Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Google w elicie lobbystów

Rekomendowane odpowiedzi

Urząd Kancelisty Izby Reprezentantów (Clerk of the United States House of Representatives) poinformował, że w pierwszym kwartale 2012 roku Google wydał na lobbing w Izbie aż 5,03 miliona dolarów. To o 240% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wydatki Google’a znacznie przewyższyły kwoty przeznaczane na lobbing przez Microsoft (1,79 miliona USD). Ciągle jednak są niższe od wydatków AT&T (7,34 miliona USD). Google wydał w ciągu trzech miesięcy bieżącego roku tyle, ile przeznaczył na lobbing w całym 2010 (5,2 miliona USD).

Takie działania skrytykowała organizacja Consumer Watchdog, która stwierdziła, że Google „całkowicie weszło w korupcyjną grę odbywająca się w Waszyngtonie i wydaje obecnie więcej, niż firmy od dawna znane z dużych wydatków na lobbing“.

Inne znane koncerny technologiczne wydają znacznie mniejsze kwoty. Apple poinformował o przeznaczeniu na lobbing 500 000 dolarów (560 000 przed rokiem), a Facebook wydał 650 000 USD (rok temu było to 230 000).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...