Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
Sign in to follow this  
KopalniaWiedzy.pl

By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

Recommended Posts

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.

"Ludzie radzą sobie ze strachem, nawiązując więź z innymi. Nasze studium wykazało, że gdy brakuje przyjaciół, konsumenci nawiązują silniejszą więź emocjonalną ze znajdującą się na podorędziu marką" - wyjaśnia doktorantka Lea Dunn.

Pani psycholog wykazała, że osoby, które oglądając film, odczuwają strach, czują silniejszą łączność z pojawiającą się marką niż badani, którzy oglądają filmy wywołujące szczęście, smutek czy podniecenie.

Kanadyjka zademonstrowała, że strach sprawia, że ludzie wspominają o większym przywiązaniu do marki, nawet jeśli po prostu ograniczali się do zobaczenia produktu. Więź nawiązuje się jednak tylko wtedy, gdy strach i marka pojawiają się jednocześnie. Prezentacja po przestraszeniu nie wywołuje już tego samego efektu.

W eksperymentach wykorzystano m.in. horror "The Ring".



« powrót do artykułu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...