Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Autonomiczne samochody będą widziały we mgle

Rekomendowane odpowiedzi

Badacze z MIT poradzili sobie z jednym z największych problemów stojących przed samochodami autonomicznymi. Dotychczas bowiem nie radziły sobie one ze mgłą. Systemy nawigacyjne autonomicznych pojazdów są oparte na świetle widzialnym, które zapewnia duża rozdzielczość i pozwala na odczytywanie znaków drogowych i poziomych oznaczeń na jezdniach. Są one jednak bardzo zawodne we mgle.

Podczas testów swojego systemu badacze z MIT-u wytworzyli mgłę tak gęstą, że człowiek widział w niej tylko na 36 centymetrów. Ich system był zaś w stanie dostrzec przedmioty znajdujące się w odległości do 57 centymetrów i określić odległość od nich.
Oczywiście 57 centymetrów nie jest duża odległością. Jednak trzeba zaznaczyć, że z taką mgłą kierowcy raczej nie mają do czynienia. Typowa mgła, w której człowiek jeszcze porusza się samochodem ogranicza widoczność do 30-50 metrów. Najważniejszym osiągnięciem inżynierów z MIT jest fakt, że ich system widzi we mgle lepiej niż człowiek. To prawdziwy przełom w dziedzinie systemów wizyjnych opartych na świetle widzialnym.

Zmierzyliśmy się z realistyczna mgłą, gęstą, dynamiczną i heterogeniczną. Ciągle się ona poruszała i zmieniała, raz była bardziej, innym razem mniej gęsta. Nie istnieją żadne inne systemy, które są w stanie poradzić sobie z taką sytuacją, mówi główny autor badań, Guy Satat.

Szczegóły systemy zostaną zaprezentowane w maju podczas International Conference on Computational Photography.
Dla systemów wizyjnych głównym problemem, z jakim mierzą się w przypadku mgły, jest odbijanie się światła na powierzchni kropel wody. Jest ono rozpraszane i odbijane w przypadkowych kierunkach. We mgle większość światła docierającego do czujników systemu wizyjnego to światło odbite od kropel wody, a nie od znajdującego się z przodu przedmiotu, na który autonomiczny samochód powinien uważać. Co więcej, nawet światło, które zostało odbite od tego obiektu, dociera do czujników w różnym czasie, co znacząco utrudnia ocenę odległości.

Zła pogoda to jedna z poważnych przeszkód na drodze do rozwoju autonomicznych samochodów. Tutaj mamy do czynienia z najbardziej innowacyjnymi pracami z jakimi się zetknąłem. Technologia ta może zostać bardzo szybko zaimplementowana w samochodach, mówi profesor Srinivasa Narasimhan z Carnegie Mellon University.

 

 


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...