Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym

Rekomendowane odpowiedzi

Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.

Scott Meyer, założyciel i dyrektor Evidonu mówi, że nie ma sprzeczności pomiędzy blokowaniem reklam, a przekazywaniem przemysłowi reklamowemu informacji pomagających w pracy. Wszystko, co jest bardziej przejrzyste i daje ludziom więcej kontroli jest dobre - mówi. Dodaje też, że osoby, które blokują reklamy raczej nie będą na reklamy reagowały, a to znaczy, że Ghostery jest dobrym narzędziem dla obu stron.

Evidon sprzedaje dwie usługi. Dzięki jednej operatorzy witryn mogą sprawdzić, jaki kod i jakiej firmy jest obecny na ich wtrynie oraz jak wpływa on na prędkość ładowania się strony. Druga usługa pozwala agencjom reklamowym na sprawdzenie, na ile powszechny na witrynach jest kod różnych agencji.

Zdaniem Meyera, szczególnie ważne jest pierwsze narzędzie, gdyż właściciele witryn często nie wiedzą, jaki kod reklamowy na nich pracuje. Sposób dostarczania reklam jest niezwykle złożony i dopiero posługując się danymi od użytkowników można zobaczyć, czy agencje reklamowe rzeczywiście robią to, do czego się zobowiązały - stwierdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...