Skocz do zawartości
Forum Kopalni Wiedzy
KopalniaWiedzy.pl

Dodatkowe ramki z DirectX 12

Rekomendowane odpowiedzi

W ubiegłym roku Intel poinformował, że DirecX 12 pozwoli – w porównaniu z DX11 - na dwukrotne zwiększenie liczby wyświetlanych ramek. Okazuje się jednak, że dane Intela były... niedoszacowane. Podczas konferencji Game Developer przedstawiciele Microsoftu stwierdzili, że dzięki dodatkowemu mechanizmowi ExecuteIndirect, liczba wyświetlanych ramek zwiększy się o kolejne 20%, a jednocześnie zmniejszy się obciążenie CPU.

To tak, jakby mieć dodatkowy sprzęt. Jeśli więc jesteś graczem, zainstalujesz Windows 10 i masz Iris Pro, to tak, jakbyś dostał dodatkowej mocy. Twoja gra z nie do końca grywalnej stanie się grywalna, z takiej sobie stanie się wspaniała, ze wspaniałej zmieni się w nieziemską - mówi Bryan Langley, odpowiedzialny w Microsofcie za kwestie graficzne.

Dla graczy obecność DX12 w Windows 10 będzie zapewne mocnym argumentem na rzecz zaktualizowania systemu operacyjnego. Tym bardziej, że ci, którzy już mają Windows 7 lub Windows 8 otrzymają Windows 10 bezpłatnie.

Max McMullen, jeden z głównych programistów DirectX mówi, że Microsoft starannie zbadał jakiego sprzętu używają gracze, a z badań tych wynika, że DX12 będzie kompatybilne z około 50% pecetów wykorzystywanych przez graczy. Do świąt Bożego Narodzenia odsetek ten powinien zwiększyć się do 66%.

Najnowsza prezentacja możliwości DirectX została przeprowadzona za pomocą procesora Cora i7 4770R z rdzeniem graficznym Iris Pro. Microsoft nie zdradza, czy sprzęt konkretnej firmy lepiej sprawuje się z DX12 niż sprzęt innych firm. Przesłanie koncernu jest jasne – gracze zyskają na Windows 10 i DX12.


« powrót do artykułu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja to zrozumiałem nieco inaczej. Mowa jest o niedoszacowaniu.

Czyli DX12 dwukrotne zwiększy liczbę wyświetlanych ramek, a dzięki dodatkowemu mechanizmami ExecuteIndirect, liczba wyświetlanych ramek zwiększy się o kolejne 20%.

Czyli razem da to jakieś 120%. Przy założeniu, że te 20% więcej jest w stosunku do "czystego" DX12.

Edytowane przez Sławko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Który to już raz integra intela ma coś zyskać dzięki aktualizacji oprogramowania? :ph34r:

To zawsze były i będą kupy nadrabiające braki sprzętowe programowo. Jesli nawet do czegoś się nadają obecnie bo stare gry są stare a wydajność poszła do przodu to nie są warte wydanych pieniędzy. Zanim nadejdzie owe 20% gry zwiększą wymagania i tyle widział procenty. CPU intela wybiera się dla zalet cpu intela, dla ULV intela w ultraprzenośnych lapkach, dla QuickSync albo dla braku problemu z kulkami BGA a nie dla gier.

 

Wzrost wydajności w DX12 dotyczy wszystkich kart graficznych i podobnie będzie z następcą OpenGL Vulcan po tym jak panowie z AMD udostępnili API które im wcześniej służyło jako warstwa wspólna między sprzętem oraz funkcjami OpenGL i DX więc panowie z Microsoftu postanowili pójść ich tropem zmniejszania narzutu ulepszając to i owo. Po czym obcykani w ulepszaniu programowym panowie Intela zapewnili zgodność więc nius poszedł na kopalnie wszyscy i będą szczęśliwi do świąt. Kiedy to Chrome OS z ARM i PowerVR zaliczy kolejny % na rynku, kęs po kęsie podjadając świeżo wydane w listopadzie Windows 10

Edytowane przez Stanley

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...