KopalniaWiedzy.pl 357 Posted January 9, 2014 IBM zwiększa wysiłki zmierzające do komercjalizacji produktów marki Watson. Błękitny Gigant powołał do życia Watson Business Group, w którą zainwestuje miliard dolarów, a w ramach tej kwoty 100 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na rozwój nowo powstałych firm tworzących aplikacje dla chmury Watson Developer. Zadaniem nowo powstałego wydziału będzie rozwijanie i obsługa aplikacji w chmurze Watson Developer oraz świadczenie usług klientom biznesowym. Komputer Watson powstał jako projekt badawczy. Jego celem było zmierzenie się z ludźmi w teleturnieju Va Banque. W 2011 roku Watson wygrał z dwoma amerykańskimi mistrzami tego turnieju. Było to możliwe dzięki zaimplementowaniu algorytmów poznawczych, których praca przypomina pracę mózgu pozwalając komputerowi uczyć się nowych rzeczy. IBM od 2 lat pracuje nad skomercjalizowaniem Watsona. Firma uruchomiła chmurę obliczeniową, która ma pomagać biznesowi w rozwiązywaniu złożonych problemów, oparty na Watsonie system pomaga lekarzom w stawianiu diagnozy, a sprzedawcom detalicznym ułatwia interakcję z klientami. Z Watsona korzystają m.in. firma analityczna Nielsen i Royal Bank of Canada. W ubiegłym roku IBM uruchomił platformę deweloperską Watson Ecosystem, dzięki której przedsiębiorstwa mogą tworzyć własne aplikacje korzystające z algorytmów poznawczych. Watson Business Group będzie zatrudniał 2000 osób, a na siedzibę wydziału został wybrany Nowy Jork. Wydział będzie miał do dyspozycji własne laboratoria, w których klienci IBM-a będą przechodzili szkolenia i będą mogli testować systemy oparte na Watsonie. W Watson Business będą pracowały cztery zespoły. IBM Watson Innovation będzie odpowiedzialny za badania i rozwój technologiczny, zadaniem IBM Watson Transformation będzie skupienie się na identyfikowaniu rynków, na których przydadzą się algorytmy poznawcze. IBM Watson Implementation zajmie się pomocom klientom IBM-a w zainstalowaniu usług i oprogramowania Watson, a IBM Watson Engagement będzie odpowiedzialna za sprzedaż i marketing. « powrót do artykułu Share this post Link to post Share on other sites