatnio prezentowany crysis 2 na konsole jest w mocno okrojonej wersji engine. Mysle ze microsoft wyda do 2012 nowa konsole ktora bedzie miala na celu zagarniecie sporej czesci rynku dominujacej PS3 bo sadze ze tak sie stanie.

 

Sry za brak kropek przecinkow polskich znakow niecenzuralnych slow i ogolnie chaotyczny charakter mojego postu ale jest 3 nad ranem i zjadlem 3 tabletki melatoniny. Ide spac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia wydania nowej konsoli przenośnej przez sony może się okazać kwestią zostania, bądź opuszczenia tego rynku i oddanie całego tortu Nintendo.

 

Microsoft może i tak... za dwa lata wyda swoja konsole... sony przeczeka jeszcze troch bo zapowiadaja sie naprawde swietne tytuły na PS3 i pewnie jeszcze pare gier będzie chciało wykorzystać ich silniki... Sony move też nieco powinno przedłużyć życie tej konsoli, ponadto nintendo pokazało jedną ważną rzecz...że w pogoni za grafiką i rozwiązaniami sprzętowymi zaczęto zapominać o grywalności i zwykłym fanie. z ąd tez zaczął si powrót do gier w 2D tyle ze w FullHD (taki nowy raayman czy limbo zapowiedziane jako exclisiv na Xbox'a)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Board of Awesomeness jest jednym z najciekawszych przykładów zastosowania kontrolera Kinect.  To ni mniej ni więcej a elektryczna deskorolka sterowana za pomocą gestów i komend głosowych.
      Urządzenie powstało w Chaotic Moon Labs, a w jego skład, obok deskorolki, wchodzą specjalne opony do jazdy w terenie, tablet Samsunga, Kinect, akumulatory i silnik. Z przodu deskorolki umieszczono 12-voltową baterię, a po środku - 36-voltową. Całość napędza silnik elektryczny o mocy 800 watów.
      Urządzenie może pędzić z prędkością 50 kilometrów na godzinę i wyposażono je w trójstopniową kontrolę prędkości. Ruch dłońmi do przodu to przełączenie na wyższa prędkość, do tyłu - na niższą.
       
      Jednak, jak się okazuje, deskorolka była tylko wprawką do bardziej praktycznych zastosowań. Microsoft zaprezentował właśnie wózek sklepowy wyposażony w tablet, czytnik kart elektronicznych oraz Kinect. Koncern nie zdradził, kto jest twórcą urządzenia, ale nieoficjalnie wiadomo, że właśnie Chaotic Moon Labs.
      Wózki testowane są w jednym ze sklepów w Austin. Kupujący dostarcza zapisaną na karcie elektronicznej listę zakupów, a wózek za pomocą komend głosowych kieruje go to właściwych półek. Dołączony czytnik RFID odczytuje informacje z opakowań produktów i może szybko doradzić coś kupującemu. Może też ostrzec go przed ewentualnymi pomyłkami, np. gdy włoży do wózka nieco inny produkt (np. jogurt o innym smaku czy zawartości tłuszczu) niż zapisał na karcie.
      Podobne systemy mają być w niedalekiej przyszłości tym, czym stały się systemy GPS dla samochodów. Bob Friday z Cisco mówi, że jego koncern pracuje z wieloma małymi firmami w celu stworzenia systemu nawigacji w pomieszczeniach. Pytanie brzmi, jaka aplikacja do nawigowania w pomieszczeniach stanie się wzorem dla tego typu programów - mówi Friday.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Czujnik Kinect już od dawna wykorzystywany jest znacznie szerzej, niż przewidział to jego producent. Tym razem niezależny badacz Benjamin Blundell postanowił użyć go do... leczenia bólów fantomowych.
      Ból fantomowy dotyka osób z amputowanymi kończynami. Mózgowi wydaje się bowiem, że nieistniejąca kończyna została „zamrożona“ w nienaturalnej, często bolesnej pozycji. Obecnie do walki z bólem fantomowym wykorzystuje się m.in. specjalne pudełko z lustrem. Pacjent wkłada tam zdrową kończynę, która odbija się w lustrze, widać zatem dwie kończyny. Gdy pacjent porusza zdrową kończyna, porusza się też jej odbicie. Z czasem można w ten sposób przekonać mózg, że i nieistniejąca kończyna się poruszała, zmieniła pozycję, co prowadzi do zaniknięcia bólu.
      Blundell postanowił zmienić pudełko na coś bardziej nowoczesnego. Jego zdaniem wystarczy Kinect, okulary 3D oraz zewnętrzny żyroskop. Odpowiednie oprogramowanie przekłada ruchy zdrowej kończyny na ruchy nieistniejącej, by uzyskać efekt terapeutyczny.
      Wynalazek znajduje się dopiero we wczesnej fazie testów. Jest on jednak na tyle zaawansowany, że prezentacja jego możliwości odbędzie się podczas konferencji nt. teorii komputerowych systemów graficznych i ich zastosowania, GRAPP 2012.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Microsoft udostępnił pakiet SKD i środowisko uruchomieniowe Kinect for Windows 1.0. Jednocześnie w 12 krajach partnerzy Microsoftu rozpoczęli dostarczanie sprzętu dla developerów chcących rozwijać oprogramowanie dla Kinecta.
      Obecnie za sprzęt trzeba zapłacić 249 dolarów, jednak jeszcze w bieżącym roku Microsoft skieruje specjalną ofertę dla środowisk akademickich. W ramach programu Qualified Educational Users cena sprzętu zostanie obniżona do 149 dolarów.
      W porównaniu z wersją Beta 2 SDK wprowadzono wiele usprawnień, w tym wsparcie dla czterech urządzeń Kinect podłączonych do jednego komputera, znacznie udoskonalono śledzenie użytkownika, wraz z możliwością wyboru, który użytkownik jest śledzony przez który czujnik. Poprawiono pracę kamer, dzięki czemu w trybie Near Mode możliwe jest śledzenie obiektów z odległości 40 centymetrów. Udoskonalono też systemy rozpoznawania mowy, zastosowano technologie rozpoznawania źródła dźwięku oraz kolorów.
      Microsoft zapowiada, że aktualizacje Kinect for Windows SDK będą publikowane 2-3 razy w roku.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Microsoft nie ustaje w pracach nad czujnikiem Kinect. Od dłuższego już czasu wiadomo, że urządzenie, które pozwala na sterowanie komputerem za pomocą ruchów rąk czy ciała, będzie dostępne na pecety. Okazuje się jednak, że to nie wszystko. Reporterzy serwisu The Daily wydzieli urządzenia, które wyglądały jak netbooki firmy Asus z systemem Windows 8 oraz wbudowanym Kinectem. W listwie nad wyświetlaczem umieszczono czujniki Kinecta.
      Przedstawiciel Microsoftu potwierdził, że to oficjalne prototypy komputerów przenośnych ze zintegrowanym Kinectem.
      Najprawdopodobniej Microsoft będzie licencjonował swoją technologię producentom notebooków. Ponadto, jak wiadomo, koncern postanowił wydać Software Development Kit dla Kinecta, zatem nie tylko jego pracownicy będą tworzyli oprogramowanie i nie tylko od ich pomysłowości będzie zależało, do czego czujnik będzie wykorzystywany. Bardzo prawdopodobne, że w najbliższym czasie w sklepach pojawią się np. telewizory z Kinectem, dzięki czemu będziemy mogli przełączać kanały czy regulować głośność bez potrzeby używania pilota.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Według niepotwierdzonych informacji Microsoft zlecił IBM-owi i Globalfoundries produkcję układów scalonych dla następcy Xboksa 360. Podobno koncern z Redmond zamówił wykonanie około dziesięciu tysięcy 300-milimetrowych plastrów krzemowych z układami o nazwie kodowej Oban. Kości mają trafić do twórców oprogramowania, którzy będą pisali gry na konsolę.
      Podobno Oban zawiera procesor PowerPC i rdzeń graficzny Radeon HD bazujący na architekturze GCN (graphics core next).
      Wcześniejsze pogłoski mówiły, że Xbox Next będzie korzystał z układu system-on-chip opartego na architekturze ARM zawierającego wiele dedykowanych rdzeni odpowiedzialnych za grafikę, sztuczną inteligencję, dźwięk, szyfrowanie i inne funkcje. Przyszła konsola Microsoft ma podobno wykorzystywać system operacyjny zbudowany wokół jądra Windows 9. Ma być ona też mniejsza i tańsza w produkcji niż Xbox 360.
      Żadna z wymienionych firm nie chciała skomentować tych doniesień.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...