Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Google uruchomi nowy serwis

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj ma odbyć się premiera google'owskiego serwisu płatności online. Ułatwi on dokonywanie internetowych zakupów i ma przyciągnąć do Google'a kolejnych reklamodawców.

Chociaż przedstawiciele koncernu twierdzą, że ich nowa usługa nie jest konkurencją dla należącego do eBaya serwisu PayPal, to analityk Greg Sterling uważa, iż w dłuższym okresie czasu Google może zagrozić pozyzji PayPala. Za każdym razem, gdy Google robi coś takiego, może się to okazać wielkim przedsięwzięciem – mówi Sterling.

Już w tej chwili wiadomo, że umowy na korzystanie z serwisu Google'a podpisały dwie wielkie firmy zajmujące się handlem internetowym – Starbucks Corp. oraz Buy.com. Od dłuższego już czasu korzystają one z uslug PayPala.

Nowy serwis o nazwie Checkout testowany był przez Google'a od niemal roku. Ma on ułatwić klientom dokonywanie zakupów tak, by ci nie musieli bez przerwy wypełniać formularzy z danymi osobowymi, gdy dokonują zakupów w różnych sklepach internetowych. Dzięki Checkout wystarczy podczas dokonywania transakcji wpisać numer karty kredytowej i kilka innych informacji, a serwis Google'a automatycznie dostarczy sprzedawcy resztę niezbędnych informacji na temat kupującego. Warunkiem udanej transakcji jest posiadanie przez sprzedawcę odpowiedniej umowy z Googlem i wykupienie reklam w wyszukiwarce.

Salar Kamangar, wiceprezes ds. zarządzania produktem, poinformował, że obecnie Google akceptuje jedynie transakcje dokonywane za pomocą kart kredytowych, ale w przyszłości możliwe będzie np. przelewanie pieniędzy z konta bankowego.

Od sprzedawców koncern będzie pobierał opłaty, które będą tym mniejsze im bardziej intensywnie będą się oni reklamowali w wyszukiwarce. Za sprzedaż towarów o łącznej wartości nie większej niż dziesięciokrotna wartość zamówionych w Google'u reklam, nie będą pobierane żadne opłaty. Oznacza to, że firma, która miesięcznie wydaje na reklamę w wyszukiwarce 20 000 dolarów nie będzie musiała płacić za korzystanie z Checkout tak długo, jak łączna wartość dokonywanych transakcji nie przekroczy sumy 200 000 USD. Po jej przekroczeniu Google będzie pobierało opłatę w wysokości 2% wartości transakcji, plus dodatkowo 20 centów od każdej umowy kupna-sprzedaży.

To naprawdę sprytne posunięcie ze strony Google'a, które przywiąże do niego reklamodawców – uważa Charlene Li, analityk Forrester Research. Z drugiej jednak strony Li uważa, że wiele znanych marek nie będzie korzystało z usług internetowego giganta, gdyż wolą same zbierać informacje o swoich klientach i wykorzystywać je w akcjach promocyjnych.

Opłaty w PayPalu wahają się od 1,9 do 2,9% wartości transakcji i 30 centów za umowę. Serwis eBaya zarobił dzięki temu miliard dolarów i ma 105 milionów klientów na całym świecie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...