Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Kto kupuje w pracy, ten mniej zadowolony z wakacji

Rekomendowane odpowiedzi

Bukowanie wakacji z pracy może prowadzić do mniej satysfakcjonujących zakupów.

W ramach studium specjaliści od marketingu z Rice University i Uniwersytetu Stanowego Iowy przeanalizowali dane z witryny rezerwacji hoteli. Przyglądali się jakości wybranych przybytków i zadowoleniu z pobytu.

Byliśmy zainteresowani tym, kiedy ludzie dokonują droższych zakupów i jak wygląda późniejsze zadowolenie - podkreśla Ajay Kalra z Rice.

Kalra i Wei Zhang z Uniwersytetu Stanowego Iowy twierdzą, że badanie wykonano w świetnym momencie, bo ludzie zabierają się właśnie do organizowania wakacji. Amerykanie wytypowali 3 zmienne, które wpływały zarówno na wybór hotelu, jak i pozakupową satysfakcję: 1) czas upływający między zakupem a pobytem w hotelu, 2) odległość między miejscem, z którego dokonano rezerwacji, a lokalizacją hotelu i 3) czas zakupu (godziny pracy lub godziny wolne). Później duet włączył je do modelu ekonometrycznego.

W badaniu uwzględniono losową próbę 4582 konsumentów, którzy zrobili rezerwację hotelu między styczniem 2008 a październikiem 2009 r. Okazało się, że konsumenci podróżujący dalej i dokonujący rezerwacji w godzinach pracy z większym prawdopodobieństwem wybierali hotele lepszej jakości, ale jednocześnie byli mniej usatysfakcjonowani pobytem niż ludzie, którzy przebywali w tym samym hotelu, ale podróżowali mniej oraz osoby bukujące poza godzinami pracy. To istotne, zważywszy, że ponad 35% badanych kupowało pobyt w godzinach pracy.

Spekulujemy, że dzieje się tak, bo ludzie są w pracy bardziej zmęczeni i mają tendencję do kupowania droższych obiektów lub dlatego, że wakacje wydają się wtedy bardziej pociągające. Wstępne dane sugerują, że nie powinniśmy kupować w biurze - twierdzi Kalra.

Amerykanie zauważyli także, że konsumenci, którzy bukują i płacą wcześniej, są bardziej skłonni wybierać hotele wyższej jakości i są częściej usatysfakcjonowani niż osoby czekające do ostatniej chwili. Stąd pomysł, pierwotnie nie nasz, że jeśli płacisz wcześniej, ból związany z wydawaniem pieniędzy zmniejsza się z czasem, sprawiając, że w czasie samych wakacji jesteś szczęśliwszy.

Koniec końców ustalono, że jeśli obsługa w hotelu jest zła, ból odczuwany w momencie zakupu prawdopodobnie powraca, sprawiając, że konsumenci są mniej usatysfakcjonowani.



« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...