Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Mniejsza grupa jest bardziej ofiarna

Rekomendowane odpowiedzi

Osoby z większą liczbą znajomych na Facebooku przeznaczają mniej pieniędzy na działalność charytatywną, niż osoby z mniejszą liczbą znajomych. Profesor Kimberley Scharf z University of Warwick przeanalizowała dane z witryny JustGiving.com i odkryła, że istnieje negatywna korelacja pomiędzy ilością darowanych pieniędzy a wielkością grupy znajomych na Facebooku. Średnio wraz z każdym dodatkowym znajomym użytkownicy Facebooka przeznaczają o 2 pensy mniej na działalność charytatywną.

Ostatnie badania potwierdzają wcześniejsze spostrzeżenia poczynione przez profesor Scharf. W listopadowym numerze International Economic Review uczona opublikowała artykuł, w którym stwierdziła, że duże grupy społeczne z mniejszym prawdopodobieństwem dzielą się informacjami o akcjach charytatywnych, co przekłada się na mniejsze dotacje. Okazuje się bowiem, że w im większej grupie społecznej ludzie się znajdują, tym mniej czują się odpowiedzialni za przekazywanie informacji o akcjach charytatywnych i wspomagania takich akcji. Dzieje się tak, gdyż spodziewają się, że informacja zostanie przekazana przez znajomych, którzy dodatkowo wspomogą datkiem działalność charytatywną. „Problem w tym, że każdy myśli tak samo i w efekcie od osób posiadających duże grupy znajomych wpływa mniej pieniędzy niż od tych, którzy mają mniejsze grupy społeczne” - mówi uczona.

Profesor Scharf odkryła też, że ilość pieniędzy nie zależy tylko od wielkości grupy społecznej ale i od wysiłku, jaki należy włożyć w ich zdobycie. Na JustGiving najpopularniejszym sposobem zbierania pieniędzy jest bieganie, jednak najwięcej pieniędzy zbierają triathloniści. Zrobienie czegoś fizycznie wyczerpującego i poproszenie małej grupy przyjaciół o wsparcie jest znacznie bardziej efektywne, niż oczekiwanie, że większa grupa wesprze coś, co wymagało mniej wysiłku - stwierdza Scharf.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Święta, święta, i po świętach. ;)

 

Tytuł "Mniejsza grupa jest bardziej ofiarna" w zestawieniu z:

Osoby z większą liczbą znajomych na Facebooku przeznaczają mniej pieniędzy na działalność charytatywną, niż osoby z mniejszą liczbą znajomych.

to moim zdaniem nadinterpretacja statystyki.

 

przeanalizowała dane z witryny JustGiving.com i odkryła, że istnieje negatywna korelacja

Taka korelacja kojarzy mi się zbyt negatywnie; sugerowałbym korelację ujemną.

 

stwierdziła, że duże grupy społeczne z mniejszym prawdopodobieństwem dzielą się informacjami o akcjach charytatywnych, co przekłada się na mniejsze dotacje

Spróbuję najkrócej: 3 (pierdoły) in 1. :)

 

„Problem w tym, że każdy myśli tak samo i w efekcie od osób posiadających duże grupy znajomych wpływa mniej pieniędzy niż od tych, którzy mają mniejsze grupy społeczne”

Pogubiłem się; czyli więcej po mniej to mniej niż mniej po więcej? ;)

Ciekaw jestem, co pani profesor wyraziłaby odkrywając, że pieski o niższej pozycji w Stadzie częściej machają ogonkami i chętniej pokazują brzuszek? ;)

 

odkryła też, że ilość pieniędzy nie zależy tylko od wielkości grupy społecznej ale i od wysiłku, jaki należy włożyć w ich zdobycie

Optuję za Noblem!

 

Na JustGiving najpopularniejszym sposobem zbierania pieniędzy jest bieganie, jednak najwięcej pieniędzy zbierają triathloniści.

To jest poza moją zdolnością rozumienia. Jak można biegać na JustGiving? Triatlonistów już nie próbuję rozgryzać…

 

Edit: zapomniałem, ale czy ktoś badał korelację między ilością znajomych na FB a IQ? Zacząłbym może skromniej od binarnego przeciwstawienia jest/ nie jest na FB. ;)

Edytowane przez Astroboy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym chyba dal se czlonek uciac, ze im mniej znajomych na fejsie tym wyzsza inteligencja albo dalej idac.... im wyzsza inteligencja tym mniejsze prawdopodobienstwo posiadania konta na fejsie :P

 

(nie dotyczy profili tworzonych w celu sprzedazy wlasneg owizerunku, usług, towarów i innej formy prania mozgu i zaraniania kosztem tzw. "konsumentów" i innych łykaczy treści)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...