Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy

ksalem

Users
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ksalem last won the day on February 3 2014

ksalem had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About ksalem

  • Rank
    Fuks

Informacje szczegółowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Proponuje aby mądrzy konstruktorzy za ułamek tej kwoty wybudowali kombajn do zbierania pasikoników. Będzie taniej i szybciej. A jak nie będą chcieli jeść w całości to zmielą na mączkę białkową.
  2. Jest jakaś informacja odnośnie nieudanych prób przy tak małej ilości, to znaczy jak bardzo się nie powiodły. Niestety źródło pełnego opracowania wymaga logowania.
  3. Betelgeza wybuchnie jako supernowa i przestanie być widoczna. Czy wpłynie to na opis samej konstelacji Oriona, poza utratą określenia Alfy dla Betelgezy? Orion bez ramienia kiepsko będzie wyglądać. Może są jakieś zasady, poza tymi historycznymi, opisów nieba. Coś czuję, że będzie dyskusja jak ta czy Pluton to planeta.
  4. Częstotliwość fotonów raczej zależy od źródła lasera (atomów lub cząstek nawet elementarnych). Energia fotonów zależy od częstotliwości a moc od ilości/gęstości.
  5. Liczę na to, że wypowiadali się tu kierowcy. Na szczęście ja nie jestem. Czytając niektóre wypowiedzi odbieram, że piszą je masochiści, którzy chcą wręcz płacić więcej nie dostając nic dodatkowego. Czy nie widzicie, że to opracowanie to kolejna próba usprawiedliwienia wykorzystania ludzi pracujących by inni mogli żyć na ich koszt? Takie opłaty są formą daniny (dajesz i nic w zamian). Jeśli ktoś liczy, że zmniejszy to ilość samochdów na drodze to się wg. mnie myli. Wprowadzając taką formę opłat, z automatu musi utworzyć się lista wyjątków. Ludzie i tak muszą się przemieszczać w mieście i poza nim. Czy jak coś jest możliwe technicznie to można mówić, że można to wprowadzić? Czy ktoś słyszał o automatycznym poborze opłat na płatnych drogach w Polsce? Ile milionów publicznych pieniędzy poszło na projekty? Na autostradach są tylko pojedyncze bramki niepołączonych systemów, z których korzystają nieliczni. Ogólnie jestem za zachętą dla ludzi do komunikacji publicznej, która docelowo powinna być opłacana z podatków. Wszelkie problemy związane z nieopłacalnością już widać od dawna w miejscowościach ościennych większych miast. Ludzie zmuszani są do korzystania samochodów osobowych przez brak sensownych połączeń.
  6. Odkrywcza wiadomość skoro ta informacja była już ogłoszona kilka lat po wysłaniu satelity Chandra. Pierwsza lepsza z 2005 roku. Fajnie opisują ten problem w tym filmie .
  7. Przede wsztstkim, tak jak w powiedzeniu "Sport to zdrowie", sens sportu pozostanie dalej i nie zmieniony w tej płaszczyźnie. Jeśli mówimy o sporcie robotów to istniał już praktycznie od kiedy ludzkość zaczęła bawić się w konstruktora, czyli "szybciej, wyżej, mocniej". Teraz jest tak samo tylko zabawki wyglądają trochę inaczej niż kiedyś, a w przyszłości będzie jeszcze ciekawiej. Uważam nie nie ma podstaw do wieszczenia końca ludzkiego sportu. Po prostu dojdzie nam, po rozpowszechnieniu się sportu maszyn nowy kanał w telewizji (bo będzie na to pewnie popyt) bo w internecie już dawno są takie kanały.
  8. Czy autor miał na myśli fuzję atomów wodoru czy coś innego bo w źródle nie doczytałem?
  9. Przede wszystkim głównym składnikiem masy jest woda bierze. Mnie jednak zastanawia to brak informacji o materii wydalanej. Może przy braku powonienia organizm po części przyjmuje zjedzony pokarm jako niskowartościowy i się go najzwyklej pozbywa.
  10. Widocznie nie znacie procesu wypadkowego tak więc... Masz np. wiertarkę, psuje się i zostajesz porażony prądem. (jakiś tam uszczerbek na zdrowiu - powiedzmy bezwład prawej dłoni). Idziesz po odszkodowanie, ale... 1. Nie ingerowano w urządzenie - całkowita wina producenta. Dostajesz odszkodowanie/rentę i tu niby wszystko ale u producent jest postępowanie karne za wadliwe urządzenie. 2. Naprawiłeś sam -np. wymieniłeś szczotki. Coś poszło nie tak, zwarcie itd. - winni? Majsterkowicz. Odszkodowanie? Może dostaniesz z ogólnego ubezpieczenia jeśli masz. 3. Naprawiany w serwisie (jakikolwiek autoryzowany lub nie)- przy obecnych przepisach - Winny serwis, odszkodowanie można wyciągnąć od serwisu. Sprawa karna dla serwisanta. 4. Naprawiany w serwisie - przy proponowanych przepisach - dla poszkodowanego prawie jak w p.3. tylko że serwis przerzuci winę na producenta, że źle instrukcję naprawy napisał. I na 100% większość spraw w sądzie będzie na niekorzyść producenta. 5. Naprawia majsterkowicz - przy proponowanych przepisach - nikt sobie nie ujmie umiejętności więc skarży producenta że żle wykonał instrukcję naprawy. Pragnę przypomnieć, że każdy wypadek z ciężkim uszczerbekiem na zdrowiu w zakładzie pracy (np. wymieniony przykład bezwładu dłoni) to wizyta PROKURATORA. W przypadku śmiertelnym to może stać się gdziekolwiek. Jak ktoś chce powiedzieć, że będzie inaczej to przypominam przypadki wygranych spraw (USA) ludzi o to że przytyłem bo jadłem fast-food lub dostałem raka krtani bo paliłem papierosy. W Polsce i tak to będzie martwy przepis bo przy dzisiejszych przepisach połowa zakładów pracy powinna zostać zamknięta przez Inspekcję Pracy. Prezes dużej firmy zawsze nie pójdzie siedzieć (no chyba że to firma jednoosobowa). Są za to ludzie odpowiedzialni za produkty w danej firmie którzy, co najmniej stracą pracę (kontroler, kierownik techniczny, konstruktor). Odnośnie Dozoru Technicznego i wszystkich urządzeń i maszyn wymagających homologacji, to ten przepis powinien odgórnie je pomijać.
  11. Wszystko ładnie i pięknie tylko, że teraz majsterkujesz na własne ryzyko. Z tymi proponowanymi przepisami jak coś się stanie tobie lub urządzeniu odpowiedzialność spada na producenta. Tak dla informacji pracuję jako osoba certyfikująca maszyny i co nie co wiem o odpowiedzialności prawnej producenta maszyn i urządzeń. Żaden właściciel maszyn i urządzeń mnie nie przekona, że on powinien mieć nieograniczoną możliwość naprawy. Przede wszystkim nie można mylić eksploatacji i dozoru maszyn i urządzeń z serwisem!!!Motoryzacja to można powiedzieć dość prosty przykład więc... Wymiana żarówki/led w samochodzie to eksploatacja (ewwntualnie dozór). Serwis to wymiana części nadwozia samochodu po wypadku. Jeśli myślicie, że wyklepanie sprężystej konstrukcji samochodu załatwia sprawę to życzę szczęścia by tani powypadkowy samochód omijał wszystkie agrożenia. Ps. Sam majsterkuję, ale to co robię to na własny użytek i ryzyko.
  12. To bardzo zła wiadomość, że taki ruch społeczny nabrał tak na sile. Majsterkowanie przy sprzęcie (tj. naprawy, modyfikacje) nie powinno wyjść poza małe warsztaty i małe grono osób wtajemniczonych, posiadających odpowiednią wiedzę (robisz to na własne ryzyko). Naprawy i serwis powinien zostać jedynie domeną producenta, gdyż to on ma jedyne prawa do dokumentacji produktu. Żaden inny podmiot nie poniesie konsekwencji prawnych za zniszczenie sprzętu lub co gorsza uszczerbku na zdrowiu (przy obecnych przepisach w UE ale w USA jest podobnie). Każdy serwisant błędzie powie, że robił zgodnie z instrukcją naprawy, co tak naprawdę będzie wymuszeniem. W artykule piszą o wymianie szybki w smartfonie, ale przepis taki będzie obejmował dużo niebezpieczniejsze urządzenia. W Polsce naprawa to praktycznie szara strefa. Ludzie są nie świadomi, że istnieje takie coś jak Dozór Techniczny. Jak złota rączka naprawi w małej firmie jakąś maszynę z taką instrukcją to i tak właściciel popełni przestępstwo pozwalając pracownikowi na niej robić. I najlepsze, że od producentów będzie się wymagać nowszych lepszych i co najważniejsze tańszych produktów. Ha. Hipokryzja i tyle.
  13. W artykule mowa o wiązaniu CO2 w budulec drzewa, drewnie, a nie o produkcji tlenu. Więc nie ma co się przyczepiać czego nie badali. Z wiki: A porównanie lasu z tak wyjątkowego regionu jakim jest kontynent Australia do pozostałych jest trochę tak jakby chcieli zacząć uprawiać lasy na pustyni Sahara.
×
×
  • Create New...