Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Sony straci na rynku konsoli?

Rekomendowane odpowiedzi

Firma analityczna DFC Intelligence uważa, że Sony może przegrać na rynku konsoli. Obecnie na rynku tym liczą się trzy firmy: Sony, Microsoft i Nintendo. W ostatnich latach wyraźnym faworytem było Sony, firma która odniosła olbrzymi sukces dzięki konsolom PlayStation i PlayStation 2. Dobrze znana marka i pozycja na rynku mogą jednak nie wystarczyć, gdyż PlayStation 3 może być zbyt droga.

DFC w swoim studium podkreśla, że jest to tylko jeden z możliwych scenariuszy rozwoju sytuacji. Jednak firma wyraźnie wskazuje na to, że Sony z lidera rynku może znaleźć się na szarym końcu. Zdaniem specjalistów z DFC cena 600 USD za bardziej rozbudowaną wersję PlayStation 3 jest ceną zbyt wysoką. I chociaż Sony tłumaczy, że jest to cena adekwatna do wartości i stopnia zaawansowania technicznego PS3 klienci nie będą patrzyli na to w ten sposób.

Sony zrobiło niewiele, by wyjaśnić przeciętnemu klientowi, który nie jest miłośnikiem najnowocześniejszego sprzętu ani nie czuje potrzeby odtwarzania zawartości audio i wideo o najwyższej możliwej jakości, dlaczego konsola jest tak droga – piszą analitycy. DFC przyznaje, że interesujące tytuły odgrywają olbrzymią rolę w upowszechnieniu się konsoli. To gry przyczyniły się do sukcesu PS2 i dzięki nim klient otrzymywał pełnowartościowy system domowej rozrywki za mniej niż 300 dolarów – stwierdza DFC.

Firma kieruje jednak PlayStation 3 do najbardziej zaawansowanego użytkownika. To tak, jakby Coca-Cola nie tylko zdecydowała się na używanie nowej receptury, ale również porzuciła rynek tanich napojów chłodzących na rzecz rynku bardzo drogich win – wyjaśniają analitycy. Oczywiście istnieje rynek drogich produktów, ale po pierwsze jest to rynek konsumenta innego typu, a po drugie nie jest tak duży jak rynek produktów masowych. Wal-Mart sprzedaje więcej zabawek niż FAO Schwartz, a McDonald's więcej wołowiny niż Ruth's Chris Steak House.

Zdaniem DFC, Sony bardzo nie docenia konkurencji i może zostać zmuszona do drastycznych cięć cen w 2007 roku. Analitycy uważają, że w ciągu dwóch lat Sony może stracić dominującą pozycję na rynku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...