Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

DirectX 11 dopiero w Ivy Bridge

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszła generacja układów Intela - Ivy Bridge - będzie obsługiwała DirectX 11. W najnowsze kości z rodziny Sandy Bridge wbudowano układ graficzny, który nie współpracuje z najnowszymi bibliotekami graficznymi. Zintegrowanie DirectX 11 z Ivy Bridge pozwoli Intelowi na bezpośrednie konkurowanie z układami Fusion AMD, które obsługują już ten standard.

Mooly Eden z Intela wyjaśnia, że Sandy Bridge nie obsługuje DirectX 11, gdyż jeszcze na to zbyt wcześnie. Bardzo mało programów korzysta z tych bibliotek.

Ivy Bridge to pierwszy z kroków procesu rozwojowego Intela, znanego jako "tik-tak". Od 2007 roku Intel stosuje zasadę, zgodnie z którą pierwszy krok (tik) to przejście na kolejny poziom procesu produkcyjnego już istniejącej architektury, a krok drugi (tak) to premiera nowej architektury. Zgodnie z tym modelem niedawna premiera mikroarchitektury Sandy Bridge to krok "tak", który nastąpił po "tik" czyli wdrożeniu 32-nanometrowego procesu produkcyjnego dla istniejącej już wcześniej mikroarchitektury Nehalem i pojawieniu się układów z serii Westmere. Po "tak" - czyli nowej mikroarchitekturze Sandy Bridge, której kości wytwarzane są w procesie 32 nanometrów - nastąpi w drugiej połowie bieżącego roku "tik", a zatem pojawi się 22-nanometrowa odmiana Sandy Bridge, czyli właśnie Ivy Bridge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mooly Eden z Intela wyjaśnia, że Sandy Bridge nie obsługuje DirectX 11, gdyż jeszcze na to zbyt wcześnie. Bardzo mało programów korzysta z tych bibliotek.

 

Dobry kit ;). Brzmi jak: "mamy to, ale nie dodamy dla dobra użytkowników, żeby ich nie obciążać czyś aż tak nowym".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry kit ;). Brzmi jak: "mamy to, ale nie dodamy dla dobra użytkowników, żeby ich nie obciążać czyś aż tak nowym".

To nie jest soft by sprzedawać betę i "a później się poprawi". Jeśli nie chcą wpadek jak MS z "Vistą" czy "Kin" to lepiej by poczekali.

A wg. mnie to i tak lepiej dla użytkownika bo może choć trochę OpenGL wróci do łask - zwiększy się konkurencja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko mój komentarz nie odnosił się do kwestii czekać nie czekać, tylko do języka marketingu, który w tak twórczy sposób wyraził frazę "nie jesteśmy gotowi" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość shadowmajk

To nie jest soft by sprzedawać betę i "a później się poprawi". Jeśli nie chcą wpadek jak MS z "Vistą" czy "Kin" to lepiej by poczekali.

A wg. mnie to i tak lepiej dla użytkownika bo może choć trochę OpenGL wróci do łask - zwiększy się konkurencja.

 

Spokojna głowa OpenGL ma sie wysmienicie i ze wzgledu na CrossPlatform bedzie sie mial jeszcze lepiej. Obecnie Steam jest na Macu (OGL) planuja wydanie na Linuxa (OGL) windows tez ma OGL i jako jedyny DX wiec po co robic gre pod DX skoro mozna zrobic jedna na wszystko ;)

 

By The Way... Produkcja Rage od Id Software. W pelni oparta na OpenGL.

 

Koniec marnej dominacji MS i ich rownie marnego srodowiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojna głowa OpenGL ma sie wysmienicie i ze wzgledu na CrossPlatform bedzie sie mial jeszcze lepiej. Obecnie Steam jest na Macu (OGL) planuja wydanie na Linuxa (OGL) windows tez ma OGL i jako jedyny DX wiec po co robic gre pod DX skoro mozna zrobic jedna na wszystko ;)

 

By The Way... Produkcja Rage od Id Software. W pelni oparta na OpenGL.

 

Koniec marnej dominacji MS i ich rownie marnego srodowiska.

Jeśli się nie mylę to właśnie MS miał swój wkład w "ubicie" OpenGL podając do mediów że wspaniała Vista nie będzie obsługiwała go. Developerzy się przestraszyli (A raczej menadżerowie) i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki przestały się pojawiać tytuły w OpenGL. A jak wyszła Vista to się okazało że działa, ot taki mały podstęp.

No i mi właśnie o tą wieloplanowość OpenGL chodzi, a możliwościami raczej nie ustępuje DirectX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      W marcu na rynek trafi długo oczekiwany ośmiordzeniowy procesor Xeon przeznaczony dla dwuprocesorowych platform. Układ będzie korzystał z architektury SandyBridge.
      Xeon E5 „Sandy Bridge-EP“ zostanie wyposażony też w czterokanałowy kontroler pamięci oraz nawet 20 megabajtów cache’u. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jego premiera nastąpi 6 marca bieżącego roku.
      Nowy Xeon E5 wejdzie w skład przyszłej platformy Romley, czyli znanej już Intel X79, która zostanie rozbudowana o obsługę dwóch procesorów, SAS i inne rozwiązania przygotowane pod kątem serwerów i stacji roboczych.
      Procesor będzie współpracował z podstawką LGA2011, jednak nie wiadomo na razie, czy będzie kompatybilny ze standardowymi płytami głównymi dla desktopów. Obecnie posiadacze komputerów osobistych mogą korzystać jedynie z sześciordzeniowych procesorów Intela.
      Podobno niektórzy producenci płyt głównych przygotowują urządzenia przeznaczone dla desktopów, współpracujące z Xeonem E5.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Intel przygotowuje się do debiutu 22-nanometrowych procesorów Ivy Bridge. Jednocześnie koncern zakończy produkcję wielu starszych modeli procesorów.
      Ivy Bridge, który korzysta z technologii tranzystorów 3D (FinFET) ma trafić na rynek 8 kwietnia. Tymczasem ze sklepów będą powoli znikały 32-nanometrowe procesory korzystające z architektury Westmere i Sandy Bridge. Kości, których produkcja zostanie wstrzymana to Celeron 430, 450 i E3300, Core i3-530, Core i5-655K, 660, 661, 670, 680, 750S, 760 i 2300, Core i7-860S, 870, 870S, 875K, 880S, 930, 950 i 960, Core Duo E7500 i E7600, Pentium E550, E5700, E6600 oraz G960.
      Jak można zauważyć, decyzja Intela oznacza koniec produkcji procesorów dla podstawek LGA1156 oraz LGA1366.
      Na rynku pozostaną układy dla podstawek LGA1155 i LGA2011, co uprości życie zarówno klientom, jak i producentom płyt głównych.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Intel dokonał przełomu na rynku elektroniki, wprowadzając do masowej produkcji technologię Tri-Gate czyli tranzystory o architekturze 3D. Stały się one częścią 22-nanometrowej platformy Ivy Bridge.
      Tri-Gate to odejście od tradycyjnej, dwuwymiarowej architektury tranzystora. Naukowcy i inżynierowie po raz kolejny wynaleźli tranzystor, tym razem wykorzystując trzy wymiary. Dzięki temu powstaną nowe niesamowite urządzenia, które zmienią świat, a Prawo Moore'a nadal będzie obowiązywało - powiedział Paul Otellini, prezes Intela.
      Tri-Gate pozwala na zmniejszenie poboru energii przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności. Intel twierdzi, że w porównaniu z układami 32-nanometrowymi z tradycyjnymi tranzystorami, technologia Tri-Gate i 22-nanometrowy proces produkcyjny zapewniają zwiększenie wydajności układów nawet o 37%.
      Intel zapowiadał wykorzystanie trójwymiarowej bramki w miejsce tradycyjnych tranzystorów planarnych już w roku 2006. Koncern mówił, że tranzystory 3D pojawią się wraz z wdrożeniem 32- lub 22-nanometrowego procesu produkcyjnego, ponieważ poniżej granicy 30 nanometrów obecnie wykorzystywane tranzystory o pojedynczej bramce będą charakteryzowały się nieakceptowalnie dużymi stratami mocy.
      Tradycyjne tranzystory planarne (płaskie) zostały wynalezione w latach 50. ubiegłego wieku i stanowią podstawowy element układu scalonego. W miarę postępów miniaturyzacji konieczna okazała się zmiana geometrii tranzystora z dwu- na trójwymiarową. Dlatego też rozpoczęto prace nad tranzystorem trójbramkowym. Tego typu tranzystor korzysta z nowatorskiej, trójwymiarowej struktury bramki, przypominającej wzniesienie z pionowymi ścianami, co pozwala przesyłać sygnały elektryczne po górnej powierzchni bramki i wzdłuż obu ścian. W rezultacie trzykrotnie zwiększa się przestrzeń dostępna dla sygnałów elektrycznych - jak po przebudowie jednopasmowej drogi w trójpasmową autostradę - choć tranzystor nie zajmuje więcej miejsca. Dzięki temu tranzystor trójbramkowy jest znacznie wydajniejszy od obecnych planarnych (płaskich) tranzystorów.
      Dzisiaj Intel zaprezentował pierwszy procesor Ivy Brigde pracujący na laptopie, serwerze i desktopie.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Podczas konferencji dla analityków, przedstawiciele Intela ujawnili kolejne szczegóły dotyczące błędu w chipsecie dla platformy Sandy Bridge. Wiceprezes Steve Smith zapewnił, że wszystkie układy przeszły rygorystyczne testy zarówno samego Intela jak i OEM. To nie jest problem funkcjonalny. W rzeczywistości to problem statystyczny - mówił.
      Intel ocenia, że w ciągu trzech lat degradacji może ulec około 5% z dostarczonych od 9 stycznia układów. Jednak jak na razie brak informacji o tym, by rzeczywiście doszło do takiego przypadku.
      Przypomnijmy, że w chipsetach z rodziny Series 6 (nazwa kodowa Cougar Point) może dochodzić do zwiększenia się stosunku liczby błędów do prawidłowych bitów (BER - bit-error rate) w module obsługującym interfejs SATA. Z czasem błędów może być tak dużo, że SATA przestanie działać.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...