Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Rośnie sprzedaż smartfonów

Rekomendowane odpowiedzi

Rynek smartfonów ciągle się rozwija. Ze wstępnych danych IDC wynika, że w czwartym kwartale 2015 roku sprzedano 399,5 miliona tych urządzeń, czyli o 5,7% więcej niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Całoroczna sprzedaż była jeszcze lepsza, gdyż w 2015 roku klienci kupili niemal 1,433 miliarda smartfonów, a więc o 10,1% więcej niż rok wcześniej (1,302 miliarda).

Zwykle rynek smartfonów kręci się wokół Samsunga i Apple'a, ale zarówno w ostatnim kwartale jak i całym roku 2015 bardzo dobre wyniki miało Huawei, które wyrosło na międzynarodową markę. Można mieć wiele wątpliwości związanych ze spowolnieniem gospodarczym w Chinach, ale Huawei to jedna z niewielu chińskich marek, które odniosły światowy sukces. Niemal połowa produkcji tej firmy jest sprzedawana poza Chinami - mówi Melissa Chau z IDC.

W IV kwartale 2015 roku najwięcej smartfonów sprzedał Samsung. Klienci kupili 85,6 miliona urządzeń tej firmy, co oznacza 14-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Tylko minimalnie zwiększyła się sprzedaż urządzeń Apple'a, która wzrosła z 74,5 do 74,8 miliona sztuk (0,4%). O sukcesie może zaś mówić Huawei, które w ostatnim kwartale ubiegłego roku sprzedało o 37% smartfonów więcej, niż rok wcześniej. Sprzedaż urządzeń tej firmy wzrosła z 23,6 do 32,4 miliona sztuk. Dobrze wiodło się też Lenovo. Klienci kupili 20,2 miliona telefonów tej firmy, podczas gdy rok wcześniej sprzedaż wyniosła 14,1%. Mamy tu więc do czynienia ze wzrostem o 43,6%. Musimy jednak pamiętać, że pod koniec 2014 roku Lenovo przejęło Motorola Mobility. Jeśli zaś razem policzymy sprzedaż obu firm, okaże się, że jest ona o 18,1% mniejsza niż przed przejęciem.

Znacznie bardziej interesujące od wyników kwartalnych są roczne wyniki sprzedaży. Także i w tych statystykach dominuje Samsung. Koreański koncern zanotował wzrost sprzedaży o 2,1%, jednak jego udziały w rynku spadły z 24,4% do 22,7%. O dużym sukcesie może mówić Apple. Firma z Cupertino sprzedała aż o 20,2% smartfonów więcej i zanotowała wzrost rynkowych udziałów z 14,8 do 16,2%. Dobrze wiodło się Huawei. Klienci kupili 106,6 miliona urządzeń tej firmy, czyli o 44,3% więcej niż rok wcześniej. Obecnie do Huawei należy 7,4% rynku smartfonów. Na kolejnej pozycji znajdziemy Lenovo ze wzrostem sprzedaży rzędu 24,5% i udziałami w rynku obliczanymi na 5,2%. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę Lenovo i Motorolę to możemy mówić o 21-procentowym spadku sprzedaży i spadku udziałów o 2 punkty procentowe. Powodów do narzekań nie ma też Xiaomi, które z 4,9-procentowymi udziałami jest piątym największym sprzedawcą smartfonów. W ciągu roku sprzedaż firmy wzrosła o 22,8%.
Klienci coraz mniej chętnie sięgają po produkty mniejszych, mniej znanych marek. Co prawda ich sprzedaż zwiększyła się o 4,2%, ale ogólne udziały w rynku spadły o 2,5 pp.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...