Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Kolejna edycja Linuksa dla procesora Cell

Rekomendowane odpowiedzi

Firma Terra Soft poinformowała o udostępnieniu kolejnej wersji Yellow Dog – specjalistycznej wersji systemu Linux. Yellow Dog Linux 6.0 bazuje na CentOS oraz Fedorze i jest przeznaczony do współpracy z procesorami Power. YDL ma trafić do konsoli PlayStation 3.0, komputerów Apple G4 i G5 oraz IBM-owskich serwerów z rodziny System p.

Nowy OS korzysta z interfejsów graficznych Enlightemnment 17, GNOME, KDE oraz wielu innych narzędzi – glibc 2.5, Eclipse 3.2.2, Ekiga VoIP, Fluendo itp. – które są obecne w licznych dystrybucja opensource’owego systemu. Tym, co wyróżnia „Żółtego psa” jest zaimplementowane domyślnie Cell SDK 3.0. System ten jest więc świetnym wyborem dla osób, które chciałyby skorzystać z procesora Cell.

System można kupić już za 40 dolarów w internetowym sklepie Terra Soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Liczne źródła informują, że Sony pracuje nad konsolą PlayStation 4 i nie ma zamiaru wykorzystywać w niej ani procesora Cell ani żadnego układu na nim opartego. Nie wiadomo, jaki procesor miałby znaleźć się w przyszłej konsoli. Plotka głosi, że japoński koncern porzuci układy graficzne Nvidii i będzie korzystał z rozwiązań AMD.
      Cell jest dzieckiem Kena Kutaragi, twórcy PlayStation, i był produkowany wspólnie przez Sony, Toshibę i IBM-a. Kutaragi opuścił jednak Sony, więc firma postanowiła zrezygnować z tego układu. Informacja taka powinna ucieszyć developerów, którzy skarżyli się, że Cell jest trudny w oprogramowaniu.
      Z procesorem tym wiązano niegdyś olbrzymie nadzieje, spodziewano się, że trafi do serwerów i urządzeń medycznych. Ambitne plany nigdy nie zostały zrealizowane, a sam procesor w dużej mierze przyczynił się do niepowodzenia PlayStation 3. Konsola, której poprzednie wersje były największymi przebojami w swojej kategorii, sprzedaje się gorzej niż urządzenia konkurencji.
      Przed wszystkimi twórcami konsoli, nie tylko przed Sony, stoi trudne wyzwanie. Twórcy najnowszej generacji wykorzystywanego w wielu grach silnika Unreal twierdzą bowiem, że najnowsze konsole będą musiały być co najmniej 10-krotnie bardziej wydajne niż PS3 czy Xbox 360.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Podobno najlepszą rzeczą, jaka mogła przydarzyć się Intelowi, jest istnienie firmy AMD. Konkurencyjna firma nie jest w stanie zagrozić pozycji Intela, a jej przyszłość jest coraz bardziej niepewna. Jednak o przyszłość rynku procesorów nie powinniśmy się martwić.
      Niewielka mało znana firma Montalvo Systems chce bowiem rzucić wyzwanie twórcy procesorów Core. Układ nad którym pracuje wspomniane przedsiębiorstwo przypomina architekturą procesor Cell, jednak pracuje jak kości AMD czy Intela. Montalvo nie potwierdza poniższych doniesień i trzyma swoje prace w tajemnicy, a wszelkie informacje są nieoficjalne i w dużej mierze można je wywnioskować z wniosków patentowych złożonych przez tę firmę.
      Montalvo chce stworzyć wielordzeniowy procesor składający się z asymetrycznych rdzeni. Asymetrycznych, czyli różniących się między sobą wydajnością. Wielordzeniowce AMD i Intela wyposażone są w rdzenie o identycznej wydajności. Rozwiązanie Montalvo ma nad nimi tę przewagę, że będzie bardziej energooszczędne. Mniej wydajne, a więc zużywające mniej energii, rdzenie będą wykonywały mniej wymagające zadania. Co więcej będzie można do nich przesyłać i bardziej wymagające aplikacje na czas, w którym duża moc nie jest potrzebna. Na przykład program Microsoft Outlook zużywa podczas startu sporo mocy procesora, byłby więc uruchamiany na bardziej wydajnych rdzeniach, jednak do pracy potrzebuje już mniej mocy i wówczas zostanie przesłany do słabszych rdzeni.
      Asymetryczna architektura zapewnia też większą wydajność w wielu aplikacjach, pod warunkiem, że zostały one napisane pod jej kątem.
      Pierwszym układem, który wykorzystywał taki pomysł jest właśnie Cell. Składa się on z bazującego na PowerPC układu Power Processing Element (PPE), który pozwala mu pracować jako układ ogólnego przeznaczenia. PPE jest uzupełniony ośmioma układami wektorowymi SPE (Synergistic Processing Element). Architektura rdzeni została bardzo uproszczona, dzięki czemu Cell jest bardzo elastyczny i programowalny. Dzięki temu działa w prostszy sposób i daje możliwość łatwego dokładania kolejnych układów. Główną wadą Cella jest fakt, że nie działa na nim oprogramowanie wykorzystywane powszechnie we współczesnych pecetach.
      Montalvo chce zmienić tę sytuację i stworzyć procesor podobny do Cella, ale przeznaczony dla przeciętnego użytkownika.
      Taki pomysł spodobał się inwestorom, którzy wyłożyli dotychczas 73 miliony dolarów na badania. Montalvo chce, by wspomniany procesor trafił przede wszystkim do urządzeń przenośnych: notebooków, smartfonów czy palmtopów.
      Montalvo Systems została założone przez ludzi, którzy mają spore doświadczenie w budowie procesorów. Vinod Dham był w czasach rozwoju procesorów Pentium głównym architektem Intela, później pracował w firmach NexGen i AMD. Matt Perry, CEO Montalvo, to były szef Transmety, a Peter Song, główny architekt Montalvo, był założycielem firmy MemoryLogix, która próbowała zbudować energooszczędne układy kompatybilne z kośćmi Intela.
      Być może Intelowi wyrośnie w końcu prawdziwa konkurencja. Jak dotąd nikomu nie udało się zachwiać potęgą tej firmy. Próbowała już Transmeta, Cyrix, Rise, pozycji Intela nie zagroziło też AMD.
      W najbliższym czasie przekonamy się, jak potoczą się losy Montalvo Systems. Firma nie wyprodukowała jeszcze żadnego układu. Na razie pracuje nad jego planami.

    • przez KopalniaWiedzy.pl
      IBM zapowiedział, że kolejna wersja procesora Cell zostanie wyprodukowana w technologii 45 nanometrów, a sam układ będzie taktowany nawet 6-gigahercowym zegarem. Jednocześnie nowy procesor będzie wymagał do pracy mniej energii niż jego obecna wersja.
      Porównując nową kość z obecną, przedstawiciele IBM-a stwierdzili, że będzie ona zużywała około 40% mniej energii, a powierzchnia samego procesora zmniejszy się o 34%.
      Jeśli zainstalujemy nowy procesor w konsoli PlayStation 3 i porównamy go z obecnym układem, przy czym obie kości będą taktowane zegarem o częstotliwości 3,2 GHz, to przekonamy się, że układ potrzebuje do pracy 38% mniej energii. A że jest mniejszy, spadną też koszty produkcji samej konsoli.
      IBM testuje obecnie 6-gigahercową wersję nowego Cella, którą chce wykorzystać w swoich serwerach.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Toshiba zaprezentowała system Spurs Engine, dzięki któremu zwykły laptop stał się niezwykle wydajną maszyną zdolną do wyczuwania ruchu, indeksowanie plików wideo czy przeprowadzania morfingu.
      Zmodyfikowane notebooki Qosmio G45 wyposażono, obok standardowego procesora Core 2 Duo, w czterordzeniową wersję układu Cell taktowaną zegarem o częstotliwości 1,50 GHz. Standardowy Cell korzysta z ośmiu rdzeni (plus jednego zarządzającego nimi), które współpracują z 3-gigahercowym zegarem. Toshiba nie chciała odpowiedzieć na pytanie, ile taki komputer będzie kosztował. Przedstawiciele firmy stwierdzili jedynie, że jeśli trafi on na rynek to nie będzie zbyt drogi.
      Toshiba przeprowadziła cztery demonstracje możliwości swojego komputera. Podczas pierwszej z nich obraz wideo o rozdzielczości 640x480 zmieniono w pełną rozdzielczość HD (1080p). Co prawda podobną operację można by przeprowadzić na zwykłym Qosmio z układem Intel Core. W przypadku filmu trwającego 1 godzinę zajęłoby to około 24 godzin. Na zmodyfikowanym komputerze cała operacja trwała 3 godziny.
      Równie imponujący był drugi z pokazów. Po podłączeniu kamery internetowej, notebookiem można było sterować za pomocą gestów dłoni. Kamera filmuje dłoń, a Spurs Engine przekłada jej ruchy na odpowiednie komendy dla komputera.
      Podczas trzeciej demonstracji udowodniono, że Spurs Engine przyda się zapalonym miłośnikom wideo. Technologia pozwala bowiem na rozpoznanie wszystkich twarzy w filmie i przedstawienie ich jako osobnych ikonek. Użytkownik może, klikając na poszczególne ikony, obejrzeć sceny z daną postacią. Może też zrzucić te sceny do jednego osobnego pliku.
      Na koniec, najzabawniejsza z możliwości. Tym razem przy użyciu kamery internetowej można było wykonać zdjęcie swojej twarzy. Spurs Engine zamieniał ją w trójwymiarowy model, na którym, w czasie rzeczywistym, można było dokonywać różnych operacji: nałożyć makijaż, zmienić fryzurę. Kamera bez przerwy filmowała twarz, więc wszelkie ruchy głowy czy zmiany mimiczne były przenoszone na ekran komputera i mogliśmy zobaczyć jak w rzeczywistości będziemy wyglądali np. z nową fryzurą.
      Spurs Engine może więc przydać się w zakładach fryzjerskich, kosmetycznych czy u chirurga plastycznego.
    • przez KopalniaWiedzy.pl
      Sony zostało pozwane o naruszenie praw patentowych, do którego miało dojść przy produkcji procesora Cell. Układ ten stanowi serce konsoli PlayStation 3 i jest używany w szeregu innych urządzeń.
      Pozew przeciwko japońskiemu koncernowi złożyła firma Parallel Processing Corporation. Czytamy w nim, iż Sony naruszyło patent na zsychnronizowane przetwarzanie równoległe z współdzieloną pamięcią.
      Powód twierdzi, że patent na sporną technologię został przyznany 8 października 1991 roku. Otrzymała go co prawda firma International Parallel Machines, ale Parallel Processing Corporation twierdzi, że jest wyłącznym właścicielem licencji na wspomniany patent.
      Powód prawdopodobnie będzie domagał się od Sony odszkodowania oraz usunięcia wszystkich produktów, które naruszają patent.
      Sony nie chce komentować tej sprawy.
      Podobne pozwy to dla tej firmy nie pierwszyzna. Przed sądem toczy się właśnie sprawa, w której jedna z kalifornijskich firmy oskarża Sony o naruszenie patentu dotyczącego technologii Blu-ray.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...