Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
Sign in to follow this  
KopalniaWiedzy.pl

Będą tanie karty graficzne z DirectX 10

Recommended Posts

ATI i Nvidia przygotowywują tanie karty obsługujące biblioteki DirectX 10. Urządzenia miałyby być sprzedawane w cenie 99 dolarów lub niższej.

Już 19 czerwca zadebiutuje GeForce 8400 GS Nviidii wyposażona w 128 lub 256 megabajtów pamięci. Kartę z 256 megabajtami wyceniono na 89 dolarów, a urządzenie wyposażone w 128 MB ma być znacząco tańsze.

Natomiast 28 czerwca w ofercie ATI mają pojawić się karty Radeon HD 2400 Pro oraz Radeon HD 2400 XT wyposażone w 256 megabajtów pamięci. Ich cena wyniesie, odpowiednio, 69 i 89 dolarów. Na rynek trafią też Radeony HD 2400 ze 128 megabajtami pamięci.

Kości ATI Radeon HD 2400 są w pełni kompatybilne z DirectX 10 i wykorzystują engine Avivo HD. Zarówno układ Pro jak i XT posługują się 40 układami stream processor, 4 jednostek teksturujących i 4 renderujących.

Różnica pomiędzy nimi wynika z częstotliwości pracy zegara. Układ XT jest taktowany 700-megahercowym zegarem, a współpracujące z nim pamięci zegarem o częstotliwości 1400 MHz, podczas gdy kość Pro pracuje przy częstotliwości 525 MHz, a jego układy pamięci – 800 MHz. Oba procesory wykonane są w technologii 65 nanometrów i korzystają z 64-bitowego kontrolera pamici.

O układzie GeForce 8400 GS wiadomo jedynie tyle, że korzysta z 16 jednostek cieniowania, 64-bitowego kontrolera pamięci i jest taktowana zegarem o częstotliwości 450 MHz oraz współpracuje z 800-megahercowymi układami pamięci. Kość wykonano w technologii 80 nanometrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By KopalniaWiedzy.pl
      Firma NVIDIA zaprezentowała wczoraj procesor NVIDIA Tegra 3, rozpoczynając erę czterordzeniowych urządzeń przenośnych o wydajności porównywalnej z komputerami PC, cechujących się dłuższym czasem pracy na baterii i większą wygodą użytkowania. Pierwszym tabletem na świecie z czterordzeniowym procesorem Tegra 3 jest Eee Pad Transformer Prime firmy ASUS.
      Procesor Tegra 3, znany wcześniej pod nazwą kodową „Projekt Kal-El," osiąga trzykrotnie wyższą wydajność od procesora Tegra 2, a także cechuje się mniejszym nawet o 61 procent poborem energii. Dzięki temu urządzenia oparte na tym procesorze są w stanie odtwarzać materiały wideo w wysokiej rozdzielczości (HD) przez 12 godzin na jednym ładowaniu akumulatora.
      W procesorze Tegra 3 zaimplementowano nową, opatentowaną technologię zmiennego, symetrycznego przetwarzania wielowątkowego (ang. vSMP - Variable Symmetric Multiprocessing). vSMP zakłada wykorzystanie piątego „towarzyszącego" procesora, który został zaprojektowany do zadań niewymagających znacznej mocy obliczeniowej i cechuje się niewielkim poborem energii. Cztery główne rdzenie zostały specjalnie zaprojektowane do pracy z zadaniami wymagającymi wysokiej wydajności i na ogół pobierają mniej energii od procesorów dwurdzeniowych.
      Podczas wykonywania zadań wymagających mniejszego zużycia energii, takich jak słuchanie muzyki, odtwarzanie filmów lub aktualizowanie danych w tle, procesor Tegra 3 wyłącza cztery wysokowydajne rdzenie i pracuje wyłącznie na rdzeniu towarzyszącym. I odwrotnie - podczas realizacji zadań wymagających wysokiej wydajności, takich jak przeglądanie stron internetowych, pracy wielozadaniowej i gier, procesor Tegra 3 wyłącza rdzeń towarzyszący.
    • By KopalniaWiedzy.pl
      Nvidia prawdopodobnie o rok opóźni premierę układów wykonanych w technologii 28 oraz 22/20 nanometrów. Dwudziestoośmionanometrowy Kepler miał zadebiutować w bieżącym roku, a układ Maxwell wykonany w technologii 22 lub 20 nanometrów miał pojawić się w roku 2013. Z nieoficjalnych informacji wynika, że układy zadebiutują w roku 2012 i 2014.
      Przyczyną opóźnienia są problemy, jakie ma TSMC - zleceniobiorca Nvidii - z wdrażaniem kolejnych kroków technologicznych.
      To nie pierwsze problemy TSMC. Producent w 2009 roku miał trudności z wdrażaniem technologii 40 nanometrów, przez co opóźniły się premiery układu Ferii Nvidii oraz 40-nanometrowych procesorów AMD.
      Początkowo firma TSMC przewidywała, że w roku 2011 wdroży w jednej ze swoich fabryk technologię 28 nanometrów, a w roku 2012 rozpocznie pilotażową komercyjną produkcję układów 20-nanometrowych.
    • By KopalniaWiedzy.pl
      NVIDIA informuje, że Moskiewski Uniwersytet Państwowy rozbuduje swój superkomputer Łomonosow o 1554 układy GPU Tesla X2070. Dzięki temu maksymalna wydajność Łomonosowa ma osiągnąć 1,3 petaflopsa. Tym samym rosyjski superkomputer mógłby trafić do pierwszej dziesiątki najpotężniejszych maszyn na świecie.
      „Rozbudowany system łączy w sobie 1554 układy NVIDIA Tesla X2070 z identyczną liczbą czterordzeniowych CPU, dzięki czemu jego maksymalna moc obliczeniowawyniesie 1,3 petaflopsa, co uczyni go numerem 1 w Rosji i jednym z najszybszych systemów na świecie. System używany jest do badań wymagających intensywnych obliczeń, takich jak zmiany klimatyczne, modelowanie oceanów, formowanie się galaktyk" - czytamy w oświadczeniu NVIDII.
    • By KopalniaWiedzy.pl
      Nvidia opublikowała wideo pokazyjące prototypową grę Glowball, która ma być prezentacją możliwości czterordzeniowego procesora Kal-El dla urządzeń przenośnych. W grze, która korzysta z akcelerometra, sterujemy świecącą kulą za pomocą ruchów urządzenia. To wszystko jest symulowane w czasie rzeczywistym. Nie korzystamy z wcześniej przygotowywanych animacji - dowiadujemy się z wideo.
      Gra działa bardzo płynnie, chociaż z prezentowanego filmu nie dowiemy się, ile czasu mija pomiędzy poruszeniem urządzenia, a reakcją kuli.
      Na wideo widzimy, co dzieje się po przełączeniu trybu gry tak, by korzystała ona z dwóch, a nie czterech, rdzeni. Z gry praktycznie nie można korzystać.
      Nvidia zapewnia, że gdy Kal-El trafi do rąk użytkowników, będzie jeszcze bardziej wydajny. To układ prototypowy. Te, które trafią do produkcji będą o 25-30 procent szybsze - stwierdzono na filmie.
      Producenci procesorów mobilnych muszą mierzyć się z poważnym wyzwaniem. Użytkownicy smartfonów czy tabletów chętnie sięgają po gry komputerowe i chcą, by działały one równie płynnie i miały podobne możliwości, jak gry znane im z pecetów. Jednocześnie jednak wymagają, by obsługujące je procesory nie zużywały zbyt dużo energii i nie wyczerpywały baterii po kilku godzinach.
      Kal-El ma pojawić się na rynku jeszcze w bieżącym roku.
       
      http://www.youtube.com/watch?v=eBvaDtshLY8
    • By KopalniaWiedzy.pl
      Nvidia zaprezentowała swój pierwszy GPU z rodziny GeForce 500M przeznaczony dla graczy korzystających z notebooków.
      Procesor GeForce GTX 560M zapewnia rozdzielczość 1080p i jest kompatybilny z bibliotekami DirectX11 oraz korzysta z technologii Optimus. Technologia ta przedłuża czas pracy na bateriach, wyłączając i włączając w razie potrzeby procesor graficzny.
      Układ 560M korzysta z tej samej platformy co desktopowy GeForce GTS TXS 550 Ti. Procesor wyposażono w 192 rdzenie CUDA, pracuje z szyną pamięci do 192 bitów. Rdzenie taktowane są zegarem o częstotliwości 775 MHz, a shadery - 1550 MHz. Układ współpracuje z kośćmi pamiędi GDDR5 taktowanymi 2,5-gigahercowym zegarem. Całość jest o okoł0o 15% bardziej wydajna niż układ GTX 460M.
      Zaprezentowano też układ GeForce GT 520MX, który powstał z myślą o lżejszych, mniej wydajnych maszynach. Kość ta współpracuje z 64-bitową szyną pamięci, wyposażona jest w 48 rdzeni CUDA. Wykorzystuje ona pamięci DDR3 i jest taktowana 900-megahercowym zegarem.
      Układ GeForce GTX 560M znajdziemy w notebookach Toshiby, Alienware'a, ASUSA i MSI.
×
×
  • Create New...