Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Pop-upy w telewizorze

Rekomendowane odpowiedzi

Operatorzy telewizyjnych sieci kablowych i satelitarnych w rejonie Tampa Bay rozpoczęli eksperymenty z reklamami typu pop-up w telewizji. Wyskakujące okienka reklamowe cieszą się dużą popularnością w Internecie. Teraz pojawią się również na ekranach telewizorów.
Treść okienek może być bardzo różna. Od identyfikacji osoby dzwoniącej do użytkownika po reklamy najnowszych samochodów.

Pierwsze eksperymenty z wyskakującymi okienkami rozpoczęła firma Bright House. Gdy ktoś dzwonił do osoby biorącej udział w próbach, na ekranie telewizora pojawiało się okienko z informacją na jego temat. Kolejny eksperyment skierowany był do widzów programu "Last Comic Standing". Pop-upy umożliwiały im głosowanie na uczestników programu i śledzenie na bieżąco wyników głosowania.

Inne firmy testują systemy, które na życzenie widza wyświetlają informacje o pogodzie czy ruchu na drogach. Pojawiły się też reklamy korzystające z pop-upów. Skuoiająca ponad 12 milionów klientów firma Dish Networks wyświetla reklamy samochodów, a użytkownicy, za pomocą pilota, mogą sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy punkt sprzedaży, lub zamówić broszurę informacyjną. Reklamy wykupiły już firmy Dodge, Land Rover, Ford, Mercedes, Lee, HP czy HBO.

Nie zapomniano również o miłośnikach sportu. Prowadzone są próby z wyskakującymi okienkami, dzięki którym widz będzie mógł na bieżąco śledzić statystyki meczu czy każdego z graczy.

Niektórzy specjaliści przepowiadają systemowi telewizyjnych pop-upów wielką przyszłość. Gdy ktoś ogląda film, sztukę teatralną czy jakieś widowisko sportowe i zobaczy coś, co go zainteresuje, np. nowy model samochodu, będzie w stanie w ciągu kilku minut uzyskać wszelkie informacje na jego temat — mówi jeden z ekspertów. System będzie działał i w drugą stronę, informując sprzedawcę danej marki, kto interesował się jego produktem.

Część szefów firm dostarczających sygnał telewizyjny zaleca jednak ostrożność. Użytkownik musi mieć możliwość całkowitego wyłączenia pop-upów — mówi jeden z nich. Niekoniecznie chcę, by coś pojawiało się na ekranie, gdy oglądam swój ulubiony serial — dodaje. Zauważa przy tym, że zmiana przyzwyczajeń może być trudna, gdyż od dziesiątków lat telewizja jest medium pasywnym, niewymagającym interakcji ze strony widza.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...