Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Miliard w Watsona

Rekomendowane odpowiedzi

IBM zwiększa wysiłki zmierzające do komercjalizacji produktów marki Watson. Błękitny Gigant powołał do życia Watson Business Group, w którą zainwestuje miliard dolarów, a w ramach tej kwoty 100 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na rozwój nowo powstałych firm tworzących aplikacje dla chmury Watson Developer. Zadaniem nowo powstałego wydziału będzie rozwijanie i obsługa aplikacji w chmurze Watson Developer oraz świadczenie usług klientom biznesowym.

Komputer Watson powstał jako projekt badawczy. Jego celem było zmierzenie się z ludźmi w teleturnieju Va Banque. W 2011 roku Watson wygrał z dwoma amerykańskimi mistrzami tego turnieju. Było to możliwe dzięki zaimplementowaniu algorytmów poznawczych, których praca przypomina pracę mózgu pozwalając komputerowi uczyć się nowych rzeczy.

IBM od 2 lat pracuje nad skomercjalizowaniem Watsona. Firma uruchomiła chmurę obliczeniową, która ma pomagać biznesowi w rozwiązywaniu złożonych problemów, oparty na Watsonie system pomaga lekarzom w stawianiu diagnozy, a sprzedawcom detalicznym ułatwia interakcję z klientami. Z Watsona korzystają m.in. firma analityczna Nielsen i Royal Bank of Canada. W ubiegłym roku IBM uruchomił platformę deweloperską Watson Ecosystem, dzięki której przedsiębiorstwa mogą tworzyć własne aplikacje korzystające z algorytmów poznawczych.

Watson Business Group będzie zatrudniał 2000 osób, a na siedzibę wydziału został wybrany Nowy Jork.  Wydział będzie miał do dyspozycji własne laboratoria, w których klienci IBM-a będą przechodzili szkolenia i będą mogli testować systemy oparte na Watsonie.

W Watson Business będą pracowały cztery zespoły. IBM Watson Innovation będzie odpowiedzialny za badania i rozwój technologiczny, zadaniem IBM Watson Transformation będzie skupienie się na identyfikowaniu rynków, na których przydadzą się algorytmy poznawcze. IBM Watson Implementation zajmie się pomocom klientom IBM-a w zainstalowaniu usług i oprogramowania Watson, a IBM Watson Engagement będzie odpowiedzialna za sprzedaż i marketing.



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...