Jump to content
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Los Angeles testuje chłodzącą emulsję do dróg

Recommended Posts

W Los Angeles, gdzie letnie temperatury regularnie przekraczają 38 stopni Celsjusza, prowadzone są testy chłodzącej szarej emulsji do ulic.

Jak tłumaczą zwolennicy metody, zwykły czarny asfalt pochłania od 80 do 95% promieniowania słonecznego, zaś szara powłoka je odbija. Prowadzi to do ogromnego spadku temperatury powierzchni gruntu.

Podczas demonstracji działania metody Jeff Luzar, dyrektor ds. sprzedaży firmy GuardTop, pokazał, że zaledwie 1 powłoka może zmniejszyć temperaturę ulicy aż o 12 stopni Fahrenheita (ok. 11 stopni Celsjusza).

Los Angeles to 1. miasto, które przetestuje rozwiązanie na drodze publicznej (wstępne testy prowadzono na parkingach).

Mamy nadzieję, że zainspirujemy inne miasta do eksperymentowania z różnymi sposobami zmniejszania efektu wyspy ciepła. Liczymy też na to, że producenci wymyślą coś nowego - podkreśla Greg Spotts z Biura Zarządu Dróg.

Władze będą monitorować reakcje mieszkańców na emulsję oraz jak szybko pod wpływem ruchu o dużym natężeniu warstwa się pobrudzi.

Prof. Alan Barreca z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles uważa, że technologie chłodzenia dróg są lepsze od obecnych rozwiązań, np. klimatyzacji. Nie każdego stać na klimatyzację, istnieją więc obawy, że ucierpią biedniejsze rodziny. Martwi mnie to z moralnego punktu widzenia. Z pomalowanej ulicy skorzystają [zaś] wszyscy. Pomoże to ludziom, którzy muszą przebywać na zewnątrz. [Warto też pamiętać], że niższe temperatury ograniczą korzystanie z klimatyzacji, a to przełoży się na spadek emisji gazów cieplarnianych.

 

 


« powrót do artykułu

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 F to nie 11 C

Racja. 5/9 * 12oF to jakieś 6,7 oC . Ale formalnie to jesteś winien tautologii albo porównywania faradów z kulombami. 

Edited by Jajcenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomnieliście odjąć 32. 32 °F to 0 °C. Powyższe 12 °F odpowiada ok. -11 °C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie bardziej interesuje jak ta emulsja wpływa na bezpieczeństwo użytkowników drogi. Nie jestem specjalistą w tej materii ale tak na chłopski rozum albo ta emulsja szybko się zetrze (czy też pobrudzi/nagumuje) albo jest po prostu śliska (czyt. niebezpieczna). Kolejna sprawa to wpływ odbitego od jasnej powierzchni drogi światła na zdolność kierowania pojazdami... A no tak zapomniałem - tam wszyscy jeżdżą Teslami na autopilocie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie. Temperatura drogi spadnie. Zgoda.

Ale co z temperaturą budynków przy drodze? :)

Bo załóżmy temperatura drogi spada o 11 stopni. Ale co jeśli temperatura budynków przy drodze rośnie o 1 stopień? A może maleje?

Edited by thikim
  • Upvote (+1) 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ale formalnie to jesteś winien tautologii albo porównywania faradów z kulombami.

Ty jesteś winien usprawiedliwienia nieobecności na języku polskim.

 

 

 

Ale co jeśli temperatura budynków przy drodze rośnie o 1 stopień? A może maleje?

Masz na myśli, że odbite promieniowanie słoneczne zostanie pochłonięte przez budynki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ty jesteś winien usprawiedliwienia nieobecności na języku polskim.
Żebym pisał co się zowie,
Jak już długo z Bogiem żyję,
Tegom jeszcze nie powiedział -
Grzechem prezumpcyja taka,
Ale jednak rad bym wiedział,
Czemum dzisiaj zszedł na żaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co jakaś emulsja, nie lepiej opracować jasny asfalt ?

Edited by rahl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...