Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Microsoft o HoloLens

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas Imec Technology Forum Microsoft zdradził nieco szczegółów na temat budowy HoloLens. Dowiedzieliśmy się, że najważniejszą jednostką urządzenia jest Holographic Processin Unit (HPU). To przedstawiciel coraz bardziej popularnej klasy wyspecjalizowanych akceleratorów.

HPU to procesor sygnałowy odbierający dane od wielu czujników, w jakie wyposażono HoloLens. HPU przyspiesza obliczenia dotyczące otoczenia użytkownika, jego ruchów i gestów oraz odpowiada za wyświetlanie hologramu.

Wy6konany w technologii 28 nanometrów HPU wyposażono w nieznaną liczbę rdzeni Tensilica DSP zoptymalizowanych pod kątem wykonywania specyficznych instrukcji HoloLens. Każdy z rdzeni odpowiada za konkretną funkcję i zestaw przypisanych jej instrukcji. Każdy ma przypisaną jednostkę pamięci zorganizowaną tak, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom rdzenia. Przedstawiciele Microsoftu poinformowali, że wykorzystano specjalną architekturę pamięci, która odbiega od typowego układu z pamięcią podręczną L1, L2 i L3.

CPU HoloLens stanowi 14-nanometrowy intelowski Cherry Trail SoC z rdzeniem graficznym, na którym działa Windows 10. HoloLens wyposażono w 64 gigabajty pamięci flash i 2 gigabajty dodatkowej pamięci podzielone równo pomiędzy HPU i Cherry Trail.

Listwa z czujnikami HoloLens zawiera cztery kamery śledzące ruchy głowy i gesty oraz zminiaturyzowany czujnik odległości z Kinecta. Pracuje on w trybie bliskim, do 1 metra, śledząc gesty, oraz w trybie dalekim, mapując potoczenia. Za wyświetlanie obrazów widzianych przez użytkownika odpowiada 2-megapikselowa kamera. System optyki został pracowany i wyprodukowany przez Microsoft. Wiadomo, że potrafi się on dostosować do użytkowników noszących soczewki kontaktowe czy okulary. Wyświetlacz typu LCoS (liquid crystal on silicon) ma na tyle dużą rozdzielczość, że wyraźnie zobaczymy nawet niewielkie litery z witryn WWW.

Za rozwój HoloLens odpowiedzialny jest wiceprezes Ilan Spilinger. Rozpoczynał on karierę w przemyśle półprzewodnikowym w firmie Intel, gdzie pracował nad procesorem Centrino. Później został zatrudniony w IBM i projektował tam układy Infiniband oraz Power, następnie pomagał Nintendo i Microsoftowi zaprojektować układy ASIC dla konsol Wii i Xbox 360. Pod koniec 2007 roku Spillinger rozpoczął karierę w Microsofcie, gdzie pracował nad urządzeniem Kinect. Projekt ten połączono następnie z prowadzonymi przez innych inżynierów programem rozwoju urządzenia dla rzeczywistości rozszerzonej i powstały HoloLens.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"mapowanie potoczeń" musi być szczególnie fascynujące ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...