Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Gry pomagają, Facebook szkodzi

Rekomendowane odpowiedzi

Nastolatkowie, którzy regularnie grają w gry online zwykle osiągają lepsze wyniki w szkole, twierdzą naukowcy z RMIT University w Melbourne. Jednak ci, którzy codziennie korzystają z Facebooka czy czatów mają gorsze wyniki. Do takich wniosków doszedł profesor Alberto Posso, który przeanalizował wyniki testów PISA. Testy rozwiązywało ponad 12 000 uczniów w wieku 15 lat. Zebrano też dane dotyczące ich aktywności online.

Uczniowie, którzy niemal codziennie grali w gry online otrzymali średnio o 15 punktów ponad średnią w teście matematycznym i 17 punktów ponad średnią w testach wiedzy ogólnej. Gdy grasz w takie gry musisz rozwiązać różne problemy, by dostać się na kolejny poziom. A problemy te zawierają w sobie niektóre z ogólnych wiadomości i umiejętności, jakie nabywa się w szkole - mówi uczony. Nauczyciele powinni uwzględnić włączenie do programów popularnych gier wideo, o ile nie zawierają one scen przemocy - dodaje.

Okazało się też, że uczniowie, którzy codziennie korzystali z Facebooka lub czata uzyskiwali średnio o 20 punktów mniej od tych, którzy nigdy z mediów społecznościowych nie korzystali. Regularne używanie mediów społecznościowych to - oczywiście - strata czasu, który mógłby zostać przeznaczony na naukę. To może też wskazywać, że osoby, które mają problemy z matematyką czy czytaniem wolą się socjalizować niż zajmować nauką - stwierdza Posso.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regularne używanie mediów społecznościowych to - oczywiście - strata czasu, który mógłby zostać przeznaczony na naukę

Pytanie czy chodzi tylko o czas czy też jest za to odpowiedzialny poziom takowych mediów?

No proszę mam mądrego dzieciaka - wolałby grać :D a żonę muszę ostrzec bo woli media niż granie :D

Edytowane przez thikim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie FB szkodzi, a gry pomagają, tylko mamy efekt selekcji osób z większą, bądź mniejsza energią niezbędną do aktywności umysłowej. Osoby zaangażowane w media społecznościowe mają typ umysłowości bardziej skupiony na relacjach z ludźmi, podczas gdy gracze mają bardziej skupiony (na zadaniu) typ pracy umysłu. Ci skupieni będą wykazywać lepsze wyniki w szkole, bo potrafią się właśnie skupić, zainteresować tym, co stanowi cel nauki szkolnej - poznanie nowych rzeczy, budowanie modeli itp. Ludzie o mocniej rozbudowanych emocjach społecznych łatwiej nudzą się tym, co owych społecznych bodźców nie dostarcza - np. nudzą się szybciej nauką. Ot i główny powód obserwowanej zależności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, ale to tylko wyjaśnienie. Jak to zbadać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kocham wszelkiego typu "cośtam wpływa na długość życia", "cośtam szkodzi"...

Hmmm... Wchodzę na facebooka codziennie i często gram. I jestem dobry w szkole. Jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po to są badania żeby uściślić: "I jestem dobry w łóżku" :D = nikt tyle nie śpi co ja :D

Badania są oczywiście różne jakościowo. A wzmianka prasowa o badaniach to zupełnie co innego.

Dobre badanie może mieć słabą wzmiankę a złe dobrą.


Albo badanie: "Jestem dobra w łóżku" = mało miejsca zajmuję :D

Edytowane przez thikim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...