Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

Rekomendowane odpowiedzi

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.

"Ludzie radzą sobie ze strachem, nawiązując więź z innymi. Nasze studium wykazało, że gdy brakuje przyjaciół, konsumenci nawiązują silniejszą więź emocjonalną ze znajdującą się na podorędziu marką" - wyjaśnia doktorantka Lea Dunn.

Pani psycholog wykazała, że osoby, które oglądając film, odczuwają strach, czują silniejszą łączność z pojawiającą się marką niż badani, którzy oglądają filmy wywołujące szczęście, smutek czy podniecenie.

Kanadyjka zademonstrowała, że strach sprawia, że ludzie wspominają o większym przywiązaniu do marki, nawet jeśli po prostu ograniczali się do zobaczenia produktu. Więź nawiązuje się jednak tylko wtedy, gdy strach i marka pojawiają się jednocześnie. Prezentacja po przestraszeniu nie wywołuje już tego samego efektu.

W eksperymentach wykorzystano m.in. horror "The Ring".



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...