Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Google Analytics 4 - nieocenione wsparcie w marketingu internetowym

Rekomendowane odpowiedzi

Google Analytics 4 jest narzędziem, które pozwoliło nam jeszcze wydajniej śledzić aktywność osób odwiedzających nasze miejsca w sieci. Nowa wersja Google Analytics dysponuje rozbudowanymi w stosunku do swojej poprzedniczki funkcjami, dostosowanymi do potrzeb współczesnego internetu. Zobacz, jak możesz wykorzystać pełen potencjał potężnego narzędzia od Google.

W jaki sposób Google Analytics 4 pomaga analizować zachowania internautów?

Cechą wyróżniającą nową wersję Google Analytics jest fakt, że przy jego pomocy możemy nie tylko analizować odrębnie statystyki odwiedzin stron internetowych i aplikacji webowych oraz mobilnych, ale też tworzyć pomiędzy nimi powiązania. W ten sposób jesteśmy w stanie znacznie sprawniej odtworzyć podróż internauty zainteresowanego naszymi produktami, stosując jedynie te schematy działania, które przynoszą nam oczekiwany rezultat.

Z Google Analytics 4 prześledzimy drogę, jaką klient przebył od znalezienia wzmianki na temat produktu lub usługi aż po moment zakupu – niezależnie od tego, czy w międzyczasie korzystał on ze strony internetowej, aplikacji mobilnej czy też serwisów zewnętrznych, takich jak YouTube. Proces korzystania z internetu z biegiem czasu staje się coraz bardziej dynamiczny, dlatego możliwość przeanalizowania wszystkich czynników mogących mieć wpływ na decyzję zakupową jest kluczowa dla sukcesu w marketingu.

Analityka dostosowana do współczesnych kanałów przekazu

Google Analytics 4 oprócz analizowania podstawowych wskaźników, takich jak skuteczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania sprawdza też, ilu użytkowników przechodzi w odnośniki umieszczone w aplikacjach czy grach mobilnych. Dzięki temu możemy mieć pełen ogląd skuteczności naszych działań marketingowych i wybierać tylko te, które najskuteczniej trafiają do interesującej nas grupy docelowej.

Najnowsza wersja Google Analytics oddaje nam do dyspozycji w bezpłatnej dystrybucji narzędzia takie jak integracja z BigQuery czy przewidywanie zdarzeń przy użyciu prognozowania maszynowego AI. Pakiet działa w oparciu o sprecyzowane przez nas eventy, dzięki czemu możemy śledzić tylko najbardziej interesujące nas zdarzenia zachodzące w kampanii marketingowej. W ten sposób możemy zawęzić analitykę pod kątem naszych aktualnych potrzeb, sprawniej osiągając założony cel.

Dlaczego stosowanie Google Analytics 4 jest kluczowe w dzisiejszym marketingu?

Decyzje zakupowe podejmowane w internecie przebiegają zwykle z wykorzystaniem wielu urządzeń oraz platform. Ruch w sieci nie ma w sobie obecnie nic ze znanej jeszcze niedawno linearności, w której odbiorca był w stanie dokonać zakupu bezpośrednio po natrafieniu na nasz landing page.

Obecnie normą jest, że użytkownik przed dokonaniem poważniejszej decyzji zakupowej sprawdza oferty konkurencji, opinie dotychczasowych klientów na temat naszych usług czy zestawienie podobnych towarów do tego, który oferujemy. Korzystając z Google Analytics 4 jesteśmy w stanie prześledzić cały ten proces, uzyskując znacznie pełniejszy obraz podróży klienta. W ten sposób jesteśmy w stanie usprawnić naszą strategię marketingową korzystając ze znacznie bardziej szczegółowych danych, niż miało to miejsce przy wykorzystaniu modułu Universal Analytics.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...