Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Volkswagena czekają spore wydatki

Rekomendowane odpowiedzi

Volkswagen chce podobno odkupić od Amerykanów około 115 000 samochodów. Ma to związek ze skandalem, jaki wybuchł w USA, gdy okazało się, że w pojazdach tej firmy zastosowano oprogramowanie oszukujące podczas badania spalin.

Oprogramowanie to powodowało, że w czasie testów skład spalin mieścił się w normach, jednak w czasie codziennego użytkowania normy te były znacznie przekraczane. Na przykład 2-litrowy silnik diesla montowany w samochodach Volkswagena emitował aż 40-krotnie więcej tlenku azotu niż dopuszczają amerykańskie normy federalne. Wiadomo, że Volkswagen sprzedał na terenie USA około 600 000 pojazdów z oprogramowaniem pozwalającym na oszukiwanie podczas badań.

Z czasem okazało się, że podobne praktyki stosowano też w Europie, gdzie na drogi trafiło 11 milionów samochodów przekraczających normy. Na Starym Kontynencie problem udało się szybko rozwiązać za pomocą poprawek w oprogramowaniu. Jednak okazało się, że w USA nie będzie to takie proste. Amerykańskie normy emisji tlenku azotu są znacznie bardziej restrykcyjne i potrzebna jest większa ingerencja w sam samochód.

Koszty odkupienia olbrzymiej liczby pojazdów i naprawienia innych to jednak nie wszystkie wydatki, jakie czekają Volkswagena w związku ze skandalem. Przed trzema dniami amerykański Departament Sprawiedliwości (DOJ) oficjalnie pozwał Volkwagena oskarżając firmę o świadome oszustwo. Sytuację Volkswagena pogarsza też fakt, że już po wybuchu skandalu, gdy Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dopytywała się o modele silników, w których zastosowano oszukańcze oprogramowanie i gdy przedstawiciel firmy zeznawał w ten sprawie przed Kongresem, koncern nie poinformował, że oprócz silników 2-litrowych także w modelach 3-litrowych zainstalowano wspomniane programy. Odpowiednie agencje same odkryły to po szczegółowych badaniach.

We wspomnianym pozwie DOJ i EPA domagają się gigantycznego odszkodowania. Chcą, by Volkswagen zapłacił 32,500 USD za każdy "oszukańczy" samochód wyprodukowany przed 2009 rokiem i sprzedany w USA oraz 37,500 USD za każdy samochód wyprodukowany po roku 2009. Dodatkowo za każde oszukańcze urządzenie we wspomnianych samochodach grzywna miałaby wynieść pomiędzy 2750 a 3750 USD. Ponadto za każdy dzień, w w którym tego typu samochody jeździły po amerykańskich drogach przed 13 stycznia 2009 roku kara miałaby wynieść 32,500 USD, a za każdy dzień po tej dacie - 37,500 USD.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałam o tym kiedyś na [link], ciekawe jak VW sobie z tym poradziło

Edytowane przez pogo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...