Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Marissa Mayer nowym prezesem Yahoo!

Rekomendowane odpowiedzi

Yahoo! podjął zaskakującą decyzję. Na fotel prezesa firmy powołano... Marissę Mayer. Piękna blondynka z Google’a przez lata była jednym z głównych przeciwników Yahoo!. Pani Mayer, uznana w swoim czasie przez Fortune za jedną z 50 najpotężniejszych kobiet biznesu, zdecydowała o kształcie takich serwisów jak Google Maps, Google Earth czy Google.com.

Mayer ma obecnie 37 lat, a do Google’a dołączyła w 1999 roku jako 20. pracownik firmy.

Nowa prezes Yahoo! pochodzi z niewielkie miasteczka Wausau w stanie Wisconsin. W szkole średniej ta typowa intelektualistka, członkini szkolnego klubu dyskusyjnego postanowiła zostać... cheerleaderką. Jako „pomponiara“ postawiła sobie za cel walkę ze stereotypem głupiej blondynki-cheerleaderki.

Później były studia na Uniwersytecie Stanforda, gdzie spotkała Page’a i Brina, a ci zaproponowali jej pracę w swoim właśnie rozwijanym projekcie. W tym czasie na zdolną studentkę czekało już 12 innych ofert pracy. Mogła zostać wykładowczynią na Carnegie Mellon, konsultantką w McKinsey czy programistką w Oracle’u. Jednak niezwykłe okoliczności, w jakich zetknęła się z pracownikami Google’a spowodowały, że podjęła decyzję o zatrudnieniu się w nowo powstającej firmie. Później wspominała, że jej pierwszym rozmówcą był mężczyzna, który stwierdził, że tak naprawdę nie powinien przeprowadzać z nią rozmowy o pracę, gdyż sam został zatrudniony dzień wcześniej i jeszcze nie wie, czym się Google zajmuje. Już cztery lata później była dyrektorem ds. produktów i to ona decydowała, który z serwisów oraz w jakim kształcie zostanie udostępniony użytkownikom Google’a.

Teraz Mayer zostanie piątym prezesem Yahoo! w ciągu ostatnich pięciu lat. To dla mnie wielka szansa, by mieć globalny wpływ na użytkowników oraz pomóc firmie w zarządzaniu jej portfolio, przyciągnąć wielkie talenty i zainspirować ludzi - powiedziała nowa pani prezes w wywiadzie. Mayer będzie musiała opracować strategię wyjścia Yahoo! z kryzysu oraz skutecznej konkurencji przeciwko Google’owi.

Yahoo! przegrywa konkurencję i z byłym pracodawcą Mayer, i z Facebookiem. Ma mniej użytkowników oraz mniej reklamodawców. Odbiciem pogarszającej się sytuacji jest cena akcji portalu. W maju 2008 roku Microsoft chciał przejąć Yahoo! płacąc 33 dolary za akcję. Była to kwota o kilkadziesiąt procent wyższa, niż ówczesna cena akcji. Teraz akcje Yahoo! sprzedawane są za mniej niż 16 USD. Od września 2008 roku nie przekroczyły granicy 20 dolarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...