Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Nasze zwyczaje żywieniowe – co lubimy zamawiać na wynos?

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy przyciska nasz głód, a w danej chwili zupełnie nie po drodze nam z wyjściem do restauracji, a też gotowanie to nie jest coś, czego koniecznie chcemy, zostaje nam najczęściej zamówienie na wynos. Co wtedy robimy? Bierzemy telefon do ręki albo komputer i zamawiamy jedzenie online. Takie rozwiązanie sprawia, że potrawy szybko i sprawnie oraz w krótkim czasie lądują u nas domu. Jakie są więc nasze ulubione wybory?

Pizza królową polskich stołów

Okazuje się, że w naszym kraju niepodzielnie rządzi od wielu już lat  i dzieli pizza. Szczególnie przepadamy za takim włoskim plackiem, na którym jest duża ilość szynki, sera, grzybów oraz sosu. Dlatego nie budzi zdziwienia fakt, że w ścisłej czołówce są takie pozycje jak pepperoni, hawajska, margherita oraz capricciosa. Lubimy również nieco urozmaicać ten klasyk rodem z Italii, a więc często domawiamy dodatkowe sosy, ale też idziemy na całość zamawiając pizzę z połowami o dwóch różnych smakach. Gdy jednak najdzie nas ochota, możemy spróbować zamówić coś nowego, choćby w KFC. 4 smaki świata to znakomite kurczaki występujące w czterech różnych odsłonach, dzięki czemu na kulinarną nudę zdecydowanie nie można tu narzekać.

Szybka uczta na talerzu

Kuchnia włoska to jedno, ale oczywiście nie można zapomnieć o innych faworytach, do których rzecz jasna należą dania kuchni amerykańskiej. Nie dziwi, że wśród tych potraw niezmiennie palmę pierwszeństwa dzierży weteran wszelkich podsumowań – klasyczny burger. Oprócz amerykańskich dań upodobaliśmy sobie też kebaby, które od lat stanowią pokaźną część wszystkich zamówień dokonywanych telefonicznie lub online.

Tradycja nie wychodzi z mody

Co jeszcze sobie upodobaliśmy? To oczywiście Azja we wszystkich swoich bogatych odcieniach, w tym takie pyszności jak 4 smaki świata KFC, a poza tym rodzime przysmaki, które nadal robią furorę, a wśród nich oczywiście wiodą prym nieśmiertelne ruskie pierogi oraz kotlety schabowe, mielone, żurek oraz barszcz.

Rynek wciąż się rozwija

Ostatni rok mocno wpłynął na nasze kulinarne wybory, a zamówienia na wynos przez różne aplikacje mocno zyskały na popularności. Jednak ostatecznie to zamówienia telefoniczne wciąż są na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o rynek zamówień na wynos. Obecnie mamy mnóstwo stron, na których możemy szybko zorientować się w menu interesującej nas restauracji, a potem dokonać szybkiego wyboru. Prognozy jasno pokazują, że w ciągu najbliższych kilku lat prawie połowa zamówień będzie składana internetowo, a jeżeli weźmiemy pod uwagę statystyki demograficzne, to osoby składające zamówienia przeważnie mają powyżej dwudziestu lat i wybierają one potrawy przede wszystkim dla siebie i innych domowników. Ciekawostką jest fakt, że prawie piętnaście procent Polaków nigdy w życiu nie zamówiło jedzenia typu fast food.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Dwie kalifornijskie firmy, Upside Foods oraz Eat Just, dostały od Departamentu Rolnictwa zgodę na sprzedaż kurzego mięsa pochodzącego z hodowli tkankowych. Tym samym mogą rozpocząć komercyjną produkcję i sprzedaż takiego mięsa na terenie USA. To niezwykle istotne wydarzenie dla całego przemysłu zainteresowanego produkcją mięsa z tkanek, gdyż Stany Zjednoczone to jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy, rynek na świecie. Pierwszym krajem, który dopuścił sprzedaż takiego mięsa był Singapur. W 2020 roku odpowiednie zezwolenie otrzymała tam firma Good Meat, która jest wydziałem Eat Just.
      O dopuszczeniu produktu żywnościowego na rynek USA decydują dwie agendy rządowe – Administracja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Departament Rolnictwa (DoA). FDA odpowiada za zbadanie bezpieczeństwa samego produktu, rolą DoA jest sprawdzenie całego ciągu produkcyjnego pod kątem bezpieczeństwa i spełniania odpowiednich wymagań. Zgody od FDA obie firmy otrzymały w ciągu ostatnich miesięcy.
      Upside Foods i Eat Just – oraz inne podobne im firmy – produkują swoje mięso używając komórek zwierzęcych, które namnażają w bioreaktorach. Teraz takie mięso można będzie sprzedawać w USA jako „kurczaka z hodowli komórkowych”.
      Oba wspomniane przedsiębiorstwa planują najpierw sprzedaż swojego mięsa do restauracji. Na sprzedaż detaliczną klientom indywidualnym przyjdzie pora w następnej kolejności. Na razie wiadomo, że mięso Eat Just w pierwszej kolejności trafi do nieujawnionej jeszcze restauracji w Waszyngtonie, natomiast kurczaka z Upside Foods można będzie spróbować już pod koniec lata w lokalu Bar Crenn w San Francisco.
      Uzyskane przez nas zezwolenie zupełnie zmieni sposób, w jaki mięso trafia na nasze stoły. To wielki krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, takiej, która szanuje wybór i życie. Nie możemy się doczekać, aż konsumenci skosztują przyszłości, mówi doktor Uma Valeti, dyrektor Upside Foods.

      « powrót do artykułu
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...