Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Waga, mózg i reklama jedzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele wskazuje na to, że otyłe dzieci są bardziej podatne na reklamę żywności.

Dr Amanda S. Bruce z University of Missouri-Kansas City prowadziła eksperymenty z udziałem 10 otyłych i 10 szczupłych dzieci w wieku 10-14 lat. Młodzi Amerykanie wypełniali kwestionariusze dot. samokontroli, przechodzili też badanie funkcjonalnym rezonansem magnetycznym (fMRI).

W skanerze pokazywano im 120 logo: połowa pochodziła z produktów żywnościowych, a połowa z towarów innego rodzaju. Okazało się, że w porównaniu do dzieci z prawidłowym wskaźnikiem masy ciała, u otyłych podczas oglądania logo z jedzenia występowała silniejsza aktywacja niektórych centrów nagrody. Z kolei u osób szczupłych regiony powiązane z samokontrolą uaktywniały się podczas oglądania żywieniowych logo silniej niż w kontakcie z logo innych towarów. Analiza wyników kwestionariusza wykazała, że dzieci ze zdrową wagą wyżej oceniały swoją samokontrolę.

Jednym ze sposobów na poprawę zdolności podejmowania decyzji prozdrowotnych może być skupienie się na rozwoju samokontroli - podsumowuje Bruce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...