Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Reklamowa walka z otyłością

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując walkę z otyłością obywateli, Meksyk wprowadza ograniczenia emisji reklam słodkich/gazowanych napojów oraz kalorycznych pokarmów. W tygodniu telewizje nie będą ich mogły nadawać między 14.30 a 19.30, a w weekendy między 7.30 a 19.30. Restrykcje obejmą również kina.

Secretaría de Salud zapowiedział, że zniknie ok. 40% spotów tego typu produktów. Zostaną one zastąpione reklamami napojów i produktów zgodnych z zaleceniami żywieniowymi. Od 2015 r. producenci będą zobowiązani zamieszczać na opakowaniach dane o zawartości węglowodanów i tłuszczu, w tym tłuszczów nasyconych.

Statystyki pokazują, że w Meksyku nadwagę bądź otyłość ma 70% dorosłych i 30% dzieci. Wśród Meksykanów odnotowuje się najwyższą częstość występowania cukrzycy w krajach OECD. Rocznie wypijają oni 163 l słodkich napojów, ich dieta obfituje również w smażone dania.

Wg ekspertów, do 2017 r. nadmierna waga obywateli będzie kosztować system opieki zdrowotnej Meksyku aż 11,7 mld dol.



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...