Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

Skafander

Users
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral

About Skafander

  • Rank
    Fuks

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Nie powiem
  1. A ja uwielbiam spać w nocy czy dzień cały czas ;/ i co jestem chory?
  2. hmmm... jestem ciekaw jak tam z trwałością tego kartonu gdy np wyleje się na niego gorąca kawa, i co całe biurko do wymiany?
  3. Co do tego BMW to tak jak myślałem testowany był tempomat. Redaktorzy testujący samochód chyba nie więdzą do czego on służy. Tempomatu używa się na autostradach, drogach szybkiego ruchu nie w miescie! Poza tym aby tempomat zadziałał z tego co wiem pojazd przed BMW powinien być w ruchu następnie BMW dostosowały by do niego prędkość i zachowało odpowiedni odstęp. System testowany był w zupełnie innych warunkach niż powien. Ja testowałem tempomt Audi na autostradzie przy 100km/h i przy mgle musze stwierdzić że niestety niedziała poprawnie.
  4. Nie pisałem że system posiada tylko jedna marka. Posiada go obecnie wielu producentów. Szeroko stosowany jest również w ciągnikach. Co filmiku to nieznalazłem go, jeżeli chodzi o model niewprowadzony do produkcji to jest to rzecz normalna że na początku sie nie udaje. Jeśli natomiast chodzi o samochód już produkowany to żeczywiście nieładnie. Podejrzewam że producent ostrzega iż nie zawsze system może działać np w przypadku Audi A8 znajduje się taka informacja i podczas mgły aktywny tempomat nie zawsze działa (sam sprawdzałem).
  5. Działania projektujących samochody szły równolegle do zderzeń czołowych i bocznych jak i innych. Problemem jest strefa zgniotu z przodu jest ona duża powiększona dodatkowo o silnik z boku natomiast jest mało miejsca. Dodano na przykład belki w dzwiach jednak okazało sie że mało one daja w przypadku zderzeń bocznych natomiast przy czołowych poprawiają sztywność konstrukcji. Poduszki boczne mozna dokupić do niemalże każdego samochodu. W większości jest to już standard. Uważam że ochrona nóg jest na przywoitym poziomie, oprócz poduszek na kolana podczas wypadku pedały chowają się w podłoge. Z tego co wiem to Porsche nie, ale wiele innych marek np. Citroen, Mercedes, BMW itp u Mercedesa nawet po potrąceniu pieszego można taką maskę z powrotem ręcznie przywrócić na prawidłową pozycje. Poza tym każdy samochód aby został dopuszczony do sprzedaży musi mieć odpowiednią ilość miejsca pomiędzy maską a blokiem silnika. W założeniu konstruktorów nie jest całkowite zatrzymanie pojazdu przed przeszkodą tylko wytracenie części prędkości przed zderzeniem (jednocześnie samochód przygotowywyuje się na zderzenie: aktywacja napinaczy pasów, ustawienie fotela w optymalnej pozycji, zamkniecie szyb itp. )
  6. Dlatego uznaje że windows jest uniwesalny i można mieć w nim naprawde wiele. I jeszcze jedno czy jak podepne do kompa pod USB kierownice z ligitecha to Ubuntu ją wykryje sam i automaycznie zainstaluje? Własnie chodzi mi o tą wygode na Viscie nie musze szukać sterowników a nastepnie ich instalować tylko podpinam i gram. A kompa używam do przeglądania internetu, ogladania filmów, słuchania muzyki, tworzeniu dokumentów i właśnie do gier. Jeżeli będzie jakaś alternatywa która spełni moje oczekiwania to z przyjemnością się przesiąde na coś innego.
  7. Sam nie jestem fanatykiem windowsa ale prawda jest taka że wielu użytkowników po prostu nie poradzi sobie z linuxem. Wystarczy porównać procesy instalacyjne obydwu systemów czy instalacje sterowników, o grach to już nie wspomnę. Pewnie po przeczytaniu tego posta od razu podniosą się głosy że na pingwinie się wszystko da zrobić i faktycznie pewnie racja, ale jakim nakładem czasu i wiedzy.
  8. Nie zmieniać ale przygotwać sie na nieuchronne i być liderem. Nawet w przypadku rozbudowy sieci stacji wodorowych wszyscy z dnia na dzień nie kupią sobie nowych samochodów gotowych do tej technologi. Zmiana będzie płynna i potrwa wiele lat. Można by zarabiać na kończącej sie ropie i na nowo powstałym rynku jednocześnie go dominując.
  9. Uważam że koncerny paliwowe posiadają odpowiednią ilość środków alby przebranżowić się. Co za problem dla np. Exxon Mobile wybudować pare zakladów wytwarzających wodór i jednocześnie wesprzeć swoje stacje benzynowe w przejściu na tą technologie. Jeżeli jakiś koncern paliwowy zrobiłby to od razu to w przyszłości z pewnością stał by się głównym graczen na nowym rynku.
  10. Nie wiem dlaczego tak wiele uwagi poświęca się rozwiązaniom przejściowym. Dlaczego nie inwestować od razu w pojazdy napedzane wodorem. Opel wyprodukował i testował Zfire I z ogniwami wodorowymi cały test przebiegł wzorowo (przejechane kilkanaście tysięcy kilometrów). BMW eksperymentuje natomiast z zasilaniem bezpośrenio wodorem silnkia mechanicznego. Dlaczego nie rozwijać tych koncepcji przy równoczesnym polepszaniu infrstruktury stacji wodorowych. Większy popyt na wodór sprawi, że stanie się tańszy w produkcji i bardziej opłacalny.
  11. 10 litrów ale na trasie i naprawde trzeba bardzo delikatnie operować gazem żeby sie udało. W miescie przy normalnej jeździe około 20 czyli normalnie a szalejąc można i pod 30 podejść wiem bo miałem okazje sie nim przejechać, kolega sprowadza samochody z USA
  12. Reaktor atomowy odpada. Za cieżki jeżeli chodzi o loty ;/ prowadzono badania nad samolotami napedzanymi raktorem atomowym ale nie wyszło. Załoga skarzona i przy okazji obszar przez który przelatywał samolot.
  13. hmmm... jakoś nie znam żadnego seryjnego Nissana z 2 litrowym silnikiem który ma 190KM. Chyba żaden producent nieuzyskał z 2 litrowego TDI 190KM 8)
×
×
  • Create New...