Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Prawie jak człowiek

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy zapytamy człowieka, czy na dwóch różnych zdjęciach widzi twarz tej samej osoby, to w 97,53% przypadków otrzymamy prawidłową odpowiedź. Facebook opracował oprogramowanie, które rozpoznaje twarze z 97,25% pewnością. Jego działanie nie zależy od warunków oświetleniowych ani od tego, czy fotografowana osoba patrzy w obiektyw. Osiągnięcie tak dużej trafności stało się możliwe dzięki zaangażowaniu Facebooka w dział sztucznej inteligencji zwany deep learning.

Opracowany przez Facebooka program o nazwie DeepFace wykonuje coś, co specjaliści nazywają weryfikacją twarzy, a nie rozpoznawaniem twarzy. Weryfikacja twarzy to stwierdzenie, czy dwa różne obrazy pokazują tę samą twarz, podczas gdy rozpoznawanie twarzy polega na przypisaniu twarzy identyfikatora.

DeepFace przetwarza twarz w dwóch krokach. Najpierw koryguje kąt widzenia twarzy, by wyglądała ona tak, jak podczas patrzenia prosto w obiektyw. Korzysta przy tym z trójwymiarowego modelu „przeciętnej” twarzy patrzącej na wprost. Następnie próbuje rozpoznać twarz i porównać ją z twarzą z innego zdjęcia. Gdy znajdzie wystarczająco dużo podobieństw, uznaje, że ma do czynienia z tą samą twarzą.

Działanie DeepFace zostało ocenione za pomocą standardowego testu, którym sprawdza się oprogramowanie do rozpoznawania twarzy. Ten sam test jest używany na ludziach.

Moduł uczący się DeepFace składa się z dziewięciu warstw symulowanych neuronów, pomiędzy którymi jest 120 milionów połączeń. Taka symulowana sieć neuronowa była trenowana za pomocą 4 milionów zdjęć twarzy należących do niemal 4000 osób. Zdjęcia te zostały wgrane na serwery Facebooka przez użytkowników serwisu.

Obecnie DeepFace jest jedynie projektem badawczym.



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słowem permanentne śledzenie użytkowników, teraz wyśledzą nas na każdym zdjęciu i nie potrzeba im pinezki.

Nick lub nazwisko można na fb zmienić tu już nic nie zrobisz.

FB przygotowuje się do wyższego poziomu śledzenia użytkowników, zastanawiam się czy to dalej chodzi o ukierunkowanie reklam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...