Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Blokowanie reklam coraz powszechniejsze

Rekomendowane odpowiedzi

Firmy Adobe i Pagefair infomują, że gwałtowanie rośnie liczba internautów korzystających z oprogramowania do blokowania reklam. Jest już ich niemal 200 milionów.

W ciągu ostatniego roku liczba osób blokujących reklamy wzrosła o 41%. Obecnie w USA blokady stosuje 45 milionów użytkowników, a w Europie - 77 milionów. Całkowita liczba blokujących do 198 milionów na całym świecie. W roku 2010 było to zaledwie 21 milionów.

Eksperci oceniają, że tak powszechne blokowanie oznacza dla właścicieli witryn internetowych globalne zmniejszenie przychodów o około 20 miliardów dolarów.

Interesująco wygląda geograficzny rozkład popularności oprogramowania blokującego. W USA największy odsetek użytkowników blokujących reklamy mieszka w stanie Oregon (16,4%), najmniejszy, bo wynoszący 8,2%, jest zaś w stolicy kraju, Waszyngtonie. W Europie krajem o największym odsetku blokujących reklamy jest Grecja (37,5%), najmniejszy zaś na Słowacji - 8,9%.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jezeli ten trend sie utrzyma to mniejsze witryny nie beda mialy szans na przetrwanie. Stanie sie to, co sie stało z drobnymi sprzedawcami, wypartymi przez supermarkety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje. Po 1. dużych stać na nowe technologie i omijanie blokad, 2. duzi i tak już opłacają się twórcom takich programów, by ich nie blokowali. Wiele małych witryn padnie. Najwyraźniej internauci chcą większych monopoli w internecie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nah, w końcu witryny przestaną przypominać polskie przestrzenie reklamowe wokół większych miast, gdzie bannery zasłaniają wszsytko. Reklama przerzuci się na kontekstową, artykuły/blogi sponsorowane i do sklepów internetowych.

Wolna amerykanka (tak jak w niektórych polskich miastach z szyldami) doprowadziła do irytacji użytkowników, stąd aktywnie zaczęli czyścić przestrzeń którą odbierają. Od paru lat nie da się przeglądać większości polskich portali bez adblocków. Wyskakujące flesze z drzącym japę lektorem, auto-odtwarzające się filmy z podbitym dźwiękiem na maksa, fulscreenowe animacje po których epilepsja gwarantowana, czy po prostu reklamy które pasują do layoutów stron jak pięść do oka - czas posprzątać ten bajzel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Najwyraźniej internauci chcą większych monopoli w internecie
 

 

Nie chcą, ale są skutki uboczne nachalności reklam. Dla małych witryn wprowadzenie płatności (np. za możliwość prowadzenia ognistych sporów na KW) może być rozwiązaniem. 

Umowa blokujący-reklamujący nosi cechy wymuszenia i powinna być nielegalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy też, że reklamy najczęściej serwowane są z zewnętrznych serwerów i zwykle jest to aktywna treść. Pomijając kwestie prywatności, że reklama za nami podąża po różnych serwisach, to były przypadki gdy za pomocą reklam serwowane były złośliwe skrypty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wolna amerykanka (tak jak w niektórych polskich miastach z szyldami) doprowadziła do irytacji użytkowników
 gravisrs dobrze gada...Sam nim zacząłem korzystać z programu blokującego reklamy czułem jak się skazaniec na rozstrzelaniu. Reklam jest za dużo i są zbyt natrętne. Idzie oszaleć od tego...i wcale się nie dziwię, że wzrasta liczba użytkowników blokujących reklamy. Da się przecież zrobić subtelne reklamy, czy nawet pasujące do danej witryny graficznie i tematycznie, ale nie...ktoś zrobił "mundre" badania, że reklama na fullscreen z muzyczką będzie najskuteczniejsza...a to jest akurat fakt, bo mnie najskuteczniej zraża do danej marki, która jest reklamowana. Ale jak się okazuje, małe serwisy czasem potrafią poprzez jakąś notkę poprosić o wyłącznie blokera reklam...robią to w sposób uprzejmy, a czasem nawet zabawny...osobiście w takiej sytuacji najczęściej ulegam prośbie ;) Ale tu trzeba włączyć myślenie, bo jest cienka granica między przekazaniem jakieś ciekawej oferty, a zwyczajnym wkurzeniem odbiorcy reklamy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Astro

 

 

Da się przecież zrobić subtelne reklamy

 

Da, ale ten inteligentny "target" jest zbyt mało znaczący statystycznie. Głupia pani domu potrzebuje głupiej reklamy. ;)

To podstawowe tajniki tej branży. ;)

 

 

 

czy nawet pasujące do danej witryny graficznie i tematycznie

 

Graficznie? Dobry żart. :) Tematycznie? Przeciętna Pani Domu sama nie wie, co kupi. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładem reklam pasujących (albo choćby w miarę pasująych) graficznie do witryny mogą być przykładowo strony z tzw. memami ;) więc to nie żart :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Astro

Raczej żart. W końcu komu to pasuje? :P

 

Wczoraj mogłem szukać karimaty. Dziś ona mnie kompletnie nie interesuje. :D

 

Edycja: jak widzę zachęcającą promocję pompki do materaca, to zastanawiam się oczywiście, jak napompuję tę karimatę, którą już mam… :)

Inteligencja, w mniejszości już, ale jednak rządzi.

Edytowane przez rodek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...