Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
Sign in to follow this  
KopalniaWiedzy.pl

Trauma nawet po półwieczu wpływa na preferencje zakupowe

Recommended Posts

Traumatyczne doświadczenia, np. wojna czy katastrofa naturalna, mają długotrwały wpływ na ludzkie pragnienia/potrzeby i decyzje zakupowe.

Skutki traumy mogą się utrzymywać całe życie. Nawet po 50 latach ludzie nadal wolą produkty tanie od markowych - wyjaśnia dr Marc Rockmore z Clark University.

Amerykanie analizowali dane 355 weteranów drugiej wojny światowej. Odpowiedzi pokazały, że ludzie, którzy wzięli udział w cięższych walkach, byli mniej wierni markom, a bardziej wrażliwi na cenę. Słabiej oddziaływała na nich reklama. W oczy rzucała się za to większa praktyczność.

Studium jasno pokazuje ratownikom czy odbudowującym miejsce po katastrofie, jakie produkty powinny się znaleźć w sklepie - podsumowuje dr Brian Wansink z Uniwersytetu Cornella.


« powrót do artykułu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...