-
Similar Content
-
By KopalniaWiedzy.pl
Firma analityczna Gartner informuje, że I kwartał 2018 roku był 14. z kolei kwartałem, w którym sprzedaż pecetów spadała. W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedano 61,7 miliona pecetów, czyli o 1,4% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Producentów komputerów może pocieszyć fakt, że ich średnia cena rośnie.
Najwięcej maszyn sprzedało HP, do którego w I kwartale bieżącego roku należało 20,8% rynku pecetów. Na drugiej pozycji (20,0%) uplasowało sie Lenovo. Na miejscu trzecim (16,0%) znajdziemy Della, a na czwartym Apple'a (6,9%). Te cztery pierwsze firmy zanotowały wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. O największym sukcesie może mówić Dell, który sprzedał o 6,5% maszyn więcej. Sprzedaż HP wzrosła o 2,8%, Apple'a o 1,5%, a Lenovo o 0,3%.
Największe spadki odnotował za to Asus. Sprzedaż komputerów tej firmy zmniejszyła się o 12,5%, a jego udział w rynku wyniósł 6,3%, wobec 7,1% w roku ubiegłym. Powodów do radości nie ma też Acer. Tutaj spadek sprzedaży to 8,6%, a udziały rynkowe zmniejszyły się z 6,7 do 6,2%.
Za spadki odpowiedzialne są rynku Azji/Pacyfiku i USA. W innych regionach miały miejsce minimalne wzrosty, ale nie były one na tyle duże, by utrzymać sprzedaż.
Rośnie średnia cena pecetów. Producenci komponentów, wobec spowolnienia na rynku smartfonów i niepewnej przyszłości rynku komputerów osobistych nie zwiększają swoich możliwości produkcyjnych. Przez to co jakiś czas dochodzi do niedoborów, co w połączeniu z rosnącą ceną materiałów prowadzi do podniesienia cen podzespołów. W obliczu rosnących cen komponentów producenci komputerów nie zmniejszają zamówień, a przerzucają ceny na konsumentów. Jako, że mniej ludzi kupuje nowe komputery, ich producenci muszą osiągnąć maksymalny zysk z każdej sprzedanej sztuki. Zwiększają więc cele sprzedażowe i starają się skupić nie na niskich cenach, a na postrzeganej przez konsumenta wartości sprzętu, mówi analityk Mikako Kitagawa.
« powrót do artykułu -
By KopalniaWiedzy.pl
Podczas konferencji w Las Vegas Tami Reller, dyrektor ds. finansowych microsoftowego wydziału odpowiedzialnego za produkcję Windows, ostrzegła, że dochody wydziału mogą być niższe od przewidywań analityków. Ostatnio ukazał raport firmy analitycznej Gartner, w której informuje ona, iż sprzedaż pecetów spadła w IV kwartale ubiegłego roku o 1,4%. Trwający kryzys uderza w producentów komputerów, co z kolei negatywnie odbija się na sprzedaży Windows.
Firmy takie jak Microsoft i Intel muszą pomyśleć, jak nakłonić klientów do wymiany komputera. Myślę, że Microsoft może tutaj użyć Windows 8 - mówi analityk Ranjit Atwal.
Koncern najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę. Serwis Bloomberg nieoficjalnie dowiedział się, że Microsoft planuje restrukturyzację swojego działu marketingu tak, by stał się on bardziej wydajny. Może się to skończyć zwolnieniem setek osób.
-
By KopalniaWiedzy.pl
Przedstawiciele HP oświadczyli, że firma nadal będzie produkowała komputery osobiste. Przed dwoma miesiącami w mediach pojawiły się doniesienia, jakoby Personal Systems Group (PSG) miała zostać wydzielona z koncernu.
HP obiektywnie oceniło strategiczne, finansowe i operacyjne wpływy wydzielenia PSG. Po analizach stało się jasne, że pozostawienie PSG będzie dobre dla klientów, partnerów, akcjonariuszy i pracowników HP. Razem z PSG jesteśmy z silniejsi - oświadczyła prezes firmy, Meg Whitman.
Specjaliści analizujący skutki pozbycia się wydziału produkującego pecety stwierdzili, że jest on niezwykle głęboko zintegrowany z cała firmą, kluczowymi dla niej rynkami oraz całym systemem zaopatrzenia. Ma on też olbrzymie znaczenie dla portfolio i wartości firmy. Koszty pozbycia się PSG byłyby większe niż korzyści.
Analityk Ezra Gottheil z Technology Business Research zauważa, że mimo iż dział produkcji pecetów przynosi mniejsze zyski niż inne działy HP, to jego wartość nie ogranicza się tylko do bezpośrednich korzyści finansowych, a ma też pozytywny wpływ na całą działalność firmy - od produkcji drukarek, poprzez usługi, po produkcję serwerów.
Dowodem na prawdziwość tych stwierdzeń niech będzie chociażby zachowanie części klientów, którzy, gdy pojawiły się pogłoski o wydzieleniu PSG, zaczęli szukać innych dostawców i rozważali rezygnację z zakupu serwerów HP. Traktują oni bowiem HP jako miejsce, gdzie można kupić cały potrzebny im sprzęt. Rezygnacja z części oferty mogła więc skończyć się ucieczką klientów do tych firm, które zaoferują całościowe rozwiązania.
-
By KopalniaWiedzy.pl
Wcześniej niż oczekiwano Chiny przegoniły USA pod względem zarówno liczby sprzedanych pecetów, jak i wartości sprzedaży. Z danych IDC wynika, że w drugim kwartale bieżącego roku w Państwie Środka sprzedano pecety o łącznej wartości 11,9 miliarda USD, podczas gdy mieszkańcy Stanów Zjednoczonych wydali na komputery osobiste 11,7 miliarda dolarów. Chińska sprzedaż pecetów wzrosła o 14,3% rok do roku i wyniosła 18,5 miliona sztuk. W USA sprzedano 17,7 miliona pecetów, czyli o 4,9% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Chiny stały się tym samym największym rynkiem komputerów osobistych. Wcześniej analitycy uważali, że przegonią one USA dopiero w przyszłym roku. Do dużego zwiększenia sprzedaży pecetów w Chinach przyczyniły się większe niż spodziewane zakupy dokonywane przez sektor rządowy. W tym samym czasie wciąż trwający kryzys ekonomiczny i rosnąca popularność tabletów spowodowały w USA spadek liczby sprzedanych komputerów.
USA prawdopodobnie wrócą na pozycję lidera w czwartym kwartale bieżącego roku, w związku ze zwiększonymi zakupami w okresie świątecznym, jednak w przyszłym roku prawdopodobnie na stałe stracą pozycję największego rynku pecetów.
-
By KopalniaWiedzy.pl
Media donoszą o kolejnej w tym tygodniu zaskakującej decyzji HP. Najpierw dowiedzieliśmy się, że koncern rezygnuje z rozwoju platformy webOS, którą nabyło zaledwie przed rokiem. Teraz okazuje się, że firma nie wyklucza sprzedaży wydziału Personal Systems Group (PSG), odpowiedzialnego za produkcję pecetów dla biznesu i klientów indywidualnych. Jest to o tyle zaskakujące, że HP jest największym na świecie producentem pecetów. W samym tylko drugim kwartale bieżącego roku HP sprzedał około 15 milionów komputerów osobistych, co daje mu 17,5-procentowy udział w rynku.
Tymczasem w firmowym oświadczeniu czytamy, że „rada nadzorcza zaakceptowała plan poszukiwania strategicznych alternatyw dla Personal Systems Group. HP rozważy różne możliwości, wśród których mogą znaleźć się wydzielenie części lub całości PSG i utworzenie osobnej firmy lub dokonanie innej transakcji".
Zdaniem Bloomberga, HP ma zamiar wycofać się z produkcji sprzętu i skupić się na bardziej dochodowym oprogramowaniu i usługach chmur obliczeniowych.
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.