Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
inhet

Ostrzeżenie

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ mamy tu sporą ilość entuzjastów bicykli, pozwolam sobie wrzucić małe ostrzeżenie :-\

 

Takie wnioski płyną z opublikowanego właśnie w czasopiśmie urologicznym BJU International artykułu londyńskiego chirurga Vinoda Nargunda ze Szpitali św. Bartłomieja i Homerton. Doktor Nargund twierdzi, że uprawianie sportu na niewłaściwym rowerze może skutkować problemami z erekcją, a także podrażnieniami i bezwładem odczuwanymi w miejscach, gdzie ciało styka się z niewłaściwie dobranym siodełkiem. Analogicznych problemów z narządami płciowymi nie stwierdzono u rowerzystek.

 

Jak podkreśla doktor Nargund, na szczególne ryzyko narażeni są rowerzyści górscy, ponieważ w uprawianym przez nich rodzaju sportu łatwiej o kontuzje czy urazy. Wskazuje też, że 60 proc. rowerzystów płci męskiej, którzy wzięli udział w jego badaniach, zgłaszało podobne problemy.

 

Nie znaczy to jednak, że trzeba porzucić swój ulubiony sport. Wystarczy wybrać dla siebie odpowiedni rower. – Rowerzyści powinni być szczególnie uczuleni na fakt, że odpowiedni dobór sprzętu wpływa na jakość jazdy – tłumaczy doktor Nargund. – Ważny jest także opór, jaki stawiają pedały, ponieważ to on jest jednym z głównych czynników, który powoduje problemy zdrowotne – wyjaśnia. Innymi sposobami na zapobieganie kłopotom jest regulowanie wysokości siodełka i obijanie go miękką wykładziną.

 

(fw)

 

Na podstawie: PhysOrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macintosh

Ja już dawno to zauważyłem.

Jest po prostu nie wygodnie gdy tyłek idealnie leży na siodełku.

Dlatego siedzę tylko na lewym pośladku - jest wygodnie.. wiem co to znaczy hardkorowo zjeżdżać z górek.

8)

 

100% autentycznego świadectwa :)

 

i znowu mi nikt nie wierzy.. :'(

mam szczegółowo opisać co to znaczy "siedzieć na lewym pośladku"

tzn.: jakby na udo-pośladku, ale wolicie byc impotentami to jeździjcie sobie jak chcecie,

nie wymaga to

1.wysiłku

2.nie przeszkadza

3.trzeba popróbować sobie na swoim rowerku, żeby zrozumieć.. co ten mac miał na myśli.. ehhh..

 

i tak Was kocham :'(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz tego zbytnio do siebie, ale nie mógłbyś pisać swoich postów pojedynczo? Strasznie irytujące jest czytanie trzech wypowiedzi pod rząd od jednej osoby.

 

 

Natomiast odkrycie nie jest, tak naprawdę, niczym nowym. Na szczęście, dobre siodełko i okresowe wstawanie z niego rozwiązuje problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macintosh

Odświeżałem, po prostu, możliwość przeczytania..

Gdybym tylko modyfikował -wiadomość nie byłaby widoczna jako nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja też sobie coś dopiszę :) Widać, że badania były robione przez lekarza, a nie przez sportowca czy też osobę związaną ze sportem. Opór pedałów jest niemal identyczny dla każdego modelu i jednocześnie jest praktycznie zerowy (nawet profesjonalne badania w tunelach aero pomijają takie dane). Szkoda, że autor nie wspomniał o niezwykle ważnym parametrze, jakim jest ustawienie siodełka w osi przód-tył oraz jego pochylenie - te dwie cechy są bez porównania ważniejsze od pedałów. Kąt pochylenia ciała przy najczęściej przyjmowanej postawie też jest niesamowicie istotny, gdyż determinuje nacisk tętnic doprowadzających krew do krocza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macintosh

Kąt pochylenia ciała przy najczęściej przyjmowanej postawie też jest niesamowicie istotny, gdyż determinuje nacisk tętnic doprowadzających krew do krocza.

Spróbuj mojego sposobu.

Wymyśliłem to jako dzieciak, więc natychmiast umiałem w momencie wymyślenia.

Nie musiałem się uczyć.

 

Podążając za Twoim dopiskiem.. ciekawe co mają w szkoleniu komandosi albo amerykańscy/kie Marines..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tymeknafali
Gość macintosh

Moja recenzja:

1-nie rajdowe

2-za duże

3-nie da się z czymś takim bezpiecznie zakręcić przy kącie 90st przy V=35km/h

  i można stracić to co czyni mężczyzną(w syt. ekstrem.)

4-w sytuacjach ekstremalnych na ulicy.. nie miałbym pewności siebie

 

perfect:

http://www.allegro.pl/item397522621_siodelko_siodlo_lookin_3density_xsenium_damskie.html

ale.. wolałbym.. żeby po spaleniu nie wydzielało substancji toksycznych dla przechodniów

 

choppery?.. ja lubię jak rower waży nie więcej niż 10kg i ma niewielką ramę,

            żeby mieć dobre przyśpieszenie + super skrętność (ale trzeba też umieć)

            i jak nieoczekiwana sytuacja zmusi do przekoziołkowania przez kierownicę

            to rower nie powinien zabić(na miejscu)-> możliwe, że przechodzień przeżyje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fizik Arione Wing Flex 8) Mistrzostwo świata ;)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/318KC73KM2L._SL500_AA280_.jpg

http://www.wiggle.co.uk/images/srione-zoom.jpg

 

Siodło moim zdaniem idealne. Warto jednak zaznaczyć, że każdy ma inny układ miednicy i z tego powodu optymalna szerokość siodełka może się baardzo różnić, nawet do 5 cm. Trzeba się pomierzyć i poprzymierzać, ot co :)

 

Ja także zacząłem to robić podświadomie ;) Ale możesz być pewny, że po 150 km zamiast tyłka zaczęłoby Cię boleć lewe udo :D

 

Podążając za Twoim dopiskiem.. ciekawe co mają w szkoleniu komandosi albo amerykańscy/kie Marines..

Można jaśniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macintosh

Kąt pochylenia ciała przy najczęściej przyjmowanej postawie też jest niesamowicie istotny, gdyż determinuje nacisk tętnic doprowadzających krew do krocza.

Ten mój sposób albo inaczej: twój podświadomy sposób.

Marines też muszą mieć różne sposoby, żeby ich organizm był wystarczająco wydolny, gdy poleżą  czy powiszą w jakiejś pozycji a potem mają przystąpić do ataku.. jak zachowują zdolność bojową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że za armią żołnierzy stoi cała armia fizjologów, którzy kombinują, jak tu zwiększyć skuteczność wojaków. Zresztą, nawet w sporcie amatorskim takich technik jest mnóstwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem z małym twardym siodełkiem,wymieniłem na takie od roweru taty które się rozwaliło i rozglądam się za nowym siodełkiem,mam zamiar kupić szerokie,wygodniste,jakieś porady?(przerabiam górala na choppera-kupiłem już wielką kierownicę ;D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chopper? Wolałbym poziomkę, czyli rower poziomy :) Potem już tylko dorobić owiewki i szaleć na szosach szybciej, niż na jakimkolwiek innym rowerze ;)

 

...chociaż nie powiem, tradycyjny Holender do miasta też by mi się marzył  :;) Chyba jestem lekko chory na tym punkcie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...