Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Nieulotne pamięci FRAM dla przemysłu motoryzacyjnego

Rekomendowane odpowiedzi

Fujitsu przystosowało nowy rodzaj pamięci nieulotnej FRAM (Ferroelectric Random-Access Memory) do potrzeb rynku motoryzacyjnego. Japoński koncern poinformował, że jego nowy chip MB85RS256TY pracuje w pełnym zakresie temperatur wymaganych przez przemysł motoryzacyjny (od 125 do -40 stopni Celsjusza). Urządzenie o pojemności 256 kilobitów jest w stanie przechować dane przez co najmniej 10 lat, nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach, czyli gdy przez cały czas znajduje się w temperaturze 85 stopni Celsjusza.

Wysoko wydajne nieulotne układy pamięci są wykorzystywane w systemach kontroli i czujnikach. Tylko kości takiego typu jak FRAM są w stanie szybko i stabilnie pracować w trudnych warunkach. FRAM to technologia, która zapewnia szybki dostęp do danych oraz możliwość wielokrotnego zapisu. Z zadaniami takimi nie radzą sobie EEPROM czy Flash. Kości FRAM można zastosować zarówno z poduszkach powietrznych, systemach zarządzania akumulatorami, czarnych skrzynkach czy systemach wspomagania kierowcy.
Nowa kość Fujitsu została wyposażona w interfejs SPI i pracuje przy napięciach od 1,8 do 3,6 wolta. Fujitsu zapewnia, że wytrzymają one 1013 cykli zapisu/odczytu, czyli znacznie więcej niż układy EEPROM czy Flash.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...